В страната към момента се шофират над 50 електромобила, каза в интервю за БТА Мартин Заимов, председател на Българска асоциация "Електрически превозни средства". От тях закупените нови коли са около 25, по брой ги следват внесените "втора ръка" електромобили.
Има и малък брой конвертирани - това са нормални автомобили, чийто двигател е заменен с електрически и са добавени батерии, разказа Заимов.
Интересът към електромобилите у нас нараства пропорционално на успеха им в света и Европа, коментира Заимов.
По негови думи ръстът е по-малък от очаквания, но въпреки това е много сериозен. Разчитам догодина да има вече 100-150 автомобила в страната и съответно станциите за зареждане да се удвоят, каза той.
Повечето електромобили, които се карат тук, са купени от бизнеса и се ползват за придвижване на служителите, отбеляза Заимов. Като пример той даде голяма компания за куриерски услуги у нас, която е поръчала 20 пикапа.
Цените на новите електромобили към момента са над 45 хил. лева, които не са по джоба на средностатистическия българин, пък било то и зеленомислещ. За електромобил "втора ръка" на няколко години, с относителна сигурност на поддръжката трябва да се заделят около 20 хиляди лева, коментира Заимов.
Конвертираните биха могли да бъдат и по-евтини, но там усилията за поддръжката са много по-сериозни, добави той.
Собствениците на електромобили са освободени от местни данъци. Те ползват безплатно синята и зелена зона за паркиране в центъра на София и останалите градовес ограничителен режим за паркиране. Заимов отбеляза, че има хора, които не искат много да афишират, че ползват електрически автомобили.