Гвоздейков: Хаос с техническите прегледи на колите няма

Очакват се нормативни промени
Обновена: 5 авг 2024 15:18 | 5 авг 2024 14:28, Стела Стоянова
61

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Хаос с техническите прегледи на автомобилите няма.

Това заяви пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който се запозна на място с работата на новата система за контрол на пунктовете за годишни технически прегледи в автосервиз в столицата, съобщава БТА.

„Заработи система за качество и игнорирахме човешкия фактор, както и възможността манипулацията на данни да се въвежда ръчно“, отбеляза министърът.

Той подчерта, че новоназначена работна група, създадена за срок от пет дни, ще направи предложение за нормативни промени. „В петък очаквам доклад, който да одобря“, посочи Георги Гвоздейков.

От 22 юли уредите в пунктовете предават данните от измерванията автоматично по електронен път към системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. По този начин бяха преустановени възможностите за ръчно коригиране на данните, свързани с отработените газове и спирачното усилие на автомобилите. Експерти обаче алармираха, че автомобили, предимно бензинови, масово не могат да покрият нормите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
2
 
22
 
! Отговори
На Боко Чекмеджето преди 1 месец
До Програмист 33 Мноо време ги караш тия брички. Аз моите коли ги сменям като се изцапат стелките.
33
37
 
3
 
! Отговори
Програмист преди 1 месец
Аз защо нямам проблеми с технически преглед? Защото колите ми са на под 3 години и не ходя на такъв. На две години си взимам нова, а старата д пробутвам на бедняците да си мислят че са голяма работа
32
1
 
35
 
! Отговори
Истина преди 1 месец
Няма какво да се обесняваш. Подавай си оставката, веднага!
31
1
 
32
 
! Отговори
Мекере преди 1 месец
Загрижени за екологията защо тогава внасяме отпадъците на Италия Англия и Франция с влакове ЗАЩО!Сега ще си складираме и най токсичното ядрено гориво защото сме евродупедавци и цената ще е висока на тока и парното за разлика от това че предишното по договор си го връщахме в Русия.Позор ще ни въртят още 20г със служебни правителства докато не заличат и последния българин
30
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Нквд...ЩО ли ? Ами щотУ сме в Бе-Гетото на Европа , а се пишем за европейци !
29
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Верно ли ве , Пиронков ?То и м/у ДПС-Доган и ДПС-ПееСки нямаше ХАОС , а само престрелки !Остава си константната :НИКОГА НЕ ВЯРВАЙ НА ПОЛИТИЦИТЕ , НАЙ-ВЕЧЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ...
28
0
 
24
 
! Отговори
Николай Стоименов преди 1 месец
Какво очаквате от неграмотни хора незнам ,навсякъде са назначени
27
2
 
21
 
! Отговори
Наблюдател преди 1 месец
Мале мале в Центъра на София има повече заведения от всички стари бензинови автомобили взети заедно те бълват токсична смрат нямат филтри а абсорбция където обикновено задимява съседния блок а тези където нямат абсорбация са уж с филтри който се слагат дамо като де пуска разрешителното и се сменният при сигнал за нередност от жалбоподател за му кажат че е в нормите след като са взели рушвета за да си карат новите еко коли същите тези проверяващи
26
2
 
36
 
! Отговори
Нквд преди 1 месец
Защо стар мръсен дизел минава, а бензин газ НЕ
25
2
 
42
 
! Отговори
До 20 преди 1 месец
Проблема, наричан хаос е, че 5 годишна бензинова кола с евро 6 неможе да покрие нормите за оделян СО2 и софтуера я отхвърля! Явно производителите са послъгвали в харектеристиката и колко вредни газове отделя този двигател. А в същото време 15 годишен дизел без катализатор или ДПФ минава прегледа по показатели за вредни емисии. Ето това е хоса в ГТП
24
25
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонименако на бензин не покриваш нормите, няма как на газ да ги покриеш. Газта е по-капризно гориво... писнало ми е да седя зад някой с АГУ и да ми "люти" на очите, защото бил еко....
23
1
 
1
 
! Отговори
дд преди 1 месец
До 20дали? нормално работеща бензинова кола с катализатор след 1993г. спокойно взима зелен стикер за влизане в центъра на Берлин. А относно дима.. това че е безцветен, не значи че няма фпч ;) .
22
0
 
5
 
! Отговори
Ей 18 преди 1 месец
Ако видиш как се проверява кола на газ в Европа, ще разбереш защо! Сертификатите са безброй! А изискванията за монтаж оскъпяват уредбата в пъти! Добре че тук няма такива изисквания, защото българинът е беден! А тези които слагат такава уредба не го правят защото са милионери!
21
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тоя не мога да го гледам
20
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вече има пунктове за ГТП където имат софтуер за модифициране на данните които подават към агенцията. В София знам един в Младост и един в Дружба. Но взимат 150 лв. за преглед. Но пък го минаваш на 100% дори с 30 годишна кола.
19
28
 
3
 
! Отговори
До 1 преди 1 месец
Променя се, за да можете да си карате 20 годишните премиум бараки!!!! Ако тези, които са обявени за "опасни" отидат да минат преглед в Германия няма да им позволят да излязат от пункта дори! А що се отнася до дизелите: основният замърсител при тях са твърдите частици т.е дима, а не со2! Затова се мери по различен начин! Така е в целият ЕС! Преди да давате "експертното" си мнение вземете да четете! Ех ***, кога ще хвърлиш ямурлука и ще облечеш европейски дрехи!!!!
18
0
 
23
 
! Отговори
До Мен преди 1 месец
Как ще минават Държавните "Дръгличи" ?
17
25
 
4
 
! Отговори
Мен преди 1 месец
До АнонименT.e. Лъсват злоупотребите - колата пуши черно, другата синьо, спирачките не държат *** нашия пише че е в нормите. Като искате кола ваше задължение е тя да е технически изправна и да отговаря на критериите заложени в закона. В противен случай не може да се движи за пътищата. ПРОСТО Е. Същото като да идеш на тест по математика - ако не знае 2ка и си заминаваш.
16
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Днес минах ГТП с 12 годишен дизел с премахнат ДПФ. Всичко беше точно, защото ползваха някакъв нов софтуер за данните. Минах успешно, дори ми дадоха 4та категория. Нищо че накрая ми казаха да угася двигателя, че щели да се издушат в сервиза.
15
1
 
41
 
! Отговори
Plamen преди 1 месец
Значи във Европа имат проблем със дизела,тук пък умишлено правят така,че да не може бензина да мине преглед та народа видиш ли да се юрне да купува внесения дизел от Европа... Ей *** мръсни на кого ги прекарвате тия номера бе. Българския народ много ви търпи за всичко ама пипнете на Българина автомобила и тогава ще ви се стори тясна Българията