Георги Гвоздейков: Промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат

Все пак обаче ще има промяна в закона за техническите прегледи
4 авг 2024 21:10, Нели Христова
83
 Георги Гвоздейков: Промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат
Снимка: БГНЕС

Готви се промяна в правилата за годишните технически прегледи. Заради хаоса и проблемите след промяната на системата, вече беше взета оставката на директора на автомобилна администрация. Пред NOVA транспортният министър Георги Гвоздейков обясни какви отстъпки ще направят, за да се даде гратисен период за автомобили, които не могат да минат прегледа. Той беше категоричен, че не може да се промени стойността на вредните емисии, защото те са обвързани с европейска директива. В търсене на трайно решение се предлагат промени. Едното е вредните емисии да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Другото предложение е срокът за отстраняване на такъв тип неизправност да бъде удължен от 14 на 30 дни. Работната група, която започва работа още в понеделник, трябва или да одобри предложенията, или на да направи други.

След промяната при годишните технически прегледи, много шофьори не успяха да минат тестовете с бензиновите си коли - най-вече заради европейските изисквания за нивата на вредни емисии. След хаоса и напрежението в пунктовете, транспортния министър поиска оставката на шефа на Автомобилна администрация. И предлага промени, още от утре. „Това, което можем да направим, за да облекчим притеснените хора, е автомобилите, които имат проблем с изгорелите газове да не се третират като „опасни”. Да влязат в категория „значителни”, тъй като не застрашават пряко безопасността на движение по пътищата”, каза Гвоздейков.

Това ще позволи на тези коли да продължат да се движат по улиците. И няма да бъдат спирани, както е досега. Гвоздейков е категоричен: промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат. Но е готов и на още отстъпки.

„Този период за отстраняване на нередностите да бъде удължен от 14 на 30 дни и за такава нередност автомобилът да не бъде спиран от движение. Тук не става въпрос за намаляване на стойности, за облекчаване на режима, който изпълняваме като директива”, каза още министърът.

С по-трайни промени, които да решат проблема, още от утре се заема работна група. Тестово ще се следи дали анонсираните от министъра временни мерки ще променят броя автомобили, които не минават прегледа. До намиране на трайно решение, притесненията сред шофьорите остават.

„Карам стара бензинова кола и все още съм изключително притеснена”, сподели Десислава.

Автомобилният експерт Румен Дунев каза: „Моят съвет и преди да минат ГТП, да минат на сервиз, където да прегледат своя автомобил. Катализатори вече има на много по-достъпни цени.”

А министърът обясни - директорът на „Автомобилна администрация“ Борислав Муеров си тръгва не само заради прегледите. „Забелязал съм, че той няма достатъчно инициатива, креативност, отговорност, информираност”, посочи Гвоздейков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


83
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
4
 
6
 
! Отговори
Ало колеги преди 1 месец
При шофиране предимно на градско се натрупва нагар, който лесно се изчиства със специалните добавки, които изобщо не са скъпи ! Просто наливате в резервоара (за предпочитане да не е много пълен) 1-2 дена преди прегледа, и карате малко на извънградско, форсирайки няколко пъти на високи обороти . Ефектът е гарантиран !
54
0
 
15
 
! Отговори
Асан преди 1 месец
Дунев, Дунев и само дунев. Няма други експерти и сервизи, защо ли ??? Значи, да го ... сърбат супата бедните. Бих казал "не посещавайте тези сервизи".
53
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Какво ще правим с такситата дето видите са бензинови и минават ГТП два пъти годишно? Ще ви бъйтат скоро, май...
52
0
 
13
 
! Отговори
Тоя льольо преди 1 месец
по тп от минпредседателят, бе. А, къде изчезна ония на туризма. В Гърция на почивка бил.
51
18
 
11
 
! Отговори
Статистик преди 1 месец
В България е пълно с барутници дето са директно за автоморгата, те отстъпки щели да им правят...
50
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Как сте, овце, харесват ли ви европейските "ценности"?
49
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Референдум за излизане от ненормалния тоталитарен 4-ти Райх!
48
5
 
20
 
! Отговори
Да не стане преди 1 месец
Първо спряха колите с първа категория. Аз си кротувах щото не попадах в нея. После спряха втора и трета категория. Пак не защитих хората по същата причина. Накрая спряха и мен, щото не беше останал никой да ме защити.
47
24
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Често ми се случва някой да избълва облаци черен дим пред мен и се питам "абе тоя как е минал преглед?" Не трябва да има отстъпки! Димящи те и ръждиви таралясници да отиват за скрап! Бензина им бил виновен, разбирате ли! Нищо че кара 20 годишна ръжда, със свален катализатор и не поддържана от както я е купил. Защо моята кола няма проблем на прегледа?
46
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Разделяй и владей. Разделят колите на хората по еко-категории и ги елиминират една по една. Така се надяват да няма масови бунтове.
45
2
 
15
 
! Отговори
Порно на Държава преди 1 месец
Е ЕК ще му направи един мониторинг на ауспуха на министерчето и ще го спре от министерстване. Лъсна истината за опърдените немски котори дето ги фалят колко вървели.
44
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пиронков, ще те удари теслата. Изненадващо, докато си вярваш че народа спи.
43
6
 
26
 
! Отговори
Bulexit преди 1 месец
Да се махаме от тоя умрял ЕС. Само изисквания и норми, хората нямат пари за нови коли. Bulexit и оставка на некъдърния министър.
42
3
 
28
 
! Отговори
Шукаар преди 1 месец
Палячовци ни управляват.
41
2
 
21
 
! Отговори
Бензина преди 1 месец
Оставка ***, махайте ги тия глупости, ***.
40
3
 
28
 
! Отговори
трънчо преди 1 месец
Г-н министре , ако бехте засегнали и дизеловите коли ,така както бензиновите ,тираджиите щеха да ви счупят муцуната още на втория ден ! Подходихте с тази идея много фино , но този закон и наредба трябва да важи за всички превозни средства , а не само за едната половина от народа ! Едната половина е по малко българи ли? Така стоят нещата в момента !
39
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз какво съм виновен, че като карам в града катализатора се задръства? Това предвидили ли са го, сега заради тях да ходя на магистралата 200км. и да слагам добавки да ме пуснат?
38
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дъртата к.ранта Урсула също Нема катализатор - на б.оклука веднага :)))
37
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дъртата к.ранта Урсула също Нема катализатор - на *** веднага :)))
36
14
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Г Аня в момента в който си купи двадесет годишен дарак нов внос,на 124 741 километра,каран от баба, само в неделя сутрин до църквата на три километра в посока,има една единствена цел,да му издъни дпф-и,егр-и,катализатори,какво има там,и да му смени софтуера за управление на двигателя (гламаря го нарича чипосване). Като след тези операции, няма стигане,ни по простотия,ни по пушеци, като подържа тази бракма с части от незаконните автоморги. Никакви отстъпки за тези отровители,да ходят да минат TUV