Катастрофата на АМ "Струма" е най-тежката в Европа за последните 10 г.

Вижте кои са останалите
23 ное 2021 16:22,
93
Катастрофата на АМ "Струма" е най-тежката в Европа за последните 10 г.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Катастрофата с македонския автобус на магистрала „Струма“ е най-тежката в Европа за последните десет години, пише в свой материал АФП.

От там припомнят и най-големите автобусни трагедии на континента за десетилетието.

 2021: Катастрофа в България

Най-малко 46 души, включително 12 непълнолетни, загинаха, когато автобус, пътуващ от Истанбул за северномакедонската столица Скопие, избухна в пламъци в България рано сутринта днес. Повечето от пътниците са от албанското малцинство в РСМ.

По официални данни през 2019 г. в страната с население от 6,9 млн. души при пътни инциденти са загинали общо 628 души, а през 2020 г. - 463 души. Пътните произшествия често се дължат на лоши пътни условия, остарели автомобили и превишена скорост.

Днешният инцидент е станал на участък от магистралата със стръмни наклони и без ясни разграничителни линии, където в миналото са ставали много произшествия, според Диана Русинова от неправителствена организация за пътна безопасност, която в миналото се е оплаквала на властите от участъка.

2019: Португалия и Русия

Португалия: 29 германски туристи загинаха, когато автобусът им излезе от пътя на път за ресторант на планинския остров Мадейра на 18 април.

Русия: Автобус падна от мост в замръзнала река в Сибир на 1 декември, при което загинаха 19 души.

Още по темата
2018: Турция и България

Турция: 17 мигранти, превеждани нелегално през Турция, загинаха, а 36 бяха ранени, когато автобусът им избухна в пламъци, след като се удари в стълб, на 29 март близо до Карс в източната част на страната. Повечето от тях бяха иранци, афганистанци и пакистанци.

България: Двадесет поклонници загинаха, след като автобусът им се преобърна по време на проливен дъжд северно от София по време на пътуване до православен манастир на 25 август.

2017: Автобусен ад

Германия: 18 възрастни туристи от Саксония загинаха, когато туристическият им автобус се запали след сблъсък с камион в Бавария на 3 юли.

Италия: 16 души - предимно унгарски тийнейджъри, които се връщаха от ски екскурзия във Франция - загинахана 21 януари, когато автобусът им се запали след катастрофа край северния град Верона.

Русия: 16 души загинаха, когато на 6 октомври влак се блъсна в счупен автобус, превозващ предимно узбекски пътници, на железопътен прелез източно от Москва.

2015: Най-лошата катастрофа от 30 години насам

Франция: В най-тежкия френски пътен инцидент от три десетилетия насам, 43 души загинаха, когато автобус, превозващ пенсионерски клуб, се сблъска с камион и се запали близо до Пюсеген в югозападната част на страната на 23 октомври.

2014: Експлозия на цистерна

Турция: Цистерна, превозваща втечнен нефтен газ (LPG), се преобърна и експлодира на магистрала в югоизточната част на страната на 22 юли, при което загинаха 26 души в два преминаващи автобуса, обхванати от пламъци. Други 21 души загинаха в Централна Турция на 23 януари, когато автобусът им се преобърна на заледен път през нощта.

2012 г.: 22 убити деца

Швейцария: 28 души, включително 22 деца, загинаха в катастрофа в Сиер, Южна Швейцария, докато се връщаха в Белгия от ски ваканция на 13 март.

2011: Загинали ученици в Турция

Турция: 25 души, предимно ученици, загинаха, когато на 21 декември камион, натоварен с тухли, се сблъска с автобус близо до Салат, село в югоизточната провинция Диарбекир.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
78
0
 
0
 
! Отговори
Върл Левскар преди 2 години
Вечна памет на загиналите !Плача за загиналите деца .Всички автомобили да бьдат оборудвани с камери изльчващи към сървър в реално време.Кат да контролира яко гумите , този в дефилето беше с пистарки 0 граифер .Пътя виновен .Ей АЛОООООООО !
77
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Но затова пък са били ваксинирани и мерси. Господ, каза тежката си дума.
76
2
 
0
 
! Отговори
еееееееее преди 2 години
До Анонименстой си в сащ български простако какво си видял ти най много от някой филм и дрънкаш ли дрънкаш ***,стой си на село у *** на една туба бензин от къщата и драскай
75
3
 
4
 
! Отговори
vvvvv преди 2 години
До Бати ви Боко *** си ти и просташки разсъдаваш какво общо има бати ти боко селяндурино по скоро виж статистиката на гадните комунисти колкото пъти са дошли на власт само разруха и печални неща да ви се невидят и тъпите селяни
74
1
 
5
 
! Отговори
999 преди 2 години
Тази част е строена от ТРОЙНАТА КОАЛИЦИЯ И ЛЯТОТО Т.Г. РЕМОНТИРАНА ОТ СЛУЖЕБНОТО! ФАКТ.
73
0
 
4
 
! Отговори
Цц преди 2 години
Ако шофьорът е имал внезапен здравословен проблем - никой нищо не може да докаже, тъй като и шофьорът е изгорял. Много жалко за всички! Най- вероятно е несъобразена скорост и не е заспиване на водача.
72
10
 
5
 
! Отговори
Вдигнат юмрук преди 2 години
И ний сме дали нещо на света. Най-важното за България в момента е над Крим да се вее руски флаг. Другото няма значение.
71
0
 
4
 
! Отговори
Оффф преди 2 години
До Бай Г...Ти поинтересува ли се изобщо на колко години е бил точно този автобус? Няма значение, нали? Ти си знаеш всичко по принцип и си драскаш небивалици на воля...
70
9
 
5
 
! Отговори
1908 преди 2 години
Спомнете си миналото и го сравнете. Когато комунистите вземат цялата власт винаги имаше такива работи. Спечелиха изборите миналия ден - вчера маса изгорели в дом за стари хора, а днес гробища на пътя. Узакони се новото управление от сатаната - вече могат да дерибействат. Курбанът за Звяра е даден.
69
1
 
23
 
! Отговори
До Анонимен 73 преди 2 години
Магистрала е, ДА! Бил съм достатъчно по Европа, видял съм и по калпави от нашите магистрали. Шофьорите са поне на 80-90% виновни за инциденти, това са телефони, разсеяност, заспиване, превишена скорост, дъжд, лед и мога да изброявам още доста. Дори и при калпава инфраструктура, шофьора трябва да преценява подходящата безопасна скорост. Останалите 10-20% са за непредвидени обстоятелства
68
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това магистрала ли е?!? Вървете в Западна Европа и САЩ да видите магистрала. До ония с кривата ракета - все шоферите ли ще са виновни за безхаберието и мърлявщината в тая територия?!?
67
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
абе всяка втора е в Турция.... баси джигитите
66
4
 
15
 
! Отговори
До Анонимен 66 преди 2 години
Мда, то на кривата ракета космоса й пречи. Едно време нямаше пътища и се караше бавно, въпреки това ставаха много катастрофи с жертви. Сега има сравнително добри пътища, карат като за последно и реват че пътищата са калпави... Нема угодия. Сбъркан е чипа, калпав материал.
65
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Между другото тая магистрала струма си е жив ад много катастрофи станаха там със чужди граждани, защо не стават някъде другаде?
64
0
 
12
 
! Отговори
Крали Марко преди 2 години
Още малко и във Света ще го обявят. Съжалявам за жертвите ама медиите вече си гаврят с всички хора и живи и умрели.
63
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Между другото тая магистрала струма си е жив ад много катастрофи станаха там със чужди граждани, защо не стават някъде другаде?
62
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пак първи в черната класация.
61
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако не ме разбрахте, най-много катастрофи по българските пътища стават заради калпавата инфраструктура, с която всички управляващи до момента се биеха в гърдите.
60
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кривосрала "Струма" - гордост на криворазбранатадемокрация-клептокрация, държавните хрантутници и енженерния гений и неговите родители, учители, колеги. Такава ни е цялата работа - сегашните "зрели" хора са срам за България, Европа и Света.
59
0
 
0
 
! Отговори
Българската история преди 2 години
След 1878 година е няколко изречения: Батемберг устроява държавата колониално. Сакскобургите ги гонят от Великобритания - установява се първият вицекрал Фердинант 1. Местните опитват да правят нещо в "свободата" - убити, прецакани , осакатени, взривени, натопени от хората на Фердинант или Борис 3.И така близо сто години - 80 някъде.Каквото и да се направи от местните щом Сакскобургите са живи и са на власт и богати даже и да не са на власт - прът в колелата на всеки против колониалния им режим