Хаосът с годишните технически прегледи продължава

Около 10% от автомобилите не успяват да преминат ГТП.
4 авг 2024 16:40, Нели Христова
92
Хаосът с годишните технически прегледи продължава
Снимка: БГНЕС

Без яснота кога ще се намери изход от хаоса с годишните технически прегледи. След промяна в правилата за извършването им, много бензинови автомобили не успяват да минат прегледа, дори да отговарят на нужните условия. В петък стана ясно, че заради проблема директорът на Агенция "Автомобилна администрация" напуска поста си.

Свързването дигитално на измервателните уреди с Автомобилната администрация започна през октомври миналата година. Целта е в момента на прегледа резултатите да отидат по електронен път в агенцията и така да се намалят броят на фиктивните прегледи.

Пунктовете разполагаха с 9 месеца за това – до 22 юли.

Статистиката показва, че за 10 дни преди да изтече този срок, 105 000 автомобили са минали преглед, 150 са пуснати временно и до 14 дни е трябвало за оправят проблеми, а едва 22 автомобила не са били допуснати, предава NOVA.

За 10 дни след промените – 95 000 автомобила са били допуснати, 153 не са били, а около 1400 е трябвало да направят промени. Тоест според статистиката около 10% от автомобилите не успяват да преминат ГТП.

От Министерството на транспорта казаха, че стойностите на емисиите последно са променяни през 2012 г.

"С електронизацията в ГТП преди 15 години, спряха фиктивните такива. След това спря ощетяването на застрахователите. Следващата стъпка беше с екостикерите, тоест автомобилите физически да присъстват в пункта. Ако се направи проверка на ПТП след година, сигурен съм, че ще са по-малко", заяви Румен Дунев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Серго а тези дето нямат катализатори по чисто ли работят или дизела работи по чисто , лошо няма ама критериите да са еднакви за всички не на старите нормата да е 4 а на другите 0,04 и на дизела да му мерят само пушека и мойта няма пушек
40
5
 
30
 
! Отговори
Въглероден Данък преди 1 месец
С катализатор 20 годишен турбо дизел си минава ГТП без забележки . Проблемът е горивото . Бензиностанциите го кръстосват с отпадъци и от там има пушеци и се скапват дюзи. Оправете си бензиностанциите да не слагат отпадъци в дизела и бензина и всичко е ОК.
39
3
 
37
 
! Отговори
Пичуе преди 1 месец
Докато ме излезем с тоягите тея *** няма да се спрат
38
23
 
4
 
! Отговори
Серго преди 1 месец
И кои са тези дето би трябвало ама не минали? Като избушат катализаторите как да минат. И не заслужават
37
1
 
47
 
! Отговори
Сифилиско преди 1 месец
Пародия на държава. Всички отговорности на институциите не се спазват, и накрая последствията се отнасят от гражданите. Примерно кой следи за качеството на горивото?
36
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да не стане, че линейките и пожарните няма да могат да минат ГТО, А? Защото май натам отива. А междуселските автобуси, дето са на дизел всичките и се молят някой да ги убие, че цели 2 пъти в седмицата правят по един курс? Все някоя нова глупост мислят и все е по-некадърна от предишната. За 10 години смених 2 автомобила заради чудесните пътища и помощ от синчетата на тия със законите, дето нямат и 1 ден трудов стаж. Като приказката, дето доили една крaвa, ама тя взела, че умряла.. от глад.
35
2
 
30
 
! Отговори
Дали е Дунев или Му- преди 1 месец
--Мунев все тая като го слушам мазен му курбана ,въобше не ми е интересен имам повече километри от него градско и съм на страната на номалните работещи наи-бедни във Европа българи А ТЕ НЕ СА ДУНЕВ ! Тои е ,,експерт,, ама от другата страна ,мазен му курбана защитава системата и манипулира затова всяка сутрин му гледам експертната физиономия !
34
0
 
32
 
! Отговори
Управленците преди 1 месец
мили наши много им е хубаво да се "съобразяват" с началниците от Европата.Сега решиха да вгорчават още живота на "щастливо" и с европейски стандарт живеещите българи.Колите замърсявали,а горенето на отпадъци битови,а такива фойерверки от благодатни газове,като тези в Е.Пелин,а пожарищата ,те са екологично чисти.И никога за тях не могат да намерят отговорни.
33
1
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
в Гърция автопарка е същия като нашия , как минават там , а и там си карат още със старите номера а тука не можело и трябваше да спим по 3 дена пред Кат да ги сменим . Ще се оправят нещата но трябва да заиграе сопата не само да лаламе по форумите
32
0
 
14
 
! Отговори
ДО 31, а без номер ? преди 1 месец
Можеш ли да останеш-- можеш ! Катаджиите не спят следят всичко ще вечер се напълни със полиция всичко те спира и гледът може и да минеш със глоба но може и да ти свалят номерата така че не е точно така не знаеш какво ще им наредят на ухо !
31
11
 
19
 
! Отговори
Манипулират със 10 % преди 1 месец
Дааа .... и дядото е на 70 г --активен професионален шофьор кара Астра 90 г двувалка бензин .колкото и да е пазеше вече и дрънкат разпределителните валове и дебитомера е капо но си минава ГТП-то а аз със кола на 250 000 евро 5 се чудя какво да сменя и свеши и филтри и бензина вече е 100 октана и добавки и регулировки клапани за масло да не говоря и всички добавки съм налял и сега се готвя за преглед ГТП ! Заради едни бастуни горе !
30
1
 
45
 
! Отговори
Шаши преди 1 месец
Новите правила са въведени от някакви симпатизанти на Спаси София. Никога няма да разберат как работи двигателя. Не ги и интересува. Това е сложно и не е за тях. *** да.ли,т,е на кольото са важни и тротинетките.
29
2
 
48
 
! Отговори
Манипулират със 10 % преди 1 месец
Аз нов хибрид няма да си купя ! И на старо кола хибрид за 25-30 бона на 6 години пак няма да купя ! Не за друго просто нямам тези пари ,а и да ги имам какво последните си пари да дам за кола защото живея във страна със управляващи които си мислят ,че като откраднаха милиони и ние сме откраднали -- да ама ние не сме !
28
3
 
41
 
! Отговори
Ще карам без ГТП преди 1 месец
Глобата за каране без ГТП е 50 лв. Прегледа е 90 лева, а може и да не минеш. Средно ме спират за проверка два пъти в годината, което прави 100 лева глоба. Сметката излиза, или почти... Ако свтомобил без ГТП участва в ПТП - гражданската му не се признава (доколкото ми е известно). Значи, кой печели от новоте правила - Застрахователите. За сега чакаме народа да се надигне на бунт или пуктовете за ГТП да му намерят цаката...
27
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Къде пише, че всички трябва да го минават освен това е пълно с всякакви пушещи и наглеци, днес един си беше залепил сенници на предните страничи и изпреварваше като за последно, ако го спрат ще е благодарен такъв!
26
10
 
8
 
! Отговори
Активен шофьор съм, преди 1 месец
и ежедневно виждам ***,особенно тия с купените книжки,които не знаят закона и правилника,камо ли да го спазват и карат,като камикадзета,и се стигне до таралясници,дето директно са за спиране от движение от КАТ,камо ли за ГТП!?!Замисълът е добър и резултата е налице,това,че има проблеми е нормално и резонно,но понеже *** е разбирач и против правилата затова е такъв резултата!!!Аз като шофьор съм изряден и автомобилът ми винаги е технически изправен,пътувам си спокойно и си живея доволно!
25
4
 
29
 
! Отговори
Манипулират със 10 % преди 1 месец
Ударът беше изцвло насочен срещу евро 4 и 5 ! Те колко процента са от всички който минават защото срещу другите няма критерии ! Товва е принципа ,,разделяи и владей ,, нямаха *** да атакуват всички ! Застова удариха по-малка група ! Оставиха дизелаците и старите коли на мира ама ВРЕМЕННО ! Предстаячте ли си да бяха атакували всички заедно какво чудо щеше да настане затова ни церят един по един !!! Затова не се радвайте и не вярвайте на 10 % това е измама и манипулация те знаят и манипулират !
24
0
 
18
 
! Отговори
Ддд преди 1 месец
Да кажем нещо и за колите с газови уредби, които са връщани?В статията пишат глупостите, казани от някакви псевдо и набедени за експерти хора!
23
4
 
18
 
! Отговори
Ддд преди 1 месец
Защо в статията не коментират, че на дизел минават всякакви таралясници,а на бензин дори 5 годишни коли са връщани?
22
6
 
17
 
! Отговори
РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ преди 1 месец
1. Дизеловите двигатели са далеч по-сериозен замърсител от бензиновите, но за тях подобни правила няма (РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ). / 2. Когато автомобила е с АГУ е редно да се измерват показателите, когато е на газ, ама НЕ (РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ). / В крайна сметка това е вид терор и е ДИСКРИМИНАЦИЯ на голяма част от населението по критерии притежаван автомобил (срае/нов, бензинов/дизелов). А доколкото разбирам новите коли, до 5 години, май няма да монават този тест - това така ли е???