IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Петролът падна до 10-месечно дъно, но намери подкрепа


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

11
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 4 Не харесвам 2
Спрете да зареждате в локойл, спрете да пълните джоба на Б Б!
отговор Сигнализирай
10
марти
преди 13 години
Харесвам 8 Не харесвам 1
Прави ли впечатление на някого как реагира матрицата у нас на това,че цената на петрола на международните пазари вече повече от седмица пада???Да сте чули по радио,телевизия или на друго място някой да прави изказвания,анализи и прочие???Не сте,нали!!!Няма и да чуете,защото матрицата реагира само тогава,когато цената се повишава!!!Тогава изпълзяват вадещите от девет кладенеца вода платени папагали на монополистите и започват пламенно да ни обясняват кое,и как налагало,и с колко трябва да се...повишат цените на горивата в Чалгария!!!Питам се обаче къде са сега тези,същите папагали,за да ни обяснят нагледно защо цената на горивата в Чалгария не може,не иска и не трябва да се...понижава!!!Къде сте,прислужнички на монопола???
отговор Сигнализирай
9
странник
преди 13 години
Харесвам 7 Не харесвам 0
Федералния резерв ще подпомогне икономиката на САЩ с печатането на зелене хартийки без покритие и срещу тях ще искат 40% на брутния световен продукт!И пас всички да носят на гърба си тези *** защото имали американски начин на живот-да,ама на кредит от целия свят!И едно частно дружество произвежда хартийки с образите на президенти и ги продава на държавата САЩ и манипулира целия свят!А дано се разпаднат,та и света да се нормализира поне малко!
отговор Сигнализирай
8
до 2 тъпака
преди 13 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
Какъв Дянков,какъв Трайчо,*** червен!?Нали искахте капитализъм,пазарна икономика и демокрация, тъпанарино!Ето ти ги!И така е навсякъде,червеногъзия!Нали не искахте държавата да се меси,че била лош собственик!?Малко ти е тази цена на бензина,още да я вдигнат назначените за капиталисти!Пеша да ходиш и гладен,червеногъзко!А тия понеже се опитват да ви затворят кранчетата за крадене-затова врещиш,***!Друг ти е виновен за липсата на мозък в главата ти,протоплазмо!
отговор Сигнализирай
7
марти
преди 13 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
До 6А дали 2008 година имаше такива високи нива на акцизите,как мислиш???И не съм защитник нито на Лукойл(опазил ме Господ),нито на правителството,а най-вече съм пазител на собствения си джоб,тъй като не искам алчни монополисти да благоговеят на мой гръб!!!След като претендираме да ме сме пазарна икономика,то нека да бъдем такава,а не разните му там монополисти от типа на Лукойл да намират благодатна почва само у нас!!!
отговор Сигнализирай
6
никола
преди 13 години
Харесвам 14 Не харесвам 2
Марти, визараш 2010год,но през август 2008год. цената на петрола беше 119долара за барел,а бензин А-95 беше с цена 1,78 лв. за литър.Доста добре си описал ситуацията в момента,но само ще кажа че това правителство е най НЕКЪДЪРНОТО и не може да върже бюджета и от по високи цени събира повече пари от ДДС, а и още нещо Марти,не бъди такъв оптимист за влизането в правия път на Лукойл,всичко това с пожарната е ТЕАТРО за пред избирателите.
отговор Сигнализирай
5
х
преди 13 години
Харесвам 14 Не харесвам 1
ГОСПОДА УПРАВЛЯВАЩИ, КАЖЕТЕ ЯСНО НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД, ЧЕ НЯМА МОНОПОЛ ВЪРХУ ГОРИВАТА И ЧЕ С ЛУКОЙЛ ВСИЧКО ОНОВА НЕ БЕШЕ ТЕАТЪР.
отговор Сигнализирай
4
марти
преди 13 години
Харесвам 32 Не харесвам 0
Петролът взе, че се срина и кара надолу и надолу. Бензинът драпа нагоре и нагоре! Но Лукойл е на загуба! Евала, ефенди Златев! Ашколсун! Крадеш, та се късаш!Суровият петрол в момента е на цени около тези от края на септември 2010 г. А бензинът къде е? Високо в небето! Що ли?Цената на бензина се формира въз основа на няколко компонента:- стойност на суровия петрол- стойност на фрахта (превоза до пристанище Бургас)- стойност на преработката (разходи за заплати и за работа на машините в Лукойл Нефтохим)- акциз- ДДС- дистрибуция и търговска надценкаХайде да види каква е промяната на тези компоненти за периода септември 2010 - август 2011. Петролът си е на същата цена 78-79 долара (ще се правим на *** и че не сме забелязали, че доларът е по-евтин от миналото лято). Фрахтът и той не е поскъпнал (даже е по-евтинджос, щото и той е в долари). Заплатите в Лукойл не са ги дигали (или поне не се е чуло). Акцизът е с цели 2,5 стотинки по-голям от миналогодишния. ДДС-то не мърда от 20%. Дистрибуторите пак си взимат между 17 и 20 стотинки отгоре на цената, която им дава Лукойл. Какво излиза цената се е дигнала с 25% (А-95 беше малко под 2 лева началото на октомври 2010), а нищо не се е дигнало, освен акциза с 2,5 стотинки. И бензина трябва след 10-15 дни, като се стабилизират цените на петрола и се купи и почне преработка на петрол на нови цени (тука пак се правим на улави, че като се дигат цените, Лукойл веднага дига цените, а като паднат чака ли, чака, преди да ги свали), да падне! Ама не да падне с 2-3 стотинки, а с 30-40 стотинки. Иначе лошо! За тях, не за нас!До преди година Лукойл предлагаше най-евтиния бензин в Европа. Понеже решиха, че не е честно спрямо тях да ни скубят само частично, дигаха цените плавно, докато стигнаха сегашните стойности, когато тези цени вече не са най-ниски. В Румъния и Естония по бензиностанциите плащат, колкото и у нас, а в Кипър 2 стотинки по-малко от нас (данни от 9-ти август 2011). Но това не е всичко! Това са цени за крайния потребител, а не производствени. Цената без ДДС в Румъния е със 7 стотинки по-ниска от нашата, а като махнем и акциза с 27 стотинки (в Румъния акцизът е 913 лева за тон, тук - 710). Сега сещате ли се защо Ромпетрол има толкова бензиностанции у нас? Защото са на много добра печалба, продавайки на цените, наложени от Луйкойл!А след като Лукойл не предлага най-евтиния бензин на пазара, крие доходи, не поставя измервателните уреди и създава монопол, няма нищо по-естествено от това да бъдат яко гонени и разследвани от държавата! Румъния може към днешна дата да внася бензин у нас на цени 2,20 лева за литър. Когато след седмица-две се отчете в цената и спада на петрола, вероятно ще са способни да внасят и на цена от 2,10 лв/литър. Тоест няма нужда да ходим до Естония и Кипър от евтиния бензин ни дели единствено Дунав мост. Просто трябва някоя от лицензираните компании да почне да внася големи количества и да направи дъмпинг на Лукойл. Трябва да ни стане безпределно ясно, че вече дори пазарно цените тук са ненормални. Между другото, една от румънските рафинерии е от сестринска на българската Лукойл и някак успява да постигне производствена цена с близо 30 стотинки по-ниска от тази, която обявява като реална бургаската рафинерия...Лукойл дава работа на 3 000 души в България и формира 10% от БВП. Извън тези факти, неплащайки данъци, за държавата няма грам полза от тази компания!Ако пазарът не се регулира по естествен начин и цената на бензина не падне на 2,20 в близкия месец, за държавата има две решения създаване на държавна компания вносител и дистрибутор на петрол или рязко повишение на акцизите с минимум 200 лева на тон. Идеята на първата опция е ясна държавата купува от Румъния или други държави евтин петрол, внася го и го продава на разумни цени. При това държавата няма нужда от собствен транспорт и бензиностанции за целта; вместо това може да сключи договори за превоз с български транспортни фирми и за дистрибуция с вериги български бензиностанции. Ако държавата по подобен начин поеме 20% от пазара на горива, другите вносители и Лукойл ще са принудени да се съобразяват с нейните цени.При положение, че на държавата бъде забранено да участва като регулатор на пазара, остава опцията с високия акциз. Ако акцизът бъде повишен, цената на бензина няма да се увеличи. Първо, защото е изкуствено завишена, второ - защото вносът няма да го позволи. Събраният в повече акциз след това може да се използва за солидни субсидии на транспортните фирми, което ще ги стабилизира финансово. Всъщност, връщането на 10% от разходите за бензин като субсидия за превозвачите, би могло дори да смъкне цените на автобусните превози или най-малкото да ги замрази за относително дълъг период. Аналогично допълнителна субсидия за земеделските производители ще им помогне да устоят на кризата. Могат дори да се възстановяват и 10% от разходите на фирмите за горива (практика, успешно прилагана и в други страни). Остатъка от повишения акциз би могъл да отиде в Сребърния фонд, инфраструктурата и прочее. Тоест всички ще спечелят!Няма какво да се лъжем дните на дерибейство на Лукойл са преброени. Трябва да свалят цените и да почнат да внасят данък печалба! В противен случай могат да бъдат затворени съвсем на сериозно и то не за 5 дни...Нагоре
отговор Сигнализирай
3
марти
преди 13 години
Харесвам 22 Не харесвам 0
Защо ли в Чалгария цените на горивата са все още непроменени???А,сетих се-понеже нашите монополисти все още имат запаси от скъпо закупените такива!!!Интересно обаче е как вдигат цените на горивата на момента,в който цената на петрола на борсите скочи,въпреки че де факто все още не са закупували такъв???Ама то това ще е някакъв търговски трик,който ние обикновенните хора едва ли бихме могли да разберем???Все пак те там са от капацитет нагоре и ги знаят тези работи!!!
отговор Сигнализирай
2
men
преди 13 години
Харесвам 19 Не харесвам 2
требва ли бензинеца да падна под два лева или да? Дянков ти ко *** каиш душа? Трайчо? а ти си траеш добре. ***!!!
отговор Сигнализирай
Новини