IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Пак на дневен ред: Концесията на Летище София

Управляващи и опозиция спорят дали да се осъществи

Пак на дневен ред: Концесията на Летище София

Снимка: архив, БулФото

Депутати от БСП се обявиха против вчерашното решение на правителството за концесия на Летище София. Това е втори опит на управляващите да намерят концесионер, след като служебното правителство на Огнян Герджиков прекрати първата процедура. И при първия опит социалистите бяха против концесията.

"Нито един български гражданин, освен служителите в Министерството на транспорта и тези, които са подготвили процедурата, не знаят нейните параметри“, заяви пред медии в парламента зам.-председателят на групата на социалистите Георги Свиленски, цитиран от пресцентъра на БСП.

"Всички ще бъдем изненадани, когато тази процедура бъде обявена", обясни той. По думите му летището е обект и на национална сигурност и не може да бъде отдадено на концесия "по този тъмен и непрозрачен начин".

От БСП за пореден път заявиха, че при първото стартиране на процедурата е имало съмнения за отдаването на Летище "София" на турска фирма.

Свиленски припомни, че концесията е обвързана със състоянието на БДЖ. "Вчера изтече срокът, в който трябваше БДЖ да се разплати с облигационерите. От днес сградата на ул. "Иван Вазов" може да бъде продадена и изпълнителният директор да работи на тротоара. 1200 вагона също са запорирани и могат да бъдат продадени", заяви той.

В отговор министърът на транспорта Ивайло Московски припомни, че процедурата за летището стартира след консултации със Световната банка и ЕБВР. Московски допълни, че цялата информация ще бъде публикувана в Официалния вестник на ЕС.

Московски коментира, че концесията в никакъв случай не означава смяна на собствеността, тя си остава публично държавна, както и при летищата във Варна и Бургас, концесионирани при управление на БСП. Той отбеляза, че концесията е нормален икономически инструмент, който може да привлече допълнително инвестиции и да гарантира професионално управление на летищната инфраструктура. Това е единственото, което целим и искаме да направим с развитието на Летище София, добави Московски, цитиран от БТА.

Той отрече на Летище София да има масови уволнения, както твърдят от БСП, и отбеляза, че в последните няколко месеца са назначени около сто човека допълнително.

За БДЖ транспортният министър каза, че водят преговори с кредиторите от повече от седмица с цел намаляване на наказателните лихви. Той добави, че има и уговорка с министъра на финансите за безлихвен заем от държавния бюджет, така че нямало да има нито продажба на активи, нито на вагони, нито на сградата на БДЖ.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата