Магистрала "Хемус" - заложник на порочни възлагания и още по-порочни превъзлагания

Почват проверки на пътища, чиито гаранционни срокове изтичат
31 авг 2023 13:58, Стела Стоянова
64
Магистрала "Хемус" - заложник на порочни възлагания и още по-порочни превъзлагания
Снимка БГНЕС

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков даде началото на проверки, които Институтът по пътища и мостове започна днес по републикански пътища в страната и участъци от магистрали, чиито гаранционни срокове изтичат.

Ще се проверяват равността и качеството на използвания материал, като до края на септември се предвижда да бъдат извършени проверки на 13 участъка. Първата днес бе на участъка на автомагистрала Хемус от Ябланица до пътен възел "Боаза", съобщава БНР.

"Това е първата част от проверката. Предстоят допълнителни проверки на пет мостови съоръжения, за които също изтичат гаранционните срокове. Също и за десет пътни участъка, на които ще бъдат взети сондажни ядки, за да се установи има ли проблеми в качеството на тези обекти".

Още по темата

Министър Цеков каза още, че в момента АМ "Хемус" се строи с недостатъчни темпове поради претенции от страна на изпълнителите за индексации на парите за строежа. В момента работна група извършва правен анализ на договорите с изпълнителите, назначена е финансова инспекция на въпросните договори за строителството на магистралата:

"За съжаление, АМ "Хемус" е заложник на, първо, порочни възлагания, извършени през 2018-2019 г., абсолютно в нарушение на закона за обществените поръчки, но още по-порочни превъзлагания и на бездействия на няколко поредни правителства. Към настоящия момент се работи с недостатъчни темпове поради претенции от страна на реалните изпълнители за недостатъчност на средствата".

За проверките ще се използва лазерен профилограф, собственост на Института по пътища и мостове. Апаратурата измерва неравностите на повърхностния слой на пътната настилка съгласно международен индекс и отчита стойностите в реално време.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Преди възстановяването на Слави и умнокрасивите либерали се строеше нещо, сега само се обяснява как се е крадяло, но магистралата не се строи.
51
5
 
3
 
! Отговори
Дрън дрън преди 8 месеца
Окрадоха парите ,заделени от Борисов за Хемус,и трета година щели да проверяват ??? Не са нарисувани и сто метра велоалеи , но всичките вкупом се юрнаха да търсят сметка на Тоя ,който единствен е строял през последните 30 години! Фирмите били искали индексация? Ами ще искат разбира се ,само цената на строителната стомана скочи двойно! Да не говорим за инфлацията! Май номерът,че Борисов е виновен ,отдавна се изтърка!
50
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Пак добре, че пътищата строени до 1989 година все още издържат въпреки кражбите на демократите.
49
1
 
2
 
! Отговори
До 51 преди 8 месеца
Хайде да бъде по-точни. САЩ разориха два пъти България спирайки кредитите за България за рефинансирането на външния ни дълг при доста малък външен дълг. Единият път преди 1989 година, а втория път през 1996-1997 години. След 1989 САЩ разориха допълнително България като ни заповядаха да си унищожим икономиката, както си го призна един американски президент.
48
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
по тошово време защо имаше пътища ли, ми народа работеше безплатно по тях, няма искам не искам, няма болен съм, зает съм
47
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Факт__ако трябва да сме точни, комунистите разориха държавата, след падането на режима им България се видя че е много задлъжняла, а комунистите издърпаха всичко, каквото бе останало, та сега сърбаме пумията, освен че и бойко допринесе доста за бедността и липсата на развитие
46
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
При Бойко се крадеше и сега няма пари за строеж на пътища, парите са откраднати за години напред.
45
3
 
5
 
! Отговори
Факт преди 8 месеца
Затънахме след 1989 година, но пък имате банани и тоалетна хартия. Голямо затъване имаше по времето на ГЕРБ, когато мутрите присвоиха печелившите бизнеси, но самите мутри са некадърни да правят бизнес. Вместо да дръпне много напред, от 2009 година България едва крета.
44
3
 
1
 
! Отговори
Аноним преди 8 месеца
То няма никакви пътища още от тошово време никой не се интересува от инфраструктурата на държавата Борисов започна нещо да прави кой и колко построи за 3 год без инфраструктура как 3 год само празни приказки стани даседна развитие къде има
43
3
 
2
 
! Отговори
Аноним преди 8 месеца
Какви небивалици пишете не е за вярване Отворете си очите и вижте държавата ни 3 год колко е затънала и какъв е животът на обикновените българи вместо това обиждате само това си знаете
42
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Милиарди ще трябват за привеждане в нормален вид на пътищата строени по времето на Бойко Борисов.
41
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Парите за пътищата са в чекмеджетата. Пари няма.
40
1
 
2
 
! Отговори
Аноним преди 8 месеца
Вижте фирмите които печелят от новият план за възстановяване къде отиват милионите фирмите на кого са и стига с този Борисов защо е цялата власт необходима на 36 депутата
39
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
СТАНА ЯСНО КОЙ Е ВИНОВЕН - ЛАЗАР ДЕТО ЩЯЛ ДА МЕРИ ПРОФИЛИТЕ НА ПЪТЯ ПО МЕЖДУНАРОДЕН ИНДЕКС...
38
6
 
6
 
! Отговори
Аноним преди 8 месеца
Борисов строеше сега 3 год разруха а къде са парите предназначени за инфраструктурата всяка година има определени такива пари къдеса защо 3 год инфраструктурата ни е оставена на доизживяване
37
2
 
3
 
! Отговори
321 преди 8 месеца
Нещо се обърках, каква точно индексация?! Нали шай,ката наречена Герп дружно обясняваха че се предплащало 100%, за да не се повиши цената ако поскъпнат материали, труд итн?!
36
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Бойко строеше, тея само крадат!
35
0
 
4
 
! Отговори
Хм... преди 8 месеца
...високоскоростен път до 120 км макс има до Правец. После само тунели с мно ченгета. Така до разклонът за Русе. После 80 км е новата отсечка с три ленти прекъснати без аварийна. Така до Български извор. После имаш едно 50 километра влачене с 30 по селца, защото селският път минава само от там! После имаш само междуградски път с 90 километра и тн. До Правец т.нар. магистрала е само 75 километра. Аз недоумявам къде господата и госпожите от Днес БГ видяха магистрала. Данни да съм бил замразен 50г?
34
8
 
8
 
! Отговори
хахаха преди 8 месеца
Леле, леле. Чета коментари и не мога да повярва. Че тия сегашните Кирчо и Кокорчо за нищо не стават е ясно. Че служебното правителство и то - също. Ама се чудя, как може да има толкова ограничени, късопаметни и плиткоумни хора, които да подкрепят и да защитават Бойко. Ограничени, платени или слепи трябва да са.
33
3
 
4
 
! Отговори
До 24 преди 8 месеца
България е голяма и пътища много.Не е до вярване ,а до лично наблюдение ,а ти ако не си излизал от родното си село или градче, или си чугунена глава без шофьорска книжка е естественно да не си видял или пътувал по десетките километри построени пътища !.......Такива кьорфишеци като твойте във мноооого хора възбуждат само смях и съжаление ,другарю!!!