Деян Лаковски, управител на СТАДА ФАРМА България
|
Двуцифреният ръст на продажбите и печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) на СТАДА за 2019 г. осигурява основа за по-нататъшен органичен растеж и дейности, свързани с развитие на бизнеса през тази година.
Отчетеният ръст на продажбите с 12% до 2,61 млрд. евро за миналата година включва ръст на продажбите на генерични лекарства с 11% до 1,53 млрд. евро и ръст на продажбите на брандирани продукти с 13%, които достигнаха 1,07 млрд. евро. Групата отбелязва силен органичен ръст на продажбите от 8%.
Чрез инициативи за увеличаване на производителността и текущата оперативна ефективност СТАДА още повече засили интегритета на веригата си на доставки и нискоразходния си оперативен бизнес модел. Тези мерки се отразиха на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA), която скочи с 24% и достигна 625,5 млн. евро.
В качеството си на предпочитан партньор СТАДА има сключени повече от 50 лицензни споразумения през 2019 г., включително в много перспективната сфера на биоподобните лекарства.
"През 2019 г. СТАДА България генерира пазарен дял, постигна растеж на бизнеса над ръста на пазара на генерични лекарства, и увеличи броя на служителите си с над 30%. СТАДА допълнително ще засили присъствието си на българския пазар с придобиването на Валмарк, с непрекъснат растеж с темпове над ръста на пазара и навлизане в нови терапевтични сегменти, като нашата ясна цел е да продължим да осигуряваме висококачествени и достъпни продукти за хората в България", допълни Деян Лаковски, управител на “СТАДА ФАРМА България” ЕООД.
СТАДА надскочи своите конкуренти и завладя значителен пазарен дял на почти всички свои основни пазари през 2019 година. Двуцифрен ръст на продажбите бе отбелязан в Германия, Италия, Испания, Франция и Великобритания. В Русия новоназначен управленски екип прилага стратегия за оптимизация, за да адресира спада, отбелязан през 2019 г.
Едновременно с двойното разширяване на европейското си присъствие СТАДА продължи да инвестира в нововъзникващи пазари и по-конкретно в Близкия Изток, Виетнам и Филипините.
Ключови събития през 2019 година
Отчетените приходи от продажби на групата за 2019 финансова година бележат ръст от 12% и възлизат на 2 608,6 млн. евро в сравнение с 2018 година (2 330,8 млн. евро). Този резултат се дължи на нарастване на продажбите и увеличение на пазарния дял на всички основни пазари на компанията освен Русия, в която се прилага план за оптимизация от новоназначен ръководен екип.
Ключова роля по отношение на ръста в продажбите на генерични лекарства имат Германия, Италия, Испания и Франция, а пазарният сегмент на продуктите за грижа за здравето е набрал скорост в Германия и Великобритания.
Продажбите на групата след корекции за ефекти от промени във валутни курсове и структура на портфейла са нараснали с 8 процента до 2 608,6 млн. евро спрямо 2018 година (2 410,7 млн. евро). Колебанията във валутния курс имат несъществен ефект от по-малко от 1 процентен пункт.
Отчетената печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за 2019 финансова година е нараснала с 15% и възлиза на 612,8 млн. евро в сравнение с 2018 година (530,6 млн. евро). Този резултат се базира на силните оперативни резултати на повечето основни пазари. Коригираната печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се е увеличила с 24 процента до 625,5 млн. спрямо 2018 г. (503,5 млн. евро). Разликата между отчетената EBITDA и коригираната EBITDA основно е свързана с разходи за обезщетения по прекратени трудови договори в Германия и Европа.
Оптимистични прогнози за 2020 година
Петер Голдшмидт, Главен изпълнителен директор на СТАДА, подчерта значението на приемането и безпроблемното интегриране на близо 1300 нови колеги в резултат на придобиването на “Такеда”, “Валмарк” и “Биофарма” в културата на растеж на СТАДА (STADA) и изрази увереност и оптимизъм за 2020 година и бъдещето.
Петте стратегически приоритета на СТАДА остават константни и се предприемат ключови действия за тяхното изпълнение: Висок растеж чрез ускоряване на дейността, свързана с портфолиото от продукти в процес на разработване; Повишени възможности за продажби и висока производителност; Високоефективна и надеждна верига на доставки; Еталонен нискоразходен оперативен модел; Култура на растеж, базирана на ценности.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase