IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Синя радост в парламента: Започва войната с "Лукойл"


Обратно в новината

Коментари Коментари

159
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 4 Не харесвам 1
Я да видим сега това театро ли е или ще има бой по каската на Нефтохима?!
отговор Сигнализирай
158
ваня
преди 13 години
Харесвам 7 Не харесвам 6
Герб ще решат и с този проблем, както се справиха с вота. За да се успеят, те трябва внимателно да преосмислят всичко,а те имат добър екип от експерти, които ще се спарвят.
отговор Сигнализирай
157
ЧЕТИ ВНИМАТЕЛНО
преди 13 години
Харесвам 6 Не харесвам 2
Крайно време е да спрете с папагалските си коментари. 3. Нефтохим приключва 1996 г. със загуба от 85 млн. (сегашни) лева и е единствената рафинерия в света, отчитаща загуби пета поредна година. От 1993 до 1996 г. предприятието е източвано не само на входа и на изхода, но съвсем официално и от държавата. През 1995 и 1996 г. например горивата са продавани на вътрешния пазар по цени, определяни от правителството, които са били с до 50 % по-ниски от разходите само на суровината за тяхното производство. За да не се помпала инфлацията!!4. Никоя банка и никой доставчик в света (и най-вече руските доставчици) не желаеха да кредитират такова предприятие. В началото на 2007 г. Нефтохим на практика беше фалирал.5. С огромни трудности правителството на Иван Костов успя да стабилизира Бургаската рафинерия, но през 1999 г. състоянието й все още беше на ръба. Предприятието се нуждаеше от минимум 100 млн. долара свежи оборотни пари за възстановяване на нормалната му дейност и от над 300 млн. долара инвестиции.6. Заради състоянието на рафинерията (до което я доведе правителството на честния премиер), а не заради користни комбинации на Костов, към приватизацията на Нефтохим практически нямаше интерес от световните корпорации. Впрочем купувачът Лукойл беше препоръчан от консултантите по приватизационната сделка Артур - Андерсен & Кредитандщалт. Шел за съжаление се отказа от Нефтохим и вместо в производство инвестира в бензиностанции и търговия с нефтопродукти.7. Освен от окаяното финансово състояние западните компании бяха отблъснати и от остарялата технология и свръхнаситеността на регионалния пазар с горива. Румънските рафинерии, макар и в по-добро състояние, по това време също не привлякоха водещи световни инвеститори и някои от тях бяха закупени от по-малки европейски и руски компании Защото "умните комунисти" я бяха проектирали да работи само с руски петрол и за нито една западна компания рафинерията не представлявяше интерес
отговор Сигнализирай
156
Иво
преди 13 години
Харесвам 4 Не харесвам 6
Сега т.н. сини трябва да подхванат нещо ново, за да си намират "работа" и без това само чакат удебен момнет да за закачат за Герб. Много са смешни!
отговор Сигнализирай
155
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 0 Не харесвам 8
KOI PRODADE NEFTOHIM NA RUSNACITE ZA 100 MILIONA,KOI VZE 10 %....???
отговор Сигнализирай
154
pege
преди 13 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
да не разитат на резерва що нема горива
отговор Сигнализирай
153
ДА БРЕ
преди 13 години
Харесвам 5 Не харесвам 8
На Сините/сВините/,друга радост не им остана .....вече !
отговор Сигнализирай
152
до 153
преди 13 години
Харесвам 8 Не харесвам 4
По време на югоембаргото Костов не беше никой, за разлика от ВИС, СИК и тем подобни! Гришата като роднина на Нора Ананиева (спомни си кой беше премиер тоагва) стоеше на входа на завода - единствен доставчик на нефт!
отговор Сигнализирай
151
до 140
преди 13 години
Харесвам 11 Не харесвам 4
Златев има бензин за поне 3-4 месеца в другите бази които са лицензирани. След това ще внася от Румъния, Турция или Сърбия (ЛукОил има и там рафинерии). Ако не плаща нищо на митницата (а той има тази възможност) - познай как ще се нагуши! Затварянето на завода обслужва много мазно Златев, иначе просто щяха да им слагат глоби че не са свързани или както сега щеше да има постоянно митничари да проверяват всяка цистерна, а не да затварят нефтобазата и терминала на завода!
отговор Сигнализирай
150
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 14 Не харесвам 8
Другарят Иван Костов направи първите си камари от пари, когато заедно с другаря Гриша Ганчев изнасяха цели влакови композиции с бензин по време на югоембаргото. Понеже лакомията на Костов беше безкрайна, двамцата развалиха дослука с гръм и трясък. Костов е прав, разбира се, да иска да бъде смачкан монопола на другаря Златев, но едва ли заради хорския интерес. По-вероятно крадливата лисица отново иска да яхне някой петролен канал, защото едновремешният водопад от пари ме се е усладил.
отговор Сигнализирай