СО: Целта на "Зона 30" е да намали инцидентите

Стимулира се и използването на велосипед, тротинетки и други алтернативи, каза Димитър Петров
11 фев 2022 09:22, Ния Христова
23
 
Новото ограничение за движение до 30 км/ч в част от центъра на София вече е факт, като товажи за улиците в карето между булевардите "Пенчо Славейков", "Прага", "Скобелев" и "Витоша". 
 
"Най-важният ефект, който се цели, е повишаване на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. Неслучайно е подбрано това каре, тъй като в момента вътре имаме достатъчно инфраструктура, която физически ограничава скоростта на движение, така че да се гарантира спазването на тази забрана", коментира Димитър Петров от Дирекция "Управление на трафика" в Столичната община в ефира на Bulgaria ON AIR
 
"Това решение за "Зона 30" наистина е доказано, че води до подобряването на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. Правейки една такава зона по-сигурна от гледна точка на пътните условия, се стимулира използването на велосипед, тротинетки и други алтернативи на личния автомобил", каза още Петров.
 
"През следващите месеци ние ще наблюдаваме местата, на които има предпоставки за нарушаване на това ограничение, така че впоследствие да го преведем в състояние, в което да не допуска движение с повече от 30 км/ч. Крайният ефект от въвеждането на такъв тип зона и разширението ѝ в града е да се създаде един навик на водачите, когато карат по малките улички, да свикнат, че трябва да шофират с по-ниска скорост и повишено внимание", изтъкна Петров. 
 
Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
2
 
2
 
! Отговори
Факт преди 2 години
Доказано е, че такива ограничения на скоростта винаги водят до повече ПТП-та. Това го знаят всички експерти по пътна безопасност, на за съжаление в България няма такива експерти
16
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тоест, да бутаме колите когато сме в центъра. Или ограничението е за да ходим пеша? А рикши няма ли да сложите? Хем ще създадете работа, хем ще е екологично.
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 2 - Автомобили с Евро-6 замърсяват 2 пъти по-малко с азотни окиси, но същоъо количество въглероден окис от Евро 4! Значи, ако в зона за евро 6 има 2х броя автомобили с Евро 6 - то замърсяването ше е даже малко повече отколкото от Х броя автомобили с Евро 4!!! Ама нееее.... Евро 6 трябва да е! Щото е най-нов стандарт!
14
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
по-малко от 1% от треиторията на София е тая ЗОНА 30..... Ерго: с толкова ще се намалят инцидентите
13
2
 
1
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Много правилно решение.По тези улици не може да се кара безопасно с по-висока скорост.Който иска да препуска,на село мегдана е широк.
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До вчераКато гледам как карат голяма част от шофьорите, всички сме за коне и каруци. Всеки бърза, свири, псува, никаква толерантност към останалите на пътя.
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Сатир - Нормално е да се избиваме по пътищата все пак българите сме сред най-младите общества в Европа опитомили волана. Все още масовия шофьор не разбира, че ползата от автомобила не е да спестиш 5 минути, а да можеш да пренесеш багаж или да отидеш там където градския транспорт, колелото и краката не могат да те заведат. В добре развитите и стабилни икономически западно европейски общества автомобила е последна опция за придвижване.
10
0
 
6
 
! Отговори
Ано преди 2 години
Цитат: "Най-важният ефект, който се цели, е повишаване на пътната безопасност и намаляване на инцидентите. Неслучайно е подбрано това каре, тъй като в момента вътре имаме достатъчно инфраструктура, която физически ограничава скоростта на движение: Две противоречащи си твърдения - в момента положението е такова, че не позволява по-висока скорост - а защо тогава слагате ограничението?? А безопасността: има ли поне 10 убити и 20 ранени в този участък та да ги намалявате. Кога ли ще има нормални
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Пенсионер 8 - Е ти като си пенсия до къде ходиш с автомобила? Нямаш ли супермаркет на 100метра от дома? Първа/втора замърсявала въздуха, трета/четвърта по-малко, а на крак като е въобще? Или ти обичаш да си част от проблема, ама да ти е едно такова приятно, че не си най-голямата част от проблема? С кола се пътува само ако няма как да стигнеш пеша или с градски транспорт някъде за под час. Всичко друго е "спестяване на 5-10 минути блеене в облаците" или иначе казано безсмислен разход.
8
0
 
7
 
! Отговори
Сатир преди 2 години
Тук се сблъквам с необясним оптимизъм /кирчов/ как народа ще спре да се избива, даже ще пренасят колите на гръб, докато карат колело /а някой кара колело/. Само да припомня - при тая скорост горенето е непълно, рязко се увеличават димни газове, фини частички. Защо го няма в оптимизъма?
7
0
 
5
 
! Отговори
до 7 преди 2 години
Шопите на бетономорието не ходим.
6
3
 
9
 
! Отговори
Програмист преди 2 години
ам направо слизайте и ги бутайте колите, по бързо ще е, какво ще си играете с 30. Поздрави от Сидней, Ав$тралия където с 60 се кара из целия център, и 70-80 извън него
5
0
 
11
 
! Отговори
АнонимеН преди 2 години
ТОЧНО НЕУПРАВЛЯЕМИТЕ ТРОТИНЕТКИ ЩЕ НАМАЛЯТ ИНЦИДЕНТИТЕ!
4
1
 
3
 
! Отговори
До 2 преди 2 години
На мен ми харесва. Живял съм в Мадрид няколко месеца и бавното движение прави чудеса за съзнанието на всеки човек. Мадридчани са много внимателни, много спокойни, не бързат никога и за никъде, а с това са се научили и да си правят сметка на времето, на финансите, да използват градския транспорт или краката си. В днешно време можеш да живееш навсякъде и ако си устроиш живота правилно шанса да не ти ке налага да шофираш е много голям. Автомобилите са проявление на глобалното в локалното и са супер
3
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това, което в еволюционен план ни е направило господар на животните и пазител на природата е е способността ни да стоим на крака. От 7 години не си използвам книжщата и съм продал автомобила. Това ми помогна много да се науча да живея локално и обогати социалния ми живот. Запознах се с хиляди шофьори и за нито момент не съжалявам, че слязох от автомобила. Шофирането е много полезно, но не и когато автомобила служи като патерица за мързеливия. Ползвам такъв само когато няма алтернатива.
2
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всъщност "зона 30" не е нещо особено смислено. Инцидентите ще намалеят, когато най-наглите шофьори (именно тези с евтините немски бараки на по 15++ години) бъдат изритани от центъра на града. Иначе казано- пълна забрана да се влиза в града за автомобили без Евро 6.
1
0
 
24
 
! Отговори
Някой си преди 2 години
Понеже, често съм и зад волана и пешеходец искам да попитам общината след като го правите в името безопасността на пешеходците.... някой да обясни дали са предвидени глоби или поне ограмотяване на същите такива КОГА И КЪДЕ може да се пресича. Дали ще обучите тези с велосипеди тротинетки и други подобни, че на пешеходна пътека се слиза и се бутат (тези, които могат). Дали някой ще научи хората, че на пешеходната пътека може да са с предимство, но физиката също има правила и трябва да се пазят?