Хаосът с годишните технически прегледи продължава

Около 10% от автомобилите не успяват да преминат ГТП.
4 авг 2024 16:40, Нели Христова
92
Хаосът с годишните технически прегледи продължава
Снимка: БГНЕС

Без яснота кога ще се намери изход от хаоса с годишните технически прегледи. След промяна в правилата за извършването им, много бензинови автомобили не успяват да минат прегледа, дори да отговарят на нужните условия. В петък стана ясно, че заради проблема директорът на Агенция "Автомобилна администрация" напуска поста си.

Свързването дигитално на измервателните уреди с Автомобилната администрация започна през октомври миналата година. Целта е в момента на прегледа резултатите да отидат по електронен път в агенцията и така да се намалят броят на фиктивните прегледи.

Пунктовете разполагаха с 9 месеца за това – до 22 юли.

Статистиката показва, че за 10 дни преди да изтече този срок, 105 000 автомобили са минали преглед, 150 са пуснати временно и до 14 дни е трябвало за оправят проблеми, а едва 22 автомобила не са били допуснати, предава NOVA.

За 10 дни след промените – 95 000 автомобила са били допуснати, 153 не са били, а около 1400 е трябвало да направят промени. Тоест според статистиката около 10% от автомобилите не успяват да преминат ГТП.

От Министерството на транспорта казаха, че стойностите на емисиите последно са променяни през 2012 г.

"С електронизацията в ГТП преди 15 години, спряха фиктивните такива. След това спря ощетяването на застрахователите. Следващата стъпка беше с екостикерите, тоест автомобилите физически да присъстват в пункта. Ако се направи проверка на ПТП след година, сигурен съм, че ще са по-малко", заяви Румен Дунев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колониален Тероризъм . Мотивите са подигравка
57
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Канцерогенните дизели минават преглед, екологичните коли на газ - не. Странна логика.
56
9
 
6
 
! Отговори
Хм преди 1 месец
Щом изисквания не са променяни от 2012 година. А само контрола по спазването им, то тогава шока и недоволството на шофьорите трябва да е към пунктовете които са ги лъгали 12 години. И не са им казали да предприемат нужните мерки да си оправят колите неотговарящи на изискванията.
55
2
 
8
 
! Отговори
чадър преди 1 месец
Ако баварката не мине преглед, викам компира и репата и ще има блитзкриг
54
7
 
3
 
! Отговори
Имил от перник преди 1 месец
Претлагам изгодни кътилизатори. Фтора опотреба.
53
0
 
34
 
! Отговори
Хех преди 1 месец
Влаковете ще сменяват ли ? Ами корабите , автобусите , строителните машини , камионите , които превозват дърва , ще се сменяват ли ?Цялата държава е за смяна ама само обикновените хора ги мачкат със смотани закони !
52
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Когато Европа и светът даваха субсидии покупката на електромобил вие се правихте на луди България е може би им единствената страна в ЕС в която нямаше такива,ама сега сте по праведни и от папата,ще пазим околната среда като лишим сиромах *** от личният автомобил!
51
3
 
23
 
! Отговори
Така преди 1 месец
Сега са спрени "само" 10%,защото масово хората с бензинки не отиват за ГТП,ако отидат скока ще е 30-40% спрени,това означава че от 4 милиона автомобила ,около милион няма да го изкарат!!Това е война..
50
1
 
29
 
! Отговори
Истина преди 1 месец
Тъкмо се връщам от Неапол (южна Италия), такива коли не бях виждал, честно. Карат без прозорци, даже една беше и без странична врата, пушат, изгнили, абе страшна работа. Та въпроса е как там минават, а при нас при доста по-добри коли не може? И защо им взимаме *** да ги горим тук, а не си ги горят там? Ама ние сме си виновни за всичко!
49
32
 
9
 
! Отговори
Хахаха преди 1 месец
Робчета свиквайте че личното МПС става лукс за плебса. Не може всеки *** ми се качил на таралясник и ходи до ***. Въпреки че най-добрия начин е през джоба. Горивата 30 лв. литър, преглед 2000, гражданска 5000.
48
1
 
29
 
! Отговори
Пълна лудница преди 1 месец
Накараха народа да научи номерата от немско как се минава преглед с неизправен автомобил.Зелените - вие сте най-долна-та из.м.е.т на този свят!!
47
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да се зареди по-скъп дизел или бензин вероятно има смисъл. При мен скъпия дизел харчи много по-малко, но трябва да зареждате от почти празен резервоар, ако преди това е било пълно с камионски дизел на лукникой.
46
7
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Търпите ли още, овце, търпите ли? Търпете, търпете, скотобойната е близо.
45
12
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Май ще се върне времето на чистия дизелов автомобил. Според нормите само про азотните оксиди дизловия замърсява повече от бензиновите. При всичко останало бензиновите замърсяват повече. При СО2 бензиновите замърсяват с между 50% и 100% повече от дизеловите..
44
2
 
13
 
! Отговори
циганин преди 1 месец
бензин 99 отктана свар6и по бензиностанциите в карловско,у6 колите да минат по лесно преглед
43
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добре, че си продадох колата и вече чемодан, вокзал Москва. Качвам се на трамвая и си пътувам разкошно.
42
9
 
19
 
! Отговори
Стамат преди 1 месец
Нямало фиктивни прегледи?Комшийката винаги си сменя лепенките на паркинга,пред входа в който живеем.А една баничарка "Форд"на 40 години,пуши като икарус,едвам се движи,ако я ритне човек и ще се разпадне,но и тя има ГТП и е редовна.Това става в центъра на Варна,България!Авто прегледите винаги са били корумпирани,и цяло административно звено се храни .Няма шофьор който да не знае,че е така.Всеки вижда пушещи коли,такива които вървят накриво,нямат спирачки и не спират.Така ли е?Така е.
41
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Серго а тези дето нямат катализатори по чисто ли работят или дизела работи по чисто , лошо няма ама критериите да са еднакви за всички не на старите нормата да е 4 а на другите 0,04 и на дизела да му мерят само пушека и мойта няма пушек
40
5
 
30
 
! Отговори
Въглероден Данък преди 1 месец
С катализатор 20 годишен турбо дизел си минава ГТП без забележки . Проблемът е горивото . Бензиностанциите го кръстосват с отпадъци и от там има пушеци и се скапват дюзи. Оправете си бензиностанциите да не слагат отпадъци в дизела и бензина и всичко е ОК.
39
3
 
37
 
! Отговори
Пичуе преди 1 месец
Докато ме излезем с тоягите тея *** няма да се спрат