Негативните и зле настроени служители са предпоставка за лоша и напрегната работна среда. Това може да се отрази зле както на останалите работници, така и да повлияе негативно на фирмата. Какво трябва да направите в такъв случай?
Използвайте законови мерки
Обърнете се към отдел „Човешки ресурси“. Дори и да работите в по-малка фирма без HR екип, мениджърът ви трябва да има готов план за справяне с подобна ситуация. В по-малка компания проблемният служител може да има още по-силно лошо влияние върху работата, затова трябва да се действа бързо.
Първата стъпка е да определите поведението на служителя, като дадете конкретни примери какво прави или не прави той. После поговорете с него, дайте му възможност да се защити и да обясни какво провокира поведението му.
Причините за неадекватното държание на служителя могат да бъдат много – проблеми у дома, конфликт с други служители или дори може да се чувства недооценен на работното място.
Без значение обаче какъв е отговорът, трябва да бъдете пределно ясни, че подобно поведение няма да бъде толерирано. Най-добре определете известен период от време, в който проблемният служител да бъде на „изпитателен“ срок. Използвайте дадената ситуация и проведете разговор с всички подчинени за задълженията им и за работната атмосфера в офиса. Нека всички са наясно докъде стигат границите и какво поведение трябва да спазват.
Предвиждайте и предотвратявайте проблемите
Разбира се, най-добрият вариант е да „хванете“ проблема, още докато се заражда. Опитайте се да бъдете по-наблюдателни и да следите повече служителите. Ако усетите, че някой няма място повече във фирмата, отстранете го възможно най-рано, за да не създава излишно напрежение в офиса.
Как да не провокирате недовлство у служителите си научете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.