IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

ГЕРБ губи "Дондуков" 2, ако не цака със силен коз


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

162
до 151
преди 13 години
Харесвам 10 Не харесвам 7
151, За Синята коалиция ще гласуват много хора, затова не се учудвай, ако не събереш много гласове в анкетката си :) Младите хора се събуждат и ще гласуват правилно на тези избори. Комунистите от БСП и ГЕРБ ще загубят властта и това е прекрасно !
отговор Сигнализирай
161
пена
преди 13 години
Харесвам 7 Не харесвам 8
Надявам се,Плевнелиев да не се остави да го употребят така.Той си тежи на мястото сега.
отговор Сигнализирай
160
arhar
преди 13 години
Харесвам 10 Не харесвам 3
Хайде да разсъждаваме и да видим какво става в държавата ! На 10.02.2010 г. доц. Ал. П. беше арестуван и 8 месеца беше в ареста . Преди няколко месеца Дянков в качеството си на финансов министър се срещна официално със същия този доцент, за да обсъждат лихвената политика на банките ? Възниква въпросът : Лош ли е доц. Ал. П. или е добър ? Ако е лош, то защо тогава Дянков се среща с него официално ? При това положение, ако аз реша да гласувам за ГЕРБ, за кого всъщност гласувам ? За Цветанов, който арестува лошия Ал. П. или за Дянков, който се среща с добрия Ал. П. ? Сложен въпрос, нали ?
отговор Сигнализирай
159
Магистралите на ГЕРБ
преди 13 години
Харесвам 13 Не харесвам 5
Магистралите са всичко! От мечта на поколения българи и антикризисна мярка до средство за осигуряване на запазено място в пантеона на българската история, според откровенията на премиера Борисов.Три неща да довършим докрай борбата с организираната престъпност и корупцията, магистралите, спортната зала на София мисля, че ще останем в историята. Това е мечтата на поколения българи в деня на Съединението 2010 г.Това е нашата най-важна антикризисна мярка инфраструктура, асфалт, строителство, работни места и възможност за бизнес след това 11.09.2010Аз съм тук, за да строя магистрали, естакади, мостове и пътища. И след 50 години като си отида, да знаят хората какво съм направил. Другото е всяко чудо за три дни. 03.12.2010 на АМ ТракияСтискайте зъби още малко! Магистралите ще доведат инвеститори- пред конгреса на КТ Подкрепа.Балонът се надува и надува, превръщайки България в държава на магистралите. Всички лотове изпреварват графиците, ежеседмично бодро докладват пред медиите чиновници на АПИ, министъра на строежите, че дори и премиера. За дни правим пътища, които другите строят с години и при това постигайки ниски цени. Приемането на апликационната форма на АМ Тракия е феноменално и невероятно, а стартирането на АМ Струма само по себе си е страхотно постижение. Единственото, което все още не са се сетили да направят управляващите е да извикат чрез магистрали към прогрес! Тогава всичко ще си дойде на мястото.МАГИСТРАЛИ НА РЪБАКолкото и правителството да раздува балона с еврофондовете, неудобната истина е, че то изпълнява амбициозната си магистрална програма с пари от бюджета. И съвсем не става въпрос само за националното съфинансиране, което е в рамките на 15% 25% от договорената стойност на строителството. Процедурите по работата с пари на европейските данъкоплатци предполагат след приключване на етап, направените разходи, които ЕК признае за допустими, да бъдат възстановени. След време обаче може да се окаже, че 50% от магистралите са построени с наши пари взети от всички български граждани, а и с тези на поколенията след нас, предвид дългосрочните заеми, които се сключват за обслужване на мега мечтата ни да пътуваме от София до морето за 4 часа, например. И ако това не е достатъчно, за да изпаднем в еуфоричен възторг от мащабното строителство, то старта на внедряване на тол-системата, даден тези дни от министерски съвет, би трябвало да ни накара да се почувстваме истински европейци. Все пак, ако не друго, това е шанс, да платим и втори път магистралите си!Отчайващо вярно е, че България няма нито една цяла автомагистрала, както и че от София не се стига до никоя европейска столица по аутобан. Също толкова подтискащо е и че нямаме пари за пътища. Отдавна. Чак от 1985 г, когато рязко намалява строителството им.Предвидените пари в бюджета на АПИ за тази година ще потънат в запълване на дупките, а тези от бюджета на МРРБ ще стигнат единствено за плащане на отчуждения и проектиране. Вероятно и заради това, търговете за строителство на части от магистралите се печелят от офериралия най-ниска цена, а не от предложилия най-добра оферта. Понятия като икономически обоснована цена, с каквито се оперира в Германия например, все още са непозната практика за институциите ни, задаващи правилата.В надбягване с времето, ударно препускайки към средствата от еврофондовете, магистралите се строят на ръба на сроковете, на финансирането, дори на закона.Ускоряването на АМ Люлин струва на бюджета допълнително 37 млн евро. Правителството не само, че не санкционира изпълнителя за закъснението, както се беше заканило, но дори прие анексиране на цената, която нарасна от 148 млн на 185 млн евро. Министър Плевнелиев се похвали, че е намалил исканата от турската фирма строител индексация, което разбира се е повод за гордост, макар представянето на едно увеличение за намаление да е смущаващо! Де да беше само това обаче! Към цената трябва да добавим и пренебрегването на изискванията на закона за обществените поръчки (ЗОП), защото правителството допусна българските подизпълнители, включени като помагачи в строителството, да бъдат избрани без публична процедура. Заради бързането!!! Този факт няма как да не породи съмнения относно конфликт на интереси и прочие зависимости, чиито резултат обикновено рефлектира в размера на еврофинансирането, доколкото се приема като нарушаване на процедурите за откритост и прозрачност.Строителството на магистралите е съпътствано от един и същ проблем и той касае т.нар. чист старт . Това се отнася както за АМ Люлин, АМ Тракия, така и за АМ Марица, дори и за АМ Струма. Процедурите за избор на строител (АМ Струма), даже и самото строителство (АМ Тракия и АМ Марица) започват без ОВОС, завършени отчуждителни процедури, археология, работни проекти, строителни разрешителни. Повечето от тези етапи зависят пряко от държавните и общински чиновници. Всичко се прави, преправя и коригира паралелно, в движение! За сметка на какво и кого обаче?!!В суматохата на преследване на срокове и евро милиарди все по-вероятно е в жертва негласно да бъдат пренесени качеството и безопасността. Между изливащия се върху ни възторжено оптимистичен водопад от информация за изпреварващо графика строителство, все още трудно, но вече се прокрадват реплики за стресиращи и видимо прикривани нарушения.Прокуратурата разследва препроектирането на АМ Люлин, в следствие на което част от предвидените в първоначалния вариант подпорни стени са заменени с предпазни мрежи, а колоните са по-малко от необходимото. Има съмнения, че новите проекти са съобразени с наличните съоръжения и кофраж на турската фирма строител, както и че вложени железни сглобки и профили не отговарят на стандартните.От браншова камара Пътища констатират наличие на потънало скеле в следствие тежестта на връхната конструкция на съоръжението, както и че никой не кара строителя да го изгради отново, а също и че отводнителните канавки се правят ръчно с лопати и мистрии, а не с машина, която да вибрира бетона, гарантираща неговата плътност и мразоустойчивост и прогнозират, че скоро ще трябва да се подменят или ремонтират. При проверка на сцеплението на хидроизолацията на съоръженията е установено, че същата не отговаря на спецификацията и макар асфалта да е положен, е направено предписание за премахване и направа отново, т.к. хидроизолацията се разслоява.Макар от края на март 2009 г, 16 камери да предават онлайн строителните работи, това не дисциплинира строителите, отчитащи в справките (от 8 януари 2011 г, например) 1000 работещи, когато в действителност на терена са едва 130, нито предотвратява наводняването на третия тунел и появата на пукнатини на пътен възел Църква, седмица след пускане на движението по него! Истината е, че АМ Люлин се строи денонощно, на осветление и при лоши условия на труд. Констатираните нарушения от Инспекция по труда са 200! Дали от бързане да се включат в графика или за да се харесат на проверяващите, строителите на магистралата сложиха пътна маркировка преди нанасяне на последните два слоя асфалт!Запитан (на 10.03.2011) ще има ли проблеми със сигурността на преминаващите по АМ Люлин, министър Плевнелиев отговаря: срокът за пуск ще бъде спазен! Как ли трябва да се тълкува това?!!Преди дни до публичното пространство успяха да стигнат и резултати от направена проверка на строителството на АМ Тракия по поръчка на транспортното министерство. Несъответствия в геологията, високи подпочвени води, бликащи на 50 см под трасето (при заложена в проекта дълбочина 3,20-4 метра), отсъствие на 40 напоителни канала и 3 водопровода (в проекта на лот 4), които пресичат АМ, фиктивни проверки, приключващи час, преди да е възложено започването им, влагане на нестандартни материали, са само част от констатациите. Министър Плевнелиев отрича официалното наличие на доклада, както и констатациите в него. Затварянето на очите пред проблемите обаче, не ги решава, а само ги задълбочава и отлага във времето. Още повече, че ДНСК съобщава (март 2011 г) за издадени около 10 наказателни постановления на строителите на АМ Тракия за липса на сертификати за влаганите материали. Това медиите го пропуснаха. Министърът също! Както и въпроса за отговорността, в случай на доказани нарушения! Пет институции си я разделят, но Плевнелиев не направи себе си съпричастен с тях! Дали трябва да сме изненадани?!! Едва ли, след като вече знаем, че това са магистрали на ръба.
отговор Сигнализирай
158
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 12 Не харесвам 4
ГЕРБ губи "Дондуков" 2 - ПОВЕЧЕ НЕ Е НЕОБХОДИМО И ДА СЕ ЧЕТЕ.ГЕРБ НЯМА ДА СТИГНЕ И ДО БАЛОТАЖ.ЕДИНЯ ЩЕ Е БСП ЗАЕДНО С БАЙ ДОГАН А ДРУГИЯ КУНЕВА ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО.
отговор Сигнализирай
157
M
преди 13 години
Харесвам 3 Не харесвам 7
ДО 150..ГОЛЯМА ТИ Е ГРЕшКАТА..ГЕРБ НЕ ВЛИЗА В КОАЛИЦИЯ С НИКОЯ ПАРТИЯ.
отговор Сигнализирай
156
ФАНЕТИ-МАЗАКУРА
преди 13 години
Харесвам 11 Не харесвам 1
ГЕРБ не си губят времето - отдавна започнаха кампанията по общини с кражба на кадри от други партии, рекет и заплахи. ЦИК и общинските избирателни комисии са пълни с техни хора, а в МВР Цецко и неговите мутри дарители трябва да осигурят демократичното протичане на изборите...има нещо в тази картинка, което доста ме притеснява
отговор Сигнализирай
155
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 6 Не харесвам 13
Радват ме ГЕРБ! Дано да спечелят! :)
отговор Сигнализирай
154
До Понго
преди 13 години
Харесвам 11 Не харесвам 3
Ееее айде *** и ти и сичките ***.... направете едно поне добро за тая държава
отговор Сигнализирай
153
българин
преди 13 години
Харесвам 6 Не харесвам 3
ВСЕНАРОДНИТЕ ЛЮБИМЦИ: КриСТАЛИНа Георгиева: червена"финансистка",без участие в обществения живот Росен Плевналиев:червен тарикат,командвал строителство в Бизнес парк3-София и довършване на20 км път,гордо наречен"магистрала"Бойко Борисов:при неговото едва 2-годишно"управление"всички основни цени се повишиха с близо 50% Георги Първанов:Гоце,червен престъпник за съдене,виден съветски агент Меглена Кунева:червено ***,продаде България на ЕС за лични облагиБЛАГОДЕНСТВИЕТО ИДЕ!
отговор Сигнализирай
Новини