Камери, знаци... Как ще се следят нарушителите със стари коли в центъра?

Елица Панайотова: Целта е да се намали трафикът в централната част
1 дек 2023 16:30, Анисия Иванова
88

От днес е в сила ограничението на стари автомобили в центъра на София. То ще продължи до 29 февруари 2024 г.

"Специален знак за ограничението е поставен по целия периметър на зоната, оборудвана е с камери, които снимат регистрационния номер на колата. Тази информация се обвързва с информацията за екологичната категория на автомобила, тя се получава при преминаването на ГТП. Ограничението засяга бензинови коли с първа регистрация преди 1996 г., а дизеловите - преди 2002 г. Но ако вашият автомобил е технически неизправен, установен при ГТП, и дава по-високи нива на вредни емисии, също ще попада в ограничението", обясни Елица Панайотова от "Зелена София" в студиото на "България сутрин".

Тя категорично заяви, че ако колата е със стикер Евро 1, няма право да влиза в центъра на София, с Евро 2 и Евро 3 шофьорите ще карат свободно в новата зона. Все още има проблем с платформата, която сравнява данните и изпраща автоматично уведомление до нарушителите.

"Целта е да се намали трафикът в централната градска част. Пешеходците, и най-вече децата, са най-близко до ауспусите. Разбира се, колите не са единственият замърсител. В София битовото отопление на дърва и въглища е на първо място като замърсител, след това са колите. Но това не означава, че не трябва да се борим с това замърсяване. В централната градска част тези концентрации са по-високи", уточни Панайотова пред Bulgaria ON AIR.

Представителят на "Зелена София" добави, че въвеждането на ограничението за три месеца е първата стъпка. От декември 2025 г. зоната ще бъде разширена, а крайната цел е ограничението за стари коли да стане целогодишно.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


88
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
77
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
ЦЕлта е прошляците да не се пречкат на тузарите. Дреме им за екологията. Старата ми кола на газ е по-екологична от новите джипари.
76
0
 
2
 
! Отговори
Емо преди 5 месеца
Ваажното е да си повтаряме, че това е за здравето ни - цитат от изказването на кифлата. Именно - една лъжа, повторена 1000 пъти става истина. Да ви с.ра на екологията и на камерите.
75
0
 
2
 
! Отговори
Е как... преди 5 месеца
...аз днес си лепнах специално фолио на номерата, да ме следят както искат!
74
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Много пречат всички коли, ама много, всички до един пеша и ли с тротинетки и колела, без изключение, зелените също. Относно въведената забрана за движение на стари автомобили в центъра на София Григорова каза: Какво като допуснем тези коли да минат на 1 км от центъра и изпуснат тези емисии на 1 км от центъра или в самия център, опасявам се, че няма разлика".
73
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
бедните пречим на идеалния център,- и поетапно -първо по старите после малко по старите ще изритат от великия център
72
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
София е в котловина. Ако има безветрие всичко се събира вътре. От време на време подухва някакъв вятър, ама въздухът е брутално мръсен. Колко вредни емисии изпуска един раздрънкан дизел и колко такива са от печките в ромските квартали?? Това си лицемерие от най-чист вид. За коя автомобилна компания работят тая Панайотова? За пешеходците и децата било... То сняг, студ, локви навсякъде. Ама не съм виждал още пещеходец или дете да е захапало ауспух на някой дизеляк??!
71
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Какъв е смисъла до 29 февруари??? може ли да обясни журналистката???
70
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Сега да забранят и на мръсния въздух да ходи в центъра. Също толкова "умна" идея би било.
69
1
 
10
 
! Отговори
Факт преди 5 месеца
Знае се, че колите са пренебрежимо малък замърсител, но забраните са за колите, а не за замърсителите.
68
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
какво стана с свободното придвижване в ЕС - или е свободно само за човека с парите? защо колите на газ не се ползват с привилегии- не замърсяват ли те по малко?
67
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
отново бедните ще правят като вятъра,защо да се пречкат на богатите в идеалния им център?а има и такива геобразни които подкрепят такъв тормоз на народа- е на това се вика паветножълти безгръбначни и нискочели индивиди
66
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
А как точно ще работи системата с не български регистрации?
65
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ей заради такива като тая със смешните очила, слагам тройно повече масло на Трабанта
64
0
 
0
 
! Отговори
Гошо преди 5 месеца
До 64: ама този може ли изобщо да мисли?
63
1
 
2
 
! Отговори
чико преди 5 месеца
Много вземахме да се фукаме пред бруксел Абрюкселкто зеле със какво ще го караме??? ха ха ха
62
1
 
18
 
! Отговори
Гошо преди 5 месеца
Какво значи стари и нови коли? Много нови са издухани и пушат като ц.игански печки, но са с по нова дата. ,,,има стари които са в ред на са 1 категория заради годината на производство. Защо тогава бъркат със сонди в ауспусите?
61
2
 
18
 
! Отговори
нормално преди 5 месеца
В централната зона живеят бившите другари в национализираните жилища. Мислят че ще дишат чист въздух, но въздухът е в постоянно движение.Който е измислил тази глу пост, е мислел със зад ните си части.
60
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Поредната недомислица която ще създаде повече проблеми, от колкото ще реши. Факт!
59
1
 
2
 
! Отговори
мак преди 5 месеца
До 123. Сериозно ли? По тази логика да върнат българско жителство и всеки да се върне от чужбина в родина.
58
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Най-после живеещите в центъра на София ще могат да спят на широко отворени прозорци.