IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Командира: Президентът е около главата на Октопода


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

257
Мефистофел
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
Нещо се умълчахме ...
отговор Сигнализирай
256
Мефистофел
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
до 265Трудно е да забудиш и подведеш параноик, ако той самия не иска да бъде заблуден или не му харесва заблудата (или е доходна).
отговор Сигнализирай
255
тъпак си ти!!!
преди 14 години
Харесвам 10 Не харесвам 8
Едвин Сугарев Г-н Костов, има една граница, отвъд която арогaнтността и лицемерието просто не могат да бъдат търпени - защото търпимостта ни прави съучастници. Много от сделките по време на вашето управление са белязани от злоупотреба с власт и корупция и това е причината за катастрофалния резултат на изборите през 2001 г. Между най-мащабните и публично известни примери е приватизацията на БГА "Балкан".Приватизационният договор за продажбата на 75% от акциите на националния превозвач е утвърден с вашия подпис в РМС 466 и 554 от 29 юни и 30 юли 1999 г. Как е протекло обсъждането и гласуването на този договор е грижливо пазена тайна - и дo днес са известни имената на само трима ваши министри, които със сигурност са го подписали: вицепремиерът Александър Божков, транспортният министър Вилхелм Краус и министърът на държавната администрация Марио Тагарински. Степента на секретност е наистина изумителна - до март 2000 г. неговото съдържание не е известно дори на новия министър на транспорта Антони Славински, който се обръща към вас с писмо от 06.03.2000 г., с което се търси съдействие Агенцията за приватизация да му предостави пълния текст на договора.За сметка на това е известно, чесамо 5 от 11 членове на специалната експертна комисиясъздадена от АП за оценка на този именно договор, са положили подписите си под решението БГА "Балкан" да бъде продаден на Гад Зееви. Резервите на неподписалите са повече от резонни, което е видно при сравнение на офертата на Зееви с тези на другите кандидати. "Улрих Бетелер" например предлага запазване на всички съществуващи дестинации, авиофлот от 28 самолета, запазване на всички работни места и дори плавното им увеличаване, цена от 400 000 долара и инвестиции от 300 млн. долара. При Зееви съответно цената е 150 000 долара, 100 млн. долара инвестиции, съкращение на персонала с повече от 1000 души, авиофлот от 11 самолета и съкращение на 50% от дестинациите - като на практика съкратените обхващат всички дълги полети и предполагат пълен бойкот на арабския свят, където БГА "Балкан" развива традиционно печеливша дейност. При подобно разминаване в офертите изборът на Зееви е просто престъпен; да не говорим за това, че когато се реализира сделка с подобен мащаб, детайлна проверка на репутацията и бизнес профила на евентуалния купувач е директно задължение на всяко правителство - включително чрез възможностите на външното разузнаване. В случая никой не си е направил труда да установи дори елементарния факт, че става дума за компания, която се занимава не с оздравяване на предприятия в тежко финансово състояние - а за точно обратното - компания, чиято основна дейност е ликвидацията на фалирали предприятия. На практика държавата абдикира от БГА "Балкан" веднага след подписването на приватизационния договор - тъй като в органите за управление на компанията просто няма неин представител. Тоталното й харизване на Зееви очевидно е било предопределено, след като според тогавашния шеф на Надзорния съвет на АП Асен Дюлгеров самият приватизационен договор е съставен от юристите на Зееви, а българския превод е вторичен. Въпреки всичко Захари Желязков успява да убеди и УС, и НС на АП, че тази оферта е най-добрата. НС се опитва да внесе корекции - членовете на надзора настояват вместо 10% глоба за случаите, в които при продажба на собственост получените суми не се реинвестират, да се впишат 50%. В крайна сметка остават 10%, което се оказва фатално при последвалото вампирско изсмукване на активите на "Балкан".Предвижда се главницата по дълга на "Балкан" от 15,199 млн. долара да бъде разсрочена за срок от 20 години с 5% гратисен период, при лихва 1% за целия период; опрощават се задължения към кредитори и около 5 млн. към бюджета. Подобна щедрост след подписването на един толкова странен договор е необяснима. Противно на договорените 55 дестинации, Гад Зееви запазва по-малко от 20.Разпродадено е огромно по стойност имущество и акции на авиокомпанията в SITA. Не малка сума е получил Зееви от разпродажбата на задграничните имоти на "Балкан": според справка от 21.10.1998 г. компанията притежава 37 недвижими имоти в чужбина: собствени офиси, апартаменти и гаражи в Европа, Близкия Изток и Африка. Някои от тях са доста скъпи - например имотите в Париж са на стойност 1 366 994 долара, в Мадрид - на стойност 828 102 долара, в Амстердам - на стойност 949 920 долара. Всичко това се разпродава и от тези разпродажби нито лев не отива за погасяването на дълговете на БГА "Балкан"Компанията има банкови сметки във 55 държави, само че постъпленията не отиват в тях, а в сметка 020050992 в Ингбанк - Амстердам. И оттам - в джоба на Зееви. Паралелно с приватизирането на чартърните полети е ликвидиран и кетърингът, който обслужва всички компании, работещи или кацащи на наши летища. В същото време е създадена кетърингова фирма на сина на тогавашния транспортен министър Краус. А на мястото на националния флаг компанията изписва знакът Z.Гад Зееви незаконно закри линии и уволни пилотиНай-поразителното е, че цялото това разграбване става буквално пред очите на всички. Има десетки и десетки публикации в медиите, посветени на тази странна и срамна приватизация. Почти по същото време пилотите започват протест срещу видимото и с просто око разграбване на компанията - "временното" закриване на полетите до Казабланка, Бейрут, Дубай, Дамаск, Хараре, Йоханесбург, САЩ и др.; съкращенията на персонала, разпродажбата на акции, самолети и имоти. В същото време първият "Боинг", внесен на лизинг от Зееви, се разхерметизира веднага след кацането си на софийското летище, но продължава да фигурира в самолетния парк. На 8 май 2000 г. Гад Зееви завежда иск в СГС срещу протестиращите пилоти - за незаконни стачни действия и блокиране работата на авиокомпанията. С невероятна за българското правосъдие скорост искът е разгледан само два дни по-късно - на 10 май в зала "Тържествена" на Съдебната палата. На него не присъства представител на държавата.България трябваше да плати 10 млн. долара на скандално известния бизнесмен Гад Зееви по повод приватизационната сделка на авиокомпания "Балкан", реши Парижкият арбитражен съд.
отговор Сигнализирай
254
КНК
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
НКН,нещо те боде в очите.Не трябва да си много *** за да си признаеш.не боли. Стига да не те е срам от глупостта ти.
отговор Сигнализирай
253
Мефистофел
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 4
Толкова си си повярвал, че не може да поставиш под съмнение едно просто манипулативно твърдение на Костов, а то е, че е русофоб и антикомунист. Този който и днес плаща музиката се пръкна още по Костово време (ирония на съдбата или логична последователност, не знам, но си струва да се замислиш).
отговор Сигнализирай
252
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
В едно е прав Костов : че Премиерът е заблуждаван и подвеждан//
отговор Сигнализирай
251
БЪЛГАРИЯ ...
преди 14 години
Харесвам 17 Не харесвам 11
...ЩЕ СЕ ОПРАВИ ,САМО АКО ИВАН КОСТОВ ПРОВЕЖДА РЕФОРМИТЕ!СЕГА ,ПРОСТО СИ ЗАТЪВА В КАЛТА С КОМУНИСТИЧЕСКА И РУСКА БЛАГОСЛОВИЯ!ДО КОГА????????????????????
отговор Сигнализирай
250
нкн
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 4
Ама си тъъъъъъъъъъъъп!
отговор Сигнализирай
249
БАЧКАТОР
преди 14 години
Харесвам 11 Не харесвам 7
Стига си ревал за тая авиокомпания. Колко милиони долари дългове имаше тя? Май пасивите превишаваха активите и, в ЕС не пускат ТУ-та руски освен ако не са правителствени, а самолетите на БГА Балкан все руски бяха!Ей вече има интернет и хората не можете да ги манипулирате както някога дърт ***
отговор Сигнализирай
248
анонимен
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
до 256Този, който винаги е консултант при тъгуването на българската енергетика, независимо дали се закриват блокове, дали се правят сероочистки, дали замразяваме или строим Белене, дали търгуваме или не търгуваме с Турция и т.н. и понеже това е изключително доходен, а и стратегически бизнес, а пък и политическите партии някак се финансират все пак. Той и днес е актуален, пак изникна ... Само, че твърди, че консорциумът му е немски или баварски, или все тая, защото е руски.
отговор Сигнализирай
Новини