Зверска конкуренция при жп превозвачите в Чехия
Зверска конкуренция при жп превозвачите в Чехия
Докато в България всеки се оплаква от услугите на БДЖ, а компанията е на ръба на фалита, в Чехия частният жп превозвач Лео Експрес пусна билети от 95 кронини (около 7 лева) по линията Прага - Острава, която е 371 километра или приблизително колкото е разстоянието между София и Бургас.
Приватизацията и конкуренцията могат да направят чудеса, но това явно не го разбират протестиращите срещу приватизацията на БДЖ в България! Снимка: Венцислав Иванов | 09 мар 2013 12:01
Материалът е изпратен от читател на Dnes.bg
44
20656
28
11
Напиши коментар Коментари
16
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хаха, хайде стига манипулации! Вие *** ли сте или ни правите на ***.Не видяхте ли със собствените си очи видях какво стана като приватизираха заводите и предприятията.Да ти намекна ли какво ще стане като се приватизира БДЖ. Някой ще го купи железниците за смешни пари, ще задържи работниците си 3-4 години (предполагам, че ще има някаква клауза за защита на работещите), после ще изрита всички и ще продаде машините за скрап. И ще е с 30-40 миилиона напред, а от Лукойл ще са супер щастливи.
15
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Анонимен Напротив Инфраструктурата вместо да влага пари в ремонт на пътя,прави ремонт на гари за милиони-погледни гара Калофер с каква изолация е облицована?Почти няма гара в България няма гара на която да не е направен ремонт,но железният път е осеян с намалени скорости или места на които локомотивите и вагоните почти не могат да стоят на пътя!В сегашното състояние на железният път и най-модерните локомотиви и вагони ще се повредят бързо!
14
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
10, за превоз на хора все още държавата не е издала на никого лиценз, но за товарни превози вече 3 фирми оперират на пазара и БДЖ Товарни превози не е монополист!Частен превозвач не иска да инвестира в превоза на пътници поради окаяната инфраструктура. Кой ще пътува дори и с нов частен влак ако ограничението по някои отсечки е до 30 км в час, а гараите са в окаяно състояние?
13
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Анонимен-БДЖ е холдинг от 3 фирми-Пътнически превози,Товарни превози и ЖП инфраструктура!Прочети малко за дейността на Инфраструктурата и как са харчат 192млн, лева за ремонт на 60км железен път и как в борда на Директорите на фирмата която прави ремонта има една артистка и един поет???И как след ремонта на този участък скоростите са намалени?Във Великобритания за 48 часа ремонтираха 1000км участък,а в България въпросната фирма прави ремонт на 60км път за повече от година???
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Сименс идваха в града ни и рекламираха новите си мотриси.Те искаха общината да закупи мотриса от тях и да превозва с нея,населението на общината на символични цени.Това бе по времето на царя или 3-та коалиция.Ако има желащ,може всеки да си купи влак и да осъществява превози.БДЖ не им е необходимо за това.
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Иван Нещо си се объркал за социализма-един частен превозвач няма нужда от 10 счетоводителя за работа която може да му върши и един-прочети малко повече за това в коя държава се субсидира и в коя-не???Чехия е много напред,тъй като не само жизненият стандарт е по-висок,а и те произвеждат локомотиви!А колкото до пътуването във Великобритания-возил съм се на техни влакове,90% от местата бяха заети от хора които пътуват ежедневно с карти по тази линия,а другите 10% са на случаен принцип...
10
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Автора не прави разлика между БДЖ и Инфраструктура.Никой не пречи на чехите да отворят офис в България и да превозват населението.Всеки би се навил да пътува с тях за 7 лева от София до Бургас.Но никакви субсидии,а те да си поемат целия риск!
9
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
То и сега който иска може да пусне частен влак.Но печалбите са в товарите и за това всеки инвестира там.Държавната БДЖ не им пречи.Който иска,може да пуска и влакове за превоз на хора.
8
2
 
8
 
! Отговори
Иван преди 11 години
До до Рачков, това са социалистически глупости. Нито във Великбритания, нито в Чехия ЖП транспорта е субсидиран, но и в двете държави е либерализиран!
7
1
 
12
 
! Отговори
Жо преди 11 години
ПЪТУВАЛ СЪМ в най-северните части на Швеция. Там е толкова слабо населено, че по държавната ЖП линия се движи "на концесия" само една частна мотриса за 40 човека. Собственикът `и е на печалба, защото има минимални разходи, а всеки ден вози постоянни пътници по маршрут около 200 км. Значи може да се съчетае частното предприемачество с държавните ЖП линии.
6
3
 
6
 
! Отговори
до Рачков преди 11 години
А кой ти каза, че там железниците са на печаба? Недей така. Това е сектор със значение за националната сигурост и винаги е субсидиран. Какво пречи на държавата да допусне да се движат и частни влакове успоредо с тези на БДЖ?!? Нищо нали? Но те ромоват съзнанието на хората и искат да прилапат всичко и ПАК няма да опуснат други превозвачи по линиите. Сетихте ли се?
5
9
 
5
 
! Отговори
галински преди 11 години
Не, мерси! Държавата да си го управлява като хората, иначе след време ще сме на протести заради изтичащите пари и от железниците
4
3
 
8
 
! Отговори
Рачков преди 11 години
Единствено във Великобритания пътническите превози са на печалба,тъй като там има предварителна продажба и всяко място там е заето за цялата година!Докато в България това е на случаен принцип-едни влакове са пълни-те са на печалба,но други които пътуват в райони с малко население са празни и те са губещи!В цял свят жп транспорт е социален и се дотира от държавата!Никой няма да купи компания която е на загуба!
3
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Коренно различна държава, с коренно различен нрав, манталитет и култура и въобще квото се сети човек .....
2
6
 
8
 
! Отговори
ole преди 11 години
Във Великобритания железниците са частни. Погледнете им нивото и пак говорете.
1
2
 
4
 
! Отговори
nqkoi преди 11 години
as sam za s dve race