Клиентът винаги има право, но знаем ли си правата в ресторант?

Ако поръчате бутилка напитка, тя трябва да се отвори пред вас
23 сеп 2024 12:51, Александър Попов
9

Сервитьорите имат определени задължения при обслужването в ресторант, но не винаги ги спазват. А самите клиенти едва ли си знаят правата. Вече стана обществен въпроса за указването в менюто дали има ястия, приготвени с имитиращи продукти. Но едва ли всички клиенти знаят, че в заведенията са длъжни да отварят бутилките пред тях.

Изискването е посочено в Наредбата за категоризиране на заведенията и е валидно за всички подобни туристически обекти, независимо от определените им вид и категория.  

"По наредба задължително, когато поръчваме в бутилка безалкохолни, бира или вино, трябва да се отваря пред нас. Има различни практики. Хората често предпочитат да си поръчат виното в бутилка, а не наливно. Това важи и за бирата. На мен не ми се е случвало да отворят пред мен безалкохолните напитки", каза създателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова пред Bulgaria ON AIR.

"Това напомняне, че ресторантьорите и сервитьорите са длъжни  да отварят бутилките на тези три вида напитки на клиентите си, дойде след като получихме сигнал в платформата "Ние, потребителите". Клиент беше видял в менюто, че ако си поръчаш определена безалкохолна напитка, може да открие символ под капачката и да спечели нещо, но те са му я донесли отворена. Той се обърна към нас, за да попита какви са правата му. Реших, че е добре да напомним за това изискване. Излезе позиция на ресторантьорите. Те твърдяха, че ако трябва всички бутилки да се разнасят между масите, би било трудно за тях", обясни Руменова.

Ресторантьорите изтъкват разграничение между наливните напитки и тези, които се предлагат в бутилки, уточни тя.

"Клиентът е най-силният. Няма как една институция да разполага с толкова много инспектори, дори са затруднени да поемат задължителните проверки по постъпили сигнали. Ние трябва да бъдем активни и да отстояваме правата си. Можем да кажем: "Върнете бутилката и ми донесете друга". Това е грешка на сервитьора. Независимо от категорията и вида на заведението, това е нормативно задължение на бранша", настоя Руменова.

Вижте целия разговор във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 33 минути
"Имал съм клиенти, които плащат 100 хиляди и единственият им коментар е "фактурата е преведена". Имал съм други, дето плащат 100 лв, и не спират да мрънкат за допълнителни екстри, все едно са платили 100 бона" - Това, докато доеше кравите ли го измисли?
8
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 36 минути
"Ако поръчате бутилка напитка, тя трябва да се отвори пред вас" O не, не. За безлкохолно, особео ако го миксират, искам да ми го докарат на масата готово, а не сако сме 6 човека, пръво да чкамае поотделно на вски да налее, а после да мми се пречка през 10 минути. Вино - ДА! Ок! Ама това е само ако ни го представят.
7
0
 
4
 
! Отговори
Ром"с преди 1 час
В Япония като бях ,бакшиш не се оставя и дори е обидно ако оставиш,те им се плаща и те си вършат добре работата,не като САЩ трябва да оставиш бакшиш ,та дори и да не и хареса храната и обслужаването ,ама те са нация създадена от плебеса и каква култура имат те -никаква,всички са заточени на пИчалба и нищо друго не *** интересува(80%)
6
1
 
0
 
! Отговори
ТАКСА СПОКОЙСТВИЕ преди 1 час
Не ни засяга !
5
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
Клиента има право ако си плаща, и доколкото си е платил. Над тези граници няма никакви права. Имал съм клиенти, които плащат 100 хиляди и единственият им коментар е "фактурата е преведена". Имал съм други, дето плащат 100 лв, и не спират да мрънкат за допълнителни екстри, все едно са платили 100 бона. Първите са от чужбина, вторите от българия.
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
До Анонимен 1Ще е по-лесно заведенията да дават таблет на клиентите, където да има поле където да напишат каква сума като бакшиш ще оставят или дали не желаят да оставят бакшиш. Така е в Сащ.С даването на бакшиши се стимумира ниското заплащане от страна на фирмите в този сектор.
3
1
 
13
 
! Отговори
Бяхме тийнейджъри, преди 2 часа
Току що навършили 18 г. и за първи път отидохме на море не с родители, а младежка компания. В Приморско. Помня, че по никакъв начин не успявахме да убедим келнер да ни донесе бутилка водка, за да си я отворим ние. Винаги ни носеха отворена бутилка и се чувстваше, че градусът на алкохола е доста по-нисък. Но нали бяхме хлапета, все още нямахме самочувствието да се разправяме с такива нахалници, а те явно са добри психолози с отработени методи кои категории клиенти как да бъда прецаквани.
2
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Kak "клиентът винаги имал право", вие чувате ли си? Аман от сервилна нация. А каот си търси човек помощници и прислуга, обратното .. а ся д ... Ако е корпорацийка, шеф с костюмче ... нняяяяма проблем.
1
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
А бг носачите имитиращи дейността "сервитьор" винаги имат големи очаквания за бакшиш. Само, че бг носача не е разбрал, че бакшишът не е "персонална финансова награда" а е "комплимент" за цялостно изживяване в заведението от момента на настаняване на госта до момента на тръгването му.