Повече кормуване и по-малко теория. Предложението е на Министерството на образованието. Наесен кандидат-шофьорите ще трябва да карат вече 45 часа - с 14 повече от досегашната норма.
Целта на увеличаването на часовете е да се гарантира по-добро обучение на бъдещите шофьори и по-малко инциденти на пътя. На следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите.
Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов беше категоричен в студиото на "България сутрин", че симулатор или тренажор подготовката няма да е по-добра и ако те бъдат въведени задължително, то преподавателите ще излязат на протест.
Ако вкарат тренажорите в обучението, август месец изкарваме автомобилите на пътя, закани се Иванов.
"1990 година беше въведен тренажор за обучение на базата на тази учебна документация. Ефектът беше, че имаме бум на броя на загинали хора", посочи Иванов пред Bulgaria ON AIR. По думите му евентуалното въвеждане на подобен тренажор би било единствено прокарване на нечии комерсиални интереси.
Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка допълни, че той и колегите му подкрепят повече часове за пракитика, отделянето на А и В категориите и провеждането на отделни теоретични изпити за тях.
Иванов обясни още, че от ДАИ са предложили 45 часа за практика по време на шофьорските курсове, което автоинструкторите са подкрепили.
Идеята е от теорията да отпадне изучаването на наказателните мерки, административните разпоредби, всичко друго обаче ще се запази, обясни Иванов, който е един от инициаторите за промените.
В тях пък ще влизат допълнително обучение в извънградски условия, магистрала, скоростни пътища, нощно шофиране и шофиране при трафик и задръствания,
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.