IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Оцелели край Тоскана: Виждали ли сте Титаник?


Обратно в новината

Коментари Коментари

145
до 161 - откривателя
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 1
абе големи експерти сме имали.аз пък винаги се чудя, когато ми изгори филийката, що е изгоряла., хем го знам, ама все си изгаря понякога.
отговор Сигнализирай
144
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 2 Не харесвам 1
Christopher ти да не си капитан без работа, че така си изтъкваш познанията в областта на Навигацията ;) станалото станало..... некадърници колкото искаш ама пък чак лекции да изнасяш
отговор Сигнализирай
143
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 2 Не харесвам 6
2012 година започна...(((
отговор Сигнализирай
142
Christopher Columbus
преди 12 години
Харесвам 15 Не харесвам 1
Kaпитана на лайнера Costa Concordia е жив ***!Името му било Скетино,може би по-добре щеше да бъде ако се казваше КРЕТИНО!Помощниците му пък кой знае и те кви шушляци са!Но най-основна си остава вината и грешката на капитана,защото той носи цялата и обща отговорност за хората на борда-пътници и екипаж,т.нар.overall responsibility!Въобще не е трябвало да се отклоняват от начертания на навигационнта карта курс и да се приближават толкова опасно близо до брега!Добрата морска практика изисква минимално безопасно растояние(Minimum Safe Distance) от 2(две) морски мили или 3.7 километра от острова(1 морска миля е равна на 1852 метра)!Има и един навигационен способ наречен Parallel Index(Паралелно Индексиране),при което непрекъснато се мерят по радара пеленги(т.е. азимути) и разстояния до определени точки от сушата ясно видими и опознати върху екрана на радара.Съвременните дигитални радари тип LCD-монитор са с много по-големи възможности от старите аналогови с ЕЛТ(електронно лъчеви тръби).Освен това са и с много по-голяма разрешаваша способност,т.нар.HR-High Resolution.Oтделно пък налице са модерните спътникови навигационни системи GPS,включително и DGPS-диференциални GPS,които са още по-точни и са незаменими при плаване в близост до брега.Но на първо място си остава зрителното(визуално) и радарно наблюдение на навигационната обстановка!Визуалното наблюдение освен елементарното оглеждане на хоризонта с бинокъл включва и вземането на серии контролни визуални пеленги(азимути)по жирокомпаса към навигационни ориентири на брега-в дадения случай през нощта към навигационни фарове(маяци) с далечина на видимост поне 15-20морски мили!Не на последно място е трябвало да плават при включен и работещ ехолот,с който непрекъснато да се мерят серия от дълбочини,поне докато минат безопасно острова!Сегашните ехолоти са също дигитализирани-чертаят цветно релефа на морското дъно и то направо вурху монитора на прибора,а не както едно време старите аналогови ехолоти,дето чертаеха графиката върху руло специална термохартия и къде начертано къде не,къде ясно къде не...Да не говорим пък за съвременните навигационни системи тип ECDIS,т.е.тъй наречените електронни карти!Ще добавя и,че при плаване в близост до брегове,острови,теснини и плитководие това трябва да става не на автоматично управление(автопилот),а на ръчно управление!Другата глупост е меко казано кретенските решения взети от италианският капитан!Дори и след като са ударили необозначеният на морската картариф предизвикал 70-метрова пробойна откъм левия борд,което е почти ¼ от дължината на кораба(290 метра) е трябвало да оценят щетите и броя на наводнените помещения и разкъсаните баластни танкове в двойното дъно.А те най-вероятно са започнали да изпомпват нахлулата задбордна вода,което наглед е правилното решение.Да,ама не!Изпомпвайки тая вода,както и баластната вода от разкъсаните при удара леви баластни танкове надводният борд и съответно пробойната се издигат над водата но общия център на тежестта на кораба се издига нагоре и вдясно,което пък намалява устойчивостта на кораба и води до кренящ(въртящ) момент надясно!Именно затова макар корабът да е ударен откъм ляв борд се е накренил и преобърнал към здравия десен борд!Това е станало когато лайнерът приближавайки брега е легнал върху грунта и се е накренил(наклонил) надясно поради по-тежкият десен борд и изместената вдясно център на тежестта.Метацентричната височина силно е намаляла водейки първоначално до крен от 20 градуса а след това до цели 80!Според мен не е трябвало да изпомпват задбордната вода откъм левият борд,трябвало е да изолират наводнените помещения чрез т.нар. watertight doors(водонепроницаеми врати)разделящи и изолиращи един от друг отделните отсеци и да наводнят баластните танкове от десен борд,най добре около средата на кораба,т.е. така нареченото контранаводняване.Така щяха да изправят първоначалният крен на ляв борд и дори да заседнеха върху грунта при приближаване до брега с цел спасяване на хората,корабът щеше да заседне на равен кил и лодките щяха да бъдат спуснати безпроблемно...
отговор Сигнализирай
141
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 1
Много е страшно всичко това . Всички казват че било Титаник на 21 век много жалко вместо да се развиваме ние ставаме неандерталци и знаете ли защо защото на Титаник капитана остана до последно на кораба а тук какаво става капитана няма никакви човешки ценност.
отговор Сигнализирай
140
Ogi
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Наде, права си. И ние бяхме на меден месец. Франческо всяка вечер го виждах в някое лоби с питието. През деня сигурно спи. Не мога едно да разбера: как като този кораб всяка седмица се движи по един и същ маршрут да се случи това, като се има предвид и че е ставнително нов и оборудван с последна техника. 2010-а бях с Ройал Карибиан повярвай ми нищо общо нямат. Американците са си номер 1, Коста просто бяха европейски бюрократи.
отговор Сигнализирай
139
WTF
преди 12 години
Харесвам 4 Не харесвам 1
"На борна лайнера..." Интересно! Не бях чувал за "борна лайнер". Може ли някой от неграмотните работещи в dnes.bg да ми обясни?!?
отговор Сигнализирай
138
t-rock
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
137
Надето
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
Но не е вярно, че цената за круиз на кораба е 300 евро. Целият курс продължава 2 седмици, но пасажерите могат да се качат и/или да слязат на което пристанище си изберат, т. е. всеки сам решава за колко време, съответно и колко ще му струва. 300 евро е само за 3-4 дни (без самолетните билети), отделно даваш поне още 80 евро (5о евро за бакшиши+30 евро за пакет води (най-евтиното)) в момента, в който се качиш. Всяка екскурзия на сушата се плаща отделно също (50 - 150 евро на човек).
отговор Сигнализирай
136
Надето
преди 12 години
Харесвам 8 Не харесвам 0
Кошмар! С мъжа ми бяхме на меден месец на същия кораб в края на септември. Обслужването беше на ниво, както и условията. Но, наистина, както е писал по-долу и Оги, инструктаж по безопасност имаше едва на втория ден в огромна зала, в която нищо не се чуваше. Капитан Скетино имаше по-скоро представителни функции по вечерите, отколкото такива, свързани с управлението на кораба. Непрекъснато се промотираха снимки с него, едната на цена 25 евро. Останалият персонал беше изключително дисциплиниран.
отговор Сигнализирай