Кандидатите за работа не са единствените хора, които правят грешки. Интервюиращите също правят много грешки. Тук са някои от най-честите:
1. Те предполагат, че срамежливостта се равнява на неспособност.
Някои от специалистите по човешки ресурси просто не интервюират добре своите кандидати за работа. Ако човек е нервен или срамежлив, те не са особено впечатлени от него. Ако кандидатът се чувства неудобно на интервюто, това не означава, че не е подходящ за длъжността. Добрите комуникативни умения са важни, но не за абсолютно всяка професия.
2. Те се влияят от някои нереални обещания.
Интервюиращите забравят понякога, че кандидатите за работа са дошли на интервюто, за да се „продадат“. Тоест, те често дават нереалистични обещания за потенциални нови проекти, увеличаване на доходите или клиентелата на фирмата с думи като „гарантирано“, „категорично“ и т.н. Интервюиращите няма да изберат човек, който им казва "може би", "вероятно" или "някой ден". Проблемът е, че тези които дават големите обещания, не винаги са най-качествените кандидати.
3. Те се влияят от многото квалификации.
Това, че един кандидат има пет или шест квалификации, е страхотно, но не го прави автоматично най-умния и способния за работата.
4. Те провеждат интервюто в група.
Груповите интервюта са лесни за интервюиращите, защото така те се срещат с повече кандидати, но тези интервюта рядко са ефективни. Те са по-скоро стресиращи и смущаващи за хората, които кандидатстват за работа и имат смисъл само за да се види дали определен човек може да работи в екип.
Още по темата можете да прочетете в Тialoto.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.