Няколко месеца след катастрофата на Етиопските авиолинии, в която се разби Boeing 737 MAX 8 и приземи всички машини от модела, от компанията признаха, че са знаели, че проблем със самолетите има, но не са съобщили за това.
Всъщност, от Boeing са установили проблема още през 2017 година, година преди да се случи първата трагедия с машина на Lion Air. Те признават, че по невнимание са направили един от сензорите - AOA (Разминаване на ъгъла на атака) незадължителен, тоест – той не е бил част от стандартния пакет и е липсвал в някои от самолетите. Разбират едва по-късно, че датчика не е част от стандартния им пакет, а бива включен в машините само ако от компаниите си го поръчат.Неговата функция е да алармира, когато два различни сензора дават противоположни данни.
Не се знае, дали и за двете катастрофи, причината е точно този сензор. Според проучванията, които направили от Boeing, той не засягал безопасността на самолета, а те възнамерявали да компенсират липсата му с ъпдейт на софтуера. Това така и не се случило.
Boeing така и не уведомили Федералната авиационна администрация. Направили го месец след първата катастрофа. Макар проблемът да "не бил сериозен", той е можело да предотврати объркването у пилотите, а може би и самите катастрофи.
Едва 20% от всички 387 самолета Boeing 737 MAX имат сензор за Разминаване на ъгъла на атака.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.