С новите изисквания в Закона за автомобилния превоз шофьорите няма да се превръщат в роби на компаниите, които им предоставят автомобилите на лизинг. Това каза пред ТВ 7 народният представител от БСП и зам.-председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Георги Свиленски
"Шофьорите спят в автомобилите и работят по 14 часа, за да могат да изкарат рентата, която дължат. Животът на тези хора преминава в автомобила“, възмути се той.
Вчера депутати от левицата предложиха облекчен режим за такситата между първото и второто четене на промените в Закона за автомобилните превози.
Едно от предложенията е да се даде право коли до 15 години да могат да се ползват за такси, като досега ограничението беше до 10 години. Друго пък предвижда коли втора употреба да могат да се ползват за такси, ако не са по-стари от 10 години. Сега ограничението е до две години.Предложените промени не обслужват само интересите на таксиметровия бранш, категоричен е Свиленски. "С подзаконова разпоредба ние ще искаме всеки автомобил, в рамките на новия период, да притежава сертификат, който да гарантира сигурността на пътниците. Защото има автомобили, които на петата или шестата година например вече не отговарят на съответните изисквания”, обясни Свиленски. Важно е таксиметровият автомобил да отговаря не само на техническите изисквания, но и да има нужния вътрешен и външен вид, смята той.
Като друг мотив за предложенията депутатът посочи и факта, че през последните десетина години държавата не е постигнала икономическото развитие, така че браншът да може да купува нови автомобили и да гарантира сигурност на пътуващите.
Колегата му от левицата Петър Мутафчиев, който е член на транспортната комисия в НС, заяви пред БНТ, че предложенията са насочени към финансово облекчаване на превозвачите. Той също посочи, че хората, които работят тази професия, се затрудняват с изплащането на колите на лизинг. „Някои от предложенията бяха техни, като ние решихме да облекчим затруднението им, въвеждайки ги в закона“, обясни той.
Мутафчиев каза, че ще се работи в посока засилване на контрола върху автомобилите и гарантирането на определен комфорт за пътниците, както и за това да има долна граница на цената на таксиметровите услуги. „С тази мярка ще се изолира нелоялната конкуренция при предлагането на тази услуга. Цената ще се определя от общините, като ще се договаря от всеки един град“, коментира народният представител.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.