МРРБ ще измерва неравностите при магистралите и скоростните пътища

Проверки с профилограф започват от днес
31 авг 2023 07:50, Анисия Иванова
29
МРРБ ще измерва неравностите при магистралите и скоростните пътища
Снимка: БГНЕС

Проверки с профилограф на автомагистралите и скоростните пътища започват от днес, 31 август.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков ще присъства на първата инспекция на АМ „Хемус“, която ще се проведе на участък в гаранционен срок, съобщиха от пресцентъра на МРРБ.

За проверките ще се използва лазерният профилограф на Dynatest MARK IV, който е купен през 2008 г. със заем от Световната банка и е доставен на Института по пътища и мостове. Апаратурата работи с лазерни датчици, измерва неравностите на повърхностния слой на пътната настилка съгласно международен индекс за неравности. Профилографът се обслужва от екип от двама човека – водач и оператор. В реално време операторът може да следи на екран стойностите от измерванията.

Институтът по пътища и мостове има Сертификат за акредитация № 197 ЛИ от 05.01.2023 г., валиден до 01.04.2025 г., издаден от ИА „Българска служба за акредитация“, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2018, в който са включени изпитвания на повърхностните качества на настилките със съответните стандарти и методики.

В проверката ще участват също зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Найденов, както и началникът на отдел „Обследване на пътища и конструктивни качества на настилките“ в Института за пътища и мостове инж. Светослав Каймаканов. ИПМ е част от структурата на МРРБ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още по темата: МРРБпътищаизмерване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Качо преди 8 месеца
Документално и пред медиите пътищата са по гладки и от стъкло но реално от София до Бургас може на човек да му изпопадат пломбите камъните от бъбреците и да получи дискови хернии.
28
0
 
4
 
! Отговори
www преди 8 месеца
Колкото и да мерят, няма да стане по-добре. А дали не се замислят, вместо да дават пари за мерене, без санкция за корекции, да вземат да изградят някой нов километър магистрала, че от 2 години нищо, само мерят, проверяват и пътищата се рушат!
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Ала-бала, бала-ала. Ша мерят неравности. А дебелина на слоевете, качество на асфалт и др.? И защо още не е завършена тази Хемус?
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Решението за ам Хемус е първо да ремонтират перфектно паралелния път като го разширят и обезопасят и след това да затворят Хемус докато не я ремонтират от край до край и стане годна за движение!!!!
25
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
В милиметри ли ще измерват, щото до сантим няма качествен път в България
24
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
По лесно ще е д преброят участъците които са равни, ако намерят такива де :)
23
0
 
8
 
! Отговори
Дон Бастон преди 8 месеца
И след като МРРБ измери неравностите няма да ремонтира пътя, а просто ще сложи знак за нерваности по платното !
22
0
 
7
 
! Отговори
Радослав преди 8 месеца
Някой да обясни на държавните ***, че такива замервания с уреди се правят преди обекта да се приеме от изпълнителя, а не 20 години по късно. Още при приемането ако се замерва и се видят отклоненията не трябва да се приема обекта! И после отново преди изтичане на гаранцията! Те го приели с отклонения, изчакали да изтече гаранцията и сега ще замерват.
21
0
 
8
 
! Отговори
Този Който преди 8 месеца
От тунел Витиня до Гара Яна е по-зле от селски път в Конго. Почти няма лек автомобил, който да остане устойчив по неравностите там със скорост над 90км/ч. И няма нужда от Лазари да ни го доказват. И да попитам, къде в БГ го има туй нещо Скоростен път? Щото съм го чувал, но не съм го виждал?
20
0
 
6
 
! Отговори
Внимание драйвъри преди 8 месеца
Ушев клепар в скрил камерата в трънаците на южната дъга в София срещу Герман. Спи и чака пенсията на младини и торбата със заплатите .
19
0
 
14
 
! Отговори
ХАХАХАХА преди 8 месеца
Да не го пускат по Тракия,че ще му изпопадат частите!
18
0
 
9
 
! Отговори
Върл Левскар преди 8 месеца
Що да го ползват . Той ще се развали на 1вия километър . Всички пътища са коларски .
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен (8)Апаратът е купен ... 2008. Преди Бойко. Но явно "големият" строител не го е ползвал. Да върви далаверата.
16
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Онзи ден на Хемус така удари на едно място, че ми падна телефона от стойката и се завря под седалката.
15
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Минете по блвд Рожен с този лазер. Да го тествате работи ли :)
14
0
 
11
 
! Отговори
силно замислЕна преди 8 месеца
А защо въобще има такива неща за измерване, не трябва ли по ОЙРО стандарт да са.......РАВНИ?!
13
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Да му оберат паяжините първо!
12
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Ние всички виждаме Хемус в какво състояние е от София до Ябланица. Има страшни бабуни и неравности на много места и това е много далеч от безопастност на движението. Не знам защо не се ремонтира с години вече. Мантинели и котешки очи не са почиствани от години. Никъде на Балканите няма магистрали в това състояние...
11
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Запомнете, това дето му викате магистрала в резервата на двукраките, в развитите страни е просто един главен път. Тук скорости под 90 и над 160 км са абсолютно безумие с оглед пътя, завоите, движението и характеристиките и водят до изключително опасни ситуации
10
0
 
13
 
! Отговори
Още... преди 8 месеца
...една държавна администрация с изкривени стандарти и разбирания какво е тва БДС, явно и БДС не е това, което беше преди 1980та година!