Поредна атака срещу Boeing: 1000 самолета, които летят сега, имат електрически повреди?

Според Фондацията за авиационна безопасност компанията е скрила някои проблеми
24 авг 2024 09:42, Нели Христова
36
Поредна атака срещу Boeing: 1000 самолета, които летят сега, имат електрически повреди?
Снимка: БГНЕС

Американска група обвини Boeing в укриване на информация за електрически проблеми на самолет, който по-късно се разби.

Фондацията за авиационна безопасност твърди, че самолетът, който падна в Етиопия през 2019 г., е имал редица проблеми, включително "некомандирано въртене" на ниска височина.

Организацията каза, че повече от 1000 самолета, които летят в момента, потенциално могат да бъдат изложени на риск от електрически повреди в резултат на производствени проблеми.

Твърденията на фондацията са свързани със самолет, който се е ударил в земята минути след излитане от Адис Абеба през март 2019 г.

Самолетът беше 737 Max, по това време съвсем нов модел. Това беше вторият от този тип, който се разби, след предишен инцидент край Индонезия в края на 2018 г.

Говорител на Boeing каза, че след инцидента с полет 302 на Ethiopian Airlines през 2019 г., компанията е "оказала пълно съдействие и е предоставила подходяща информация на разследването".

"Ще отговорим на разследващите агенции за допълнителна информация", добавиха те.

И двете катастрофи се дължат главно на лошо проектирана система за контрол на полета, която се е активирала в неподходящ момент поради повреда на сензора.

Но фондацията е публикувала редица документи на уебсайта си, за които се казва, че представляват строителни записи за самолета, участвал в инцидента в Етиопия, изтекъл от служители на Boeing. Документите, които са изключително технически, описват проблеми, възникнали по време на строителния процес.

Фондацията твърди, че "рисува ясна картина на объркващите и хаотични производствени операции, протичащи във фабриката 737, когато този самолет се произвеждаше."

Сред очевидните проблеми, посочени в документите, са липсата на електрически части, липсващо и неправилно монтирано окабеляване.Също така служителите са били подложени на изключителен натиск да преработват дефектни части.

Фондацията твърди, че това е свързано с електрически проблеми, които според нея е имал самолетът през седмиците и месеците, довели до катастрофата. Твърди се, че друг документ описва инцидент със същия самолет, три седмици след като е бил доставен на собственика му, Ethiopian Airlines.

Запис на комуникациите между Boeing и авиокомпанията показва как самолетът е претърпял "некомандирано въртене" на ниска височина, докато се е подготвял за кацане.

По-късно това беше приписано на периодична повреда в окабеляването, според фондацията.

Фондацията за авиационна безопасност твърди, че тези документи са били скрити от "правителствените органи, правоприлагащите органи, клиентите на авиокомпаниите, семействата на жертвите и обществеността". Това предполага, че в резултат на това системните проблеми с качеството на производството във фабриката на Boeing са били пренебрегнати, което е довело до проблеми като експлозията, която засегна полет на Alaskan Airlines в началото на тази година.

Фондацията се ръководи от Ед Пиърсън, бивш мениджър във фабриката за Boeing 737 в Рентън, щата Вашингтон.
Той стана видна фигура след двата инцидента със 737 Max, свидетелствайки пред законодателите на САЩ в няколко случая.

Пиърсън постоянно твърди, че сериозните производствени проблеми във фабриката са изиграли ключова роля за двете катастрофи - твърдение, което Boeing многократно отрича.

Официалното разследване на инцидента в Етиопия, извършено от Бюрото за разследване на произшествия на страната, изглежда подкрепя тази гледна точка. Предполага се, че свързаните с производството дефекти са отговорни за повредата на сензора, която в крайна сметка е предизвикала катастрофата.

Тази версия на събитията обаче беше отхвърлена от американската агенция Национален борд по безопасност на транспорта, която каза, че няма доказателства за това и приписа повредата на сензора на удар с чужд предмет, вероятно птица.

Вътрешните служители на Boeing също отхвърлят твърдението, че документите са били укрити, и твърдят, че множество разследвания не са потвърдили твърденията на Пиърсън.

По-рано този месец новият главен изпълнителен директор на Boeing Кели Ортберг каза, че планира да се съсредоточи върху възстановяването на доверието в бизнеса.

Той добави, че ще се базира в Сиатъл, за да бъде близо до фабриките, а не в централата на компанията в Арлингтън.

Американските регулатори във Федералната авиационна администрация (FAA) наредиха на компанията да изпълни "коригиращ план за действие" за подобряване на безопасността и контрола на качеството.

Но по време на разговор с журналисти,  Пиърсън каза, че докладите от хора във фабриката твърдят, че усилията за подобряване на условията на производствената линия досега са били „ужасно неадекватни“ – до голяма степен защото инспекциите на FAA са били известни много предварително и могат да бъдат подготвени .

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
0
 
! Отговори
Сата НАТО преди 2 месеца
И двете катастрофи на 737 МАХ са причинени от повреда на външен датчик на системата за автоматична стабилизация и по-точно датчика за ъгъл на атака, който просто може да се хване с ръка и да се изкриви от всеки желаещ. За едни специални служби като руските, е елементафно да го организират, особено в страни от Третия свят като Индонезия и Етиопия.
26
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Каква атака бе, тиквочи ?? Тия кой ли не ги съди вече, та те станаха за смях с техните "woke" изпълнения....там буквално са назначавали всякакви многополови индивиди, без никаква експертиза. В Боинг в момента е по-лесно да те назначат ако си мека китка или чернокожа жена, отколкото инженер!
25
0
 
2
 
! Отговори
до Христовия преди 2 месеца
не само че плащат заплатите ами и получават дебели договори от американското правитеслтво за производство на отбранителна техника и тн щуротии като по този начин получават милиарди от американската държава и данъкоплатци ....ет ти американски капитализъм ! малко хора го разбират обаче щото са про2сти яко ...
24
1
 
2
 
! Отговори
хехе 2 преди 2 месеца
Боинг са част от ВПК-то на САЩ - НЯМа да ги оставят да фалират !
23
0
 
4
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
До 8 "... Боинг се ползват с голямо лоби в FAA ..." - Боинг плаща заплатите на инспекторите на FAA.
22
0
 
4
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
До 24 - последните кажи речи 20 години произвеждат само гарбидж.
21
0
 
4
 
! Отговори
BG СМЕШКИ 2 преди 2 месеца
бОИНГ го закъсаха яко последните години !
20
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Бе те не могат да си върнат космонавтите от МКС, та се налага руснаците да пращат, та да ги върнат, а се праите на нещо....ми проверете как стоят нещата, ако не ви мързи.
19
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Аре стига ве? Боинг жертви ли се пишат на нещо? Тръгвайте срещу Русия и наистина ще станете жертви. Казвам ви.
18
2
 
9
 
! Отговори
0808 преди 2 месеца
До Анонимен 1 -- във ф а щ всичко е фалш: Като почнем от полета им до Луната, полезната кола и сега боинг. Въпрос: Как така и двата важни съдебни свидетели срещу тях набързо се споминаха?
17
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ако не беше изнудването по света от Кравария, Боинг отдавна да са затворили!
16
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Каква "атака" е това че се разгласяват проблеми със конструкцията на самолети? Това не е телефон - ако се счупи да е малко досадно, ами пътнически самолет.
15
2
 
12
 
! Отговори
УкроЦИПСО преди 2 месеца
Уф, как да забъркаме Путин сега тук, в тоя скандал...
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Атаката путинска ли е?
13
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"Атака срещу Боинг". Е кой ги е атакувал, или ги атакува? Все едно, че някой им е виновен, че са смотани. Не стига, че военни самолети немогат да правят, ами и пътнически немогат. Толкова много пътници загинаха. А Ф22 отдавна го спряха от производство, Ф35 е приет на въоръжение с 1020 установени дефекта, почти половината са в двигателя му, КОЙТО ВСЪЩНОСТ Е ЕДИН ЕДИНСТВЕН.
12
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Еми няма да летя с Боинг. Има други самолети.
11
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Комунизмът победи в САЩ. ВНие минахме през това и го знаем, но те са в неведение, за тях тази сензитивност им липсва, нямат база във времето за сравнение. Фанфарите не допускат и другите мелодии в главите им все още, но явно скоро даяна за надуване на балона на егото им ще се спихне.
10
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Нова атака срещу днеса, че са назначили неграмотници муахахах.
9
0
 
16
 
! Отговори
Баааго... преди 2 месеца
Значи според толерастките разбирания ако някоя компания укрива проблеми с безопасноста на машините си за превоз на пътници и бъде разкрит е АТАКА срещу "честната и почтенна" компания ??? Бааааго.... Ами не ги разкривайте. Нека да си ги пазят в тайна тези проблеми и некачествени ремонти. Що да им спираме печелившия бизнес? А ако се случи някой самолет с 200-300 пътника да се разбие и всички в него да УМРАТ ще обвиним турболенцията. Колко му е . Или пилота. А защо не и Неизвестния извършител.
8
0
 
13
 
! Отговори
Поредна атака? преди 2 месеца
Поредна издънка, бих казал. Боинг се ползват с голямо лоби в FAA и Aero-space средите. Щом се е стигнало до там, явно има за какво. Лоби, лоби, но и лобиста не иска да му се отвори вратата в полет?!