Низходящата тенденция в страдащата от слаби продажби германска верига за търговия със строителни материали и стоки за бита Praktiker продължава. През миналата година приходите на компанията спадат с почти 8% до 3,2 млрд. евро.
Мениджмънтът обяви днес, че програмата за саниране на компанията ще обхване не само бизнесът им в Германия, но и зад граница.
Praktiker оперира в общо 10 страни с около 440 магазина, а в България веригата има девет обекта. Преди месец компанията обяви, че от 10 800 работни места в Германия ще отпаднат около 1400.
Сега вече не са изключени и съкращения в чужбина, заяви говорител на концерна. В световен мащаб той има повече от 20 000 служители.
Причина за слабите резултати според данни на концерна е преди всичко бизнесът зад граница.
"Особено труден е бизнесът ни в Гърция, Румъния и България, защото там покупателната способност и готовността за покупки на населението спаднаха още повече с кризата", заяви концернът в прессъобщение.
През 2010 г. втората по големина верига в Германия отчете нетна загуба от над 33 млн. евро. Приходите бяха 3,4 млрд. евро, почти с 6% по-ниски от година по-рано.
Компанията още не е публикувала данни за печалбите си през 2011 г. В края на март по време на годишната си пресконференция компанията ще даде повече информация за финансовите си резултати и за оздравителната си програма.
През последните няколко месеца Praktiker се опитва да избяга от имиджа си на евтина верига. Затова и концернът се отказа от масово налаганите през миналите години кампании за 20%-но намаление на цените на всички артикули.
Веригата ще залага повече на собствени марки, по-видими и големи магазини и висококачествени услуги. Новата рекламна кампания с участието на тенис звездата Борис Бекер, която стартира през втората половина на годината, обаче също не допринесе за намаляване на отчетените загуби.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.