Трети сме в ЕС по ръст на закупуването на нови автомобили

В България през юли са регистрирани 3370 нови автомобила
30 авг 2023 13:07, Нели Христова
43
Трети сме в ЕС по ръст на закупуването на нови автомобили
Снимка: БГНЕС

Пазарът на нови автомобили в страните от Европейския съюз нараства през юли за 12-и пореден месец, показват данните на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), огласени в Брюксел и цитирани от Ройтерс от БТА.

През миналия месец в ЕС са регистрирани 851 156 нови превозни средства, с 15,2 на сто повече в сравнение с юли 2022 г. Това е знак, че автомобилната индустрия се възстановява от проблемите с доставките на полупроводници и други части, възникнали по време на пандемията от ковид, посочват анализатори.

Въпреки това новорегистрираните 6,3 милиона превозни средства в страните от Евросъюза през първите 7 месеца на тази година са с 22 на сто по-малко в сравнение със същия период на предпандемичната 2019 г., отбелязва ACEA.

Все пак от началото на 2023 г. до края на юли е отчетен съществен ръст на водещите пазари за автомобили в Евросъюза - Испания (+21,9 на сто), Италия (+20,9 на сто), Франция (+15,8 на сто) и Германия (+13,6 на сто).

В България през юли са регистрирани 3370 нови автомобила, което представлява увеличение с 19 на сто спрямо същия месец на 2022 г. (2832 нови коли).

През първите 7 месеца на годината новорегистрираните автомобили у нас са 20 992, което представлява увеличение с 20,8 на сто спрямо същия период на 2022 г. (17 371 коли), сочат данните на ACEA.

Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз скачат с 60,6 на сто. Те продължават да нарастват благодарение на субсидиите, които правителствата на редица страни от ЕС отпускат, посочва Ройтерс.

Делът на регистрираните нови електрически коли в Евросъюза, задвижвани изцяло от батерии (BEV), се увеличава през юли 2023 г. до 13,6 на сто от всички новорегистрирани автомобили при 9,8 на сто през същия месец на миналата година.

Делът на новите коли с бензинови двигатели в ЕС през юли е 35,8 на сто, на тези с дизелови двигатели е 14,1 на сто, а на хибридните електрически превозни средства (HEV) - 25,6 на сто.

5% е делът на новорегистрираните електрически автомобили (BEV) през миналия месец е 5 на сто. Най-много са били новите коли с бензинови двигатели - 71,5 на сто, следвани от тези с дизелови двигатели - 20,7 на сто.

Съществен ръст на продажбите на нови електрически автомобили е отчетен в Белгия (+235,9 на сто) и Гърция (+152,4 на сто). България е на трето място сред страните от ЕС по този показател, като новорегистрираните електрически автомобили у нас се увеличават със 150 на сто на годишна основа. През юли тази година те са 170 броя, а през същия месец на 2022 г. са били 68 броя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Гледам от комшията.Първо си купи нова кола,купих си и аз. След това си купи къща,купих си и аз. Комшията се разведе и сега е с млада жена..............мхммм.,...
35
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Как е братя коментатори? Гледам, че и тук сте недоволни? *** колите кат бройка малко, *** били дачии, *** конете малко. Ще бръмна по другите статии, може па някъде да сте на кеф.
34
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Трети само че отзад напред в всичко не само с колите нещо като гладна кокошка зърно сънува, че и нашата работа същата.
33
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Хахахах
32
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
оффф нова Дачия Декстър ;) всичко в нея скърца след една година каране, седалките като от автобус от градския транспорт изтърбушени вече
31
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
хаха ми ако лани са били 5 коли сега 10 то ръста е 100% .....малииии какъв пидем на икономиката
30
1
 
6
 
! Отговори
Пепе преди 8 месеца
Освен богатите хора и средната класа с нормални доходи, нашенецът си умре да живее високо над стандартите си. Нагледал съм се на хора похарчили последната си стотинка и набълбукани с кредити, за да карат нови коли. Едвам плащат каско, горива и разходи, слагат китайски гуми. Аз например мога да си купя (и обслужвам), нова кола среден клас от магазина, но карам 10 годишна кола, която купих, като беше пет годишна. Та така, тази статистика отразява българския манталитет, едвам изкарва но всичко ТОП.
29
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Заeбeme тоя ръст,ами вземете кажете кога ще ги стигнем или поне доближим мамалигарите: 2022 година България-4 нови автомобила на хиляда лица,2022 година Румъния-8 нови автомобила на 1000 лица?България субсидия за покупка на нов електромобил-0 лева,Румъния субсидия за покупка на нов електромобил-22 хиляди лева?
28
1
 
8
 
! Отговори
До 7 преди 8 месеца
И какво му е симпатичното ? Пластмасов отвсякъде, сигурно 110-120 коня умрял кон. И си дал една торба пари за него, много лош избор.
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Купих си нова кола преди 5 години и смятам да я карам поне още толкова (ако съм жив и здрав)... Имам и 2 броя, десет годишни които също се ползват денонощно и затова "новата" е само на 45 хиляди километра.
26
5
 
6
 
! Отговори
Иван преди 8 месеца
От 3700 продадени коли 2500 са фирмени баничарки,дачии ,таксита и прочие скопени с минимум екстри коли ,които в 90% се ползват на газ,метан и тук там дизел ,голям пазар пада в България на 3000 нови се регистрират 20000 втора употреба ,на това му се европейско развитие.
25
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Много е зле модел Ъ
24
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Алекс:Ами според ACEA през 2022 в страната ни са продадени едва 4 нови коли на 1000 лица,а сходните на нас по доходи и манталитет румънци са си купили 8 нови коли на 1000 лица!
23
0
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 8 месеца
На процент го докарваме,като бройка положението не е добре.
22
12
 
5
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 8 месеца
Трябва да си много п*р*о*с*т да си купиш електрическа кола!
21
5
 
7
 
! Отговори
до 22 преди 8 месеца
250 продадени Тесли само за 2023та, драги ми смехурко. И то чисто нови. Знам, че не познаваш такива. В склада и в баничарките ги няма.
20
0
 
7
 
! Отговори
до 16 преди 8 месеца
Ще те апострофирам. Model Y е най-популярната кола в ИТ средите. Като луди я купуваме. Аз нямам електричка де, но колегите масово имат. Максимум по месец чакат. Максимум. В началото само имаше едно изчакване, че се избиха за модела. Около 8 месеца беше при 1вите бройки.
19
0
 
8
 
! Отговори
до 19 преди 8 месеца
Не баш. Теслата е на няколко години, Шкодата е чисто нова. И айде по-внимателно се вгледай :) И говорим за ръст на продажбите. Пределно ясно, че при 7% интелигенция и 93% неграмотен бачкер слугинаж няма как да има нови коли. Но при лек ръст на интелигенцията (доходите ни растат с пъти за последните години), е логично да има ръст в продажбите.
18
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Снимката е бетон. От 20 автомобила има един нов ( не се знае дали ес класата не е от 2015-та). Останалите са 15-20 год .
17
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Стига с тия"ръстове"защо не кажете,че сме последни при покупката на нови автомобили в цяла Европа с едва Четири автомобила на 100 лица,най близо до нас са румънците, където новите автомобили са двойно повече или Осем на хиляда лица!