IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Суецкият канал остава затворен, цената на морския транспорт скочи


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

44
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
Увеличените разходи на маршрута през нос Добра Надежда не идват от изхарченото гориво а от загубеното време. Преминаването през канала не е безплатно но далаверата идва от икономисаното време. Таксата през канала плюс таксата за охрана в пиратските райони е съизмерима с цената на изхарченото гориво ако обиколи кораба Африка.
отговор Сигнализирай
43
40 до Сата Нато
преди 3 години
Харесвам 19 Не харесвам 1
Гледаш на този бизнес като някой щраус! Морският бизнес не е в Бургас, Варна или София. Никога БМФ не са печелили от доставка на дребни стоки, а са оперирали в цял свят. Навремето имаше Булкон сервиз и возеха контейнери Изт Средиземноморие-Хамбург, други само Средиземно-Черно море. Във Варна/Бургас стоварваха стоката и междувременно зареждаха-вода, храна, гориво....имаше отдел за снабдяване и даже бункеровчици. Сега на нашето място работят главно турски фирми-Аркаш и по-малки.
отговор Сигнализирай
42
до 43
преди 3 години
Харесвам 7 Не харесвам 8
Това е прекалено незначителна причина за да рухне икономика. Това просто е непредвиден разход. Форсмажорни обстоятелства, ала-бала. Ще го отнесат главно застрахователи и крайните потребители.
отговор Сигнализирай
41
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 7 Не харесвам 1
До 36Идеята не е танкерите да заобикалят, а икономиките да рухнат веднъж завинаги, като покрай това някакви десетки или стотици милиони потребители на кислород, престанат да потребяват.
отговор Сигнализирай
40
Сата НАТО
преди 3 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
До 40 А дали има смисъл да обикаляш през Босфора и да стоварваш в Бургас, когато може да разтовариш в Солун или Александруполис. Да не говорим за Варна или Констанца. От Солун контейнера стига до София един ден по-рано и на по-ниска цена. От Александруполис до Пловдив също така.
отговор Сигнализирай
39
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 7 Не харесвам 2
Причината не е в "некадърния" капитан както предположиха форумните запалянковци а в подръжката на канала - не е бил трален от години за да не задържат потока от кораби и в резултат се образували наноси - алчността човешпа пак води до глупост.
отговор Сигнализирай
38
БГ-неморска държава
преди 3 години
Харесвам 18 Не харесвам 1
България е от малкото държави, които сами си разсипаха корабоплаването. През 2008-9г продадоха остатъците от държавното БМФ и после собственикът разкара всичко без насипните товари, защото така реши! Из цяла Европа има изоставени контейнери от времето на Булкон-а. В момента няма български контейнеровози или танкери. Ако някой има го е маскирал под някакъв флаг. Всички по-така държави силно протектират морския си транспорт, защото е гръбнак. Другите като нас са...Украйна...
отговор Сигнализирай
37
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
До 38САЩ изнася петрол... ще се сорят със "запасите си".
отговор Сигнализирай
36
ТАНКЕРА
преди 3 години
Харесвам 5 Не харесвам 5
Един съвременен танкер с 2 милиона барела на борда харчи по 40-50 тона мазут на 100км. При цена от 450 долара на тон излиза доста над 300000 , около 2 милиона или по долара на барел. 300000 е ценатака за преминаване през канала. Но не това е проблема. Забавянето ще е поне 400 часа или 3 седмици а запасите от петрол в ЕС и САЩ са за 10 дни. Или спешно трябва да молят Путин за още нефт или нов - автомобилен локдаун.
отговор Сигнализирай
35
Кауня
преди 3 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
Голям праз. Ние получаваме петрол от Новоросийск. Без един китайски и индийски фешън ще изкараме месец два. ОБачев опита с ваксините и маските показва че едни по богати и нахални страни открадват полагащото се на такива като нас и нищо чудно ако танкерите за Бургас са пренасочени за Марсилия - най -големия нефтен терминал в ЕС.
отговор Сигнализирай
Новини