IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Ремонт или замяна при дефект? Скоро клиентът ще решава

Търговците ще трябва да доказват, че вината не е в тях

Снимка: Reuters, архив

Снимка: Reuters, архив


  
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обясни в студиото на "Денят ON AIR", че другата промяна е свързана с момента на доказване на причината на несъответствието.

Съгласно сега действащото законодателство, в първите шест месеца от закупуването на стоката се предполага, че отговорността за наличието на дефект е на търговеца, т.е. той е съществувал към момента на продажбата.

С готвените промени през целия двугодишен гаранционен период за съответствието на стоката ще отговаря самият търговец.

"Преоценка се начита този процес, който тече в рамките на комисията и в резултат на тази преоценка да се възприемат нови правила", обясни Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.

По думите му след влизането в сила на новите регламенти, търговците ще са тези, които ще трябва да доказват, че определен дефект се дължи на нещо различно от нормалните условия на експлоатация.

"Едно от най-важните неща е да настояват търговецът да впише тази рекламация в регистър, който той е длъжен да води", подчерта още Димитър Маргаритов.

Той беше категоричен, че с новите правила, ако имаме дефектна стока, повече избор ще има за потребителя какво да прави, а не толкова за търговеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
НОТИФИКАЦИИ
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата