Казусът с винетките: Защо се появи проблем?

Прехвърлят ли си АПИ и общини отговорността?
24 фев 2020 09:40, Петя Славова
7
Казусът с винетките: Защо се появи проблем?
Снимка:Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Как и защо се появи проблемът с винетките обяснява Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

"Казусът за тол системата съществува от година. Шефът па АПИ беше критикуван несправедливо. В този случай проблемът е в общините. Те имаха една година да се разберат с агенцията кой ще поддържа съответните участъци. Помним трагедията край Своге. Тогава АПИ и общината си прехвърляха отговорността кой е трябвало да поддържа пътя. Потребителите се таксуват по два начина – чрез винетка или чрез данък. Няма безплатен обяд, трябва да си плащаме”, заяви той пред Нова тв.

Още по темата

Той допълни, че в транспортната ни система има доста дефицити. "Отказът да въведем тол системата отлага решаването на конкретни задачи, свързани с пътната безопасност. България е на последно място в Европа по сигурност на пътищата. През 2010 г. последни бяха гърците. Те обаче въведоха тол и бонус-малус системата. Направиха и реформа в административно-наказателния си процес. В момента страната е на първо място в ЕС по брой намаляване на жертвите на пътя за 10 години. У нас 90 % от маркировката не отговаря на изискванията. Това води до повече загинали", поясни Милчев.

Той коментира и защо се саботира тръгването на системата. „"станат ясни претоварванията, извънгабаритните товари и нерегламентираните превози. Тол системата ще разкрие огромен брой престъпления. Ще има и по-малко катастрофи, тъй като ще се контролира средната скорост", заключи Богдан Милчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
1
 
! Отговори
До Баровеца преди 4 години
Абе Баровец ти имаш ли книжка бре? В коя община където живееш ,някога е била нужна винетка и знаеш ли за какво и за къде е нужна тя?.Явно си или малък,или не си шофьор за да напишеш тази г.л.у.пост!
6
1
 
5
 
! Отговори
джо преди 4 години
До Анонимен 4 Да го назначат човека , но трябва да е от ГЕРБ. Не е важно може ли нещо, трябва да слушка и да действа "правилно" и да стои на автостоп по кръстовищата между градовете.
5
0
 
5
 
! Отговори
джо преди 4 години
Проблем нямаше да има, ако още от самото начало беше правилно посочени и зададени параметрите по експолатиране на системата. Сумата на таксите не беше уточнена. Съоръженията се изградиха с закъснение. Сега виждаме , че има проблем и с устройствата за таксация и ред други недомислия. Защо да са виновни общините? Кой въвежда Тол системата? Все едно да си купим кило сирене и после да заплатим за опаковането , претеглянето и усмивка на касата.Държавата трябва да направи всичко перфектно а не хаос.
4
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 1Ти ако можеш по-добре, да те назначим тебе?
3
1
 
4
 
! Отговори
Баровеца-СФ преди 4 години
За критиката го знаем! След нея зад "кулисите" следва потупване по рамото :) Ей че ба, защо като напоследък са решили така твърдо да ни щавят не направят винетките поне по общини! Като живееш в дадена община да не купуваш винетка в границите и! Мисля,че има логика в сравнение с финсовият ни нисък статус! Да,ама не! Та затова съм ги определил управащите като банда обирджий !
2
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблем се появи, защото българите са андрешковци и мрънкачи. Не че не могат да платят по 26 стотинки на ден за винетка, разбира се, че могат. Но защо да не похленчат преди това колко са онеправдани и прецакани.
1
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблем се появи защото това е България и защото се иска от шефове които са управлявали кочини, да управляват стстеми.