Тол система от 1 март, от какво се опасяват превозвачите?

Колко ще струват бордовите устройства?
10

Тол системата започва работа от 1 март. Загуби на външни пазари, оскъпяване на услугите за превоз и негодна пътна мрежа - от това се опасяват превозвачите.

"Нямаше вариант, при който да се обясни дали има алтернатива, ако тол системата не тръгне. Ние трябва да се съобразим със становището на държавата", коментира председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в студиото на "Денят ON AIR".

По думите ѝ таксуването ще бъде по 3 начина - чрез пътна карта, която може да бъде закупена, чрез бордови устройства и чрез GPS устройството на автомобила.

Едно от основните притеснения на бранша е свързано с цената на бордовите устройства.

"Неофициално чухме, че ще са между 100 и 350 лв. на бройка. Всички, които карат вътрешно, ще трябва да си ги купят. Ако един човек има условно казано 50 устройства, той трябва да даде 15 хил. лв. при по-високата цена. Всички тези пари ще бъдат начислени към крайния потребител. Никой превозвач няма да бръкне в джоба си", заяви председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пред Bulgaria ON AIR.

Според него другото притеснение е, че тези бордови устройства все още не са показани 20 дни преди въвеждането на системата и това би могло да доведе до грешки при използването ѝ, съответно и до санкции.

Милтенова допълни, че при срещата на бранша с премиера, която се състоя на 10 януари, е приет ангажимент цената на съответните устройства да не надвишава стойността, която имат в други държави.

"Очакваме да се предоставят разумни цени, защото всяко неразумно предложение би довело до протести в бранша", категорична бе тя.

На мнение е, че на този етап не може да се говори за увеличаване на цените на автобусните билети заради тол системата, но може би тя би довела до фалити и риск някои населени места да останат без транспорт.

Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи коментира и предложението на управляващите за 5 години затвор при нерегламентиран превоз. Милтенова призова да се прави разлика между него и споделеното пътуване.

"Споделеното пътуване в класическата му форма няма нищо общо с нерегламентирания превоз, който се извършва срещу заплащане и от който генерирате приходи и извършвате по занятие. Споделеното пътуване не е начин за изхранване, а за придвижване", заяви тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
0
 
! Отговори
минаващ преди 4 години
До 2 и 4. Какви черни курсове сънувате, всичко отдавна минава през банка и ако не си платиш данъците (които, между другото за този вид бизнес са огромни), ще те върнат в детската градина. Живеете в деветдесетте години. Или може би визирате Черепа и ортаците му? Или просто не сте си изпили хапчетата?
6
0
 
0
 
! Отговори
минаващ преди 4 години
До 6. Трудно ще стане докато разни спедиции извиват ръцете на фирмите с ниски навла, а самите превозвачи се цакат един друг, за да лапнат курса. Някои клиенти роптаят и срещу камионите. Ами каквито клиентите, такива и камионите.
5
1
 
3
 
! Отговори
Краз преди 4 години
Защо си мислите, че Тол таксите ще останат за сметка на транспортните фирми ? Всичко ще се калкулира в крайната цена и ще е за крайния потребител. И имаме ли пътища да изискваме Тол ? Да,знаем, другите са виновни... Парите от винетки и те,като извънземните. Всеки говори за тях,но никой не ги е виждал... Хубаво се усвоява,но нека да са по предназначение.
4
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Понеже съм малко по-навътре в нещата, реално на първи март ще е премиерата на новото представление на цирк дю герберастей.
3
3
 
6
 
! Отговори
Ами... преди 4 години
С тая тол система не могат да скрият черните си курсове, та ще трябва да плащат и данъци. Двойна мъка.Спряха им авантата, затова реват.
2
0
 
6
 
! Отговори
Ами... преди 4 години
Край на черните курсове. Мъка.
1
4
 
13
 
! Отговори
отговор преди 4 години
ами че ше трябва да плащат, а така няма да могат да крият курсове!