Георги Гвоздейков: Промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат

Все пак обаче ще има промяна в закона за техническите прегледи
4 авг 2024 21:10, Нели Христова
83
 Георги Гвоздейков: Промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат
Снимка: БГНЕС

Готви се промяна в правилата за годишните технически прегледи. Заради хаоса и проблемите след промяната на системата, вече беше взета оставката на директора на автомобилна администрация. Пред NOVA транспортният министър Георги Гвоздейков обясни какви отстъпки ще направят, за да се даде гратисен период за автомобили, които не могат да минат прегледа. Той беше категоричен, че не може да се промени стойността на вредните емисии, защото те са обвързани с европейска директива. В търсене на трайно решение се предлагат промени. Едното е вредните емисии да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Другото предложение е срокът за отстраняване на такъв тип неизправност да бъде удължен от 14 на 30 дни. Работната група, която започва работа още в понеделник, трябва или да одобри предложенията, или на да направи други.

След промяната при годишните технически прегледи, много шофьори не успяха да минат тестовете с бензиновите си коли - най-вече заради европейските изисквания за нивата на вредни емисии. След хаоса и напрежението в пунктовете, транспортния министър поиска оставката на шефа на Автомобилна администрация. И предлага промени, още от утре. „Това, което можем да направим, за да облекчим притеснените хора, е автомобилите, които имат проблем с изгорелите газове да не се третират като „опасни”. Да влязат в категория „значителни”, тъй като не застрашават пряко безопасността на движение по пътищата”, каза Гвоздейков.

Това ще позволи на тези коли да продължат да се движат по улиците. И няма да бъдат спирани, както е досега. Гвоздейков е категоричен: промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат. Но е готов и на още отстъпки.

„Този период за отстраняване на нередностите да бъде удължен от 14 на 30 дни и за такава нередност автомобилът да не бъде спиран от движение. Тук не става въпрос за намаляване на стойности, за облекчаване на режима, който изпълняваме като директива”, каза още министърът.

С по-трайни промени, които да решат проблема, още от утре се заема работна група. Тестово ще се следи дали анонсираните от министъра временни мерки ще променят броя автомобили, които не минават прегледа. До намиране на трайно решение, притесненията сред шофьорите остават.

„Карам стара бензинова кола и все още съм изключително притеснена”, сподели Десислава.

Автомобилният експерт Румен Дунев каза: „Моят съвет и преди да минат ГТП, да минат на сервиз, където да прегледат своя автомобил. Катализатори вече има на много по-достъпни цени.”

А министърът обясни - директорът на „Автомобилна администрация“ Борислав Муеров си тръгва не само заради прегледите. „Забелязал съм, че той няма достатъчно инициатива, креативност, отговорност, информираност”, посочи Гвоздейков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


83
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От ЕС имат полза само мутри като Бойко Борисов и Делян Пеевски които крадат европари в замяна на дупене пред джендърите в европарламента!
34
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Шевролет у ФАЩ 1950 г. нема катализатор - Ама никой не го спира :)))
33
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Драги сънародници, тоя ми звучи като някой, който си мисли че ни притежава и може да прави каквото си иска с нас. И отвреме-навреме да ни прави някакви "отстъпки", от добро сърце.....До кога ще ги търпим, питам?!
32
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Значи минаваме на дизел , разхода за мен е същия дали 11 газ и малко бензин, или 6 нафта, но нови коли няма да си купят хората , най много да излязат със своите ако продължавате безумиците
31
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ала бала и нищо. Директивата на ЕС не е задължителна господа. Хиените ни чакат като автосервизи и ГТП. Какво ще направи сервиза на 30 г. Лада н-р след като тя е в заводските показатели на изгорените газове, ще искате за 1000 лв. да и се сложи катализатор ли, тогава за кого лобирате?Нали се внесоха катализатори от Китай и сега трябва да се пласират.
30
1
 
13
 
! Отговори
Пиронков преди 1 месец
Тия дни да си купил още някой и друг вагон за скрап. За неизгодни сделки се носи наказателна отговорност. Защо още не са те разкарали? Каква е неустойката за отказаните от поляците вагони????И за мед хеликоптер има въпроси.
29
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ще излезе ли бaйгaня на улицата или скоро ще го затворят в 15 минутни градове-затвори. Ограмотете се бе, преживни.
28
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако толкова ги е грижа за замърсяването, първо трябва да спрат камионите и автобусите. Но не това им е целта. Искат да контролират придвиването ви, овце. Ако тая година покривате нормите, след година-две и вие ще ходите пеша, ако позволите това да мине.
27
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Спокойно, след 5-10 години ще ви светне , че ковида и зелените сделки и такси за емисии са просто , за да ви поробят. Който от сега не се сеща няма грам акъл.
26
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
законите се пишат от победителите (управата) и се изпълняват от победените (народа), които също така имат задължението да работят в бизнесите на управата, да им плащат данъци и да гласуват за тях. това се нарича демокрация, защото народа върши всичко, тоест от него зависи всичко, или казано по така завоалирано - той е шефа, суверена
25
3
 
9
 
! Отговори
Комуняга преди 1 месец
Шъ купувате електрички вий и това си е! Иии дано нямате малки деца, че ако почне да фъшти батерията имате 3 секунди да изскочите от колата, преди да сте станали на дървени въглища!
24
13
 
9
 
! Отговори
До 21 преди 1 месец
Верно ли. Ходи в Германия да минеш ТЮФ с неизправен фар да видиш как няма да мръднеш колата от пункта дори. За катализатор да не говорим
23
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Докога ще търпим зеления терор, питам?!!!
22
12
 
7
 
! Отговори
Спирай от движение преди 1 месец
И това е. Притеснява ли се били. А не се притесняват за тровят хората с тия неизправни трошляци
21
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Никъде в Европа не спират от движение автомобилите, дори 50 годишни! На някой места плащат ако навлизаш в градските центрове, това е.
20
8
 
4
 
! Отговори
Комуняга преди 1 месец
Аз съм убеден, че комунистите са виновни! Това не са прозападни послушковци (yes men), които изпълняват на ЕС измишльотините! Комунистите са, комунистите са! Тодор Живков е, той е виновен. И за инфлацията и за ниските заплати. Кой не скача е червен!
19
11
 
11
 
! Отговори
Факт преди 1 месец
Автопарка в България е на 20 години средно. Няма как такива автомобили да са в движение ако трябва да сме обективни
18
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Този за липса на катализатор ли говори при дизелите? Иначе как се "отстранява" подобна неизправност за един месец? Ако някой автомобил е твърде замърсяващ има смисъл да има забрана за такива само в центъра на големите градове иначе няма смисъл из селските и междуградски пътища да се забраняват.
17
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Урсула да ми плаща 10 бона за Голфо - иначе спиране йок :)))
16
23
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Купете си нова кола, като бели хора, и не се занимавайте с андрешковски глупости!