Грешки на пилота довели до катастрофата, при която загина Коби Брайънт

Той взел серия от неправилни решения и загубил ориентация
10 фев 2021 07:26, Елка Василева
12
Грешки на пилота довели до катастрофата, при която загина Коби Брайънт
Снимка: архив, БГНЕС

Пилотът, който катастрофира миналата година с хеликоптера, превозващ баскетболната звезда Коби Брайънт, е взел серия неправилни решения, които са го довели до това да лети насляпо срещу стена от облаци, в която така загубил ориентация, че е смятал, че се издига, докато хеликоптерът е летял към хълм в Южна Калифорния.

Това предаде Асошиейтед прес, като се позова на представените във вторник заключения от разследването на катастрофата на 26 януари 2020 г., отнела живота на Брайънт и още осем души на борда, сред които 13-годишната дъщеря на баскетболиста Джиана.

Националният съвет по безопасност на транспорта в САЩ смята за виновен за катастрофата преди всичко пилота Ара Зобаян. Макар и опитен пилот, той е пренебрегнал обучението си, нарушил е правилата за полети, като е летял в условия, при които не може да вижда, и не е взел алтернативни мерки, като това да забави и кацне, или да превключи на автопилот, които са можели да предотвратят трагедията.

Още по темата

Според Националния съвет по безопасност на транспорта вероятно пилотът се е чувствал под напрежение в стремежа да закара своя известен клиент на мача на дъщеря му.

Агенцията критикува също компанията оператор на хеликоптера - "Айланд експрес хеликоптерс", за незадоволителни прегледи и надзор на мерките за безопасност.

Когато Зобаян решил да се издигне над облаците, той е попаднал в капан, довел до лош край много полети. Когато пилот изгуби визуални ориентири, летейки в мъгла или тъмнина, вътрешното ухо изпраща погрешни сигнали на мозъка, които предизвикват пространствена дезориентация. Зобаян е съобщил на авиодиспечерите, че се издига, когато всъщност се е снижавал бързо към стръмния хълм близо до Калабасас, е заключението на следователите.

По данни на Националния съвет по безопасност на транспорта между 2010 и 2019 г. са станали 184 авиокатастрофи заради пространствена дезориентация, включително 20 фатални случая с хеликоптери.
/БТА/

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
До5 преди 3 години
Като си голям преводач, какво означава " нарушение на правилата за полети" и "лоши условия и ограничена видимост" и "fuckoff".
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Естествено, че ще изкарат пилота виновен. Нали лешоядите-застрахователи не искат да плащат.
6
3
 
4
 
! Отговори
Менто преди 3 години
Грешка е да работиш за същества чието основно предназначение да скачат, по-лесно е да извозваш кенгура.!.
5
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До КарлсонТой въобще не е излетял при мъгла, тъй че не знам за каква забрана говориш.А ако си прочел написаното "пилота се е чувствал под напрежение в стремежа да закара известния си клиент .."Нека ти преведа какво означава това на нормален език: Кобето се е появил и му е казал, че ТРЯБВА да го закара и че не приема НЕ за отговор.
4
2
 
4
 
! Отговори
House M.D. преди 3 години
Обвиняват арменчето, защото не може да се защити.
3
0
 
6
 
! Отговори
Карлсон преди 3 години
Имат и висотомер и жироскоп и радар и най-вече - забрана за полети в гъста мъгла.
2
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тия хеликоптери висотомери нямат ли?
1
2
 
11
 
! Отговори
х преди 3 години
Ако беше чакал автобуса или пък с колата като нормалните хора, щеше да е жив. Ама нали трябва всичко да е тук и сега.