IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Втора протестна седмица


Обратно в новината

Коментари Коментари

143
Даскалеску
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
и аз им обещавам :-)
отговор Сигнализирай
142
eli
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Драги управляващи!Аз, от името на българските учители обещавам да не харчим парите получени от увеличението на нашите заплати в България, за да не доведем страната до хиперинфлация. Обещавам да харчим допълнителните пари в чужбина, например Гэрция или Сърбия. Така де, нека при тях да има хиперинфлация, не при нас!!!!!!!!!!
отговор Сигнализирай
141

преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Споко народе, ако сме с 30 години изостанали от света, когато дойде краят на света ние Българите ще живеем 30 години повече. ;-)
отговор Сигнализирай
140
Подкрепа
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
ПОДКРЕПЯМ УЧИТЕЛИТЕ!!!!КОЙТО ИСКА НЕЩО ДА СЕ ПРОМЕНИ В ТАЗИ ДЪРЖАВА ТРЯБВА ДА ГИ ПОДКРЕПИ!!!ТЕ СА ОСНОВАТА И АКО ТЯ ПОДДАДЕ ЩЕ ПАДНЕ"КЪЩАТА"!
отговор Сигнализирай
139
Даскалеску
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
благодаря ти за чудесната история , с чудесния извод , че без образование няма просперитет . За съжаление в Б-я( нали , ,,студентке" ?), личния просперитет е свързан с дупедавство , наглост, и пълна липса на морал . Това вече повече от десетилетие се възпитава от такива като Слави , и то успешно се възпитава . Изключвайки платените манипулатори , които като латерни повтарят - ,,частните уроци , работното време , ама колко взима един овчар " и т.н. , тук доста убедени в тъпата си правда , писачи в онанистка възраст , разнасят простотията си , без да подозират за истината , за жалкото ни племенно битие . Те помагат на своите угнетители несъзнателно , но много активно . Все си мисля , че не е само кражбата на национален ресурс , дългосрочна цел на настоящия политически елит . Целта им е целенасоченото опростачаване на българската нация , с цел довеждането му до безсловесното състояние на Догановия електорат - колкото по-прости - толкова по-верни и послушни на жалките крадци , и доносници , които ги управляват . Бъди здрав , Гого ! Бъди здрав ! :-)
отговор Сигнализирай
138
Даскалеску
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
да не си , случайно , милиционерка ?;-) На истината да не вярваш , и да опонираш....а в Румъния ( която също не е Франция ) , там как може ? Мар , напълно съм съгласен с теб . Трябва да се плаща диференцирано , значи - 600 лева , като минимум , а най-способните , защо да не вземат 2000 например ? Щом заслужават ....
отговор Сигнализирай
137
Студентка
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Б-я не може да се сравнява с Франция :) ...
отговор Сигнализирай
136
gogo
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
В един момент г-н Естра, съвсем отчаян, но някак си и възмутен, скочи да ми показва колко пък вземат френските учители. Извади папка с разпечатки, и показа фиша на един учител, който в това време преподаваше в съседния кабинет, и на който, както се оказа, му оставала една година до пенсия. Той вземаше 3200 евро. Сиреч за месец вземаше толкова, колкото аз, един български учител с висше образование, инженер, вземах кажи-речи за две години. Но при това, този преподавател със заплата от 3200 евро се оказа, че е... среднист, просто е специалист в професията, който го ползват да преподава практика на учениците и му плащат за това заплата. А пък истинските преподаватели или учители във Франция вземат заплати, които започват от 5000 евро и растат нагоре в зависимост от стажа и други неща. По тази причина за преподаватели по практика слагат среднисти, защото ако сложат инженер, трябва да му плащат в пъти по-голяма заплата, както плащат и на всички други учители. Сега пък аз се хванах за главата. Каза ми се също, че това е редовната му заплата, а че лекторските часове се заплащат там допълнително, и то по около 100 евро на час! Санким за два часа преподаване един френски учител взема колкото заплатата за цял месец работа на един български учител! Ето по тази причина уважаваният мосю Естра дълго не можеше да повярва като му казах, че заплатата на български учител е 200 евро, а пък само ние си знаем, че тя и толкова не е, тя си е реално 150 евро.И в един момент мосю Естра започна да пита така: Ами вие в такъв случай как живеете? Ами оправяме се някак - какво друго да му отговоря?! Човекът много се натъжи. И от този момент той започна да ни кани на кафе цялата група, да ни черпи, непрекъснато ни водеше тук-там и плащаше той. Явно изглежда се почувства задължен да помогне поне малко на бедните си европейски събратя, изпаднали в крайна бедност. Французите наистина са крайно сърдечни, но и по тази причина дори състрадателни хора...Ето тази история ми разказа инж. Атанас Атанасов, перфектен специалист по компютърните технологии от елитната Пловдивската гимназия по електротехника и електроника. Какво да каже човек - нищо не може да каже. Тъжна и най-вече унизителна работа е тази: как ние, българите, се отнасяме към своите учители. И най-вече позорно е това как българските управници, българската държава съвсем не цени труда на българското учителство. Знае се добре, че без специално внимание към образованието и поставянето му като приоритет и българската икономика в крайна сметка не може да просперира. Знае се и е отдавна доказано, че образованието стои в основата на икономическия просперитет, а оттук и на материалното благоденствие на нацията. Пък и, защо не, и на духовното и личностно израстване на човешките същества, съставляващи тази нация. Без съвременно, качествено, напредничаво образование за наникъде не сме.
отговор Сигнализирай
135
gogo
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Eдин приятел вчера ми разказа следната поучителна, пък макар и невероятна история. Той е учител в едно елитно училище в Пловдив - професионална гимназия по електротехника и електроника - прекрасен компютърен специалист е, инженер. Аз и друг път съм писал за това училище и за неговия директор, а именно статията "Строители на капитализма: инж.Венелин Паунов, един блестящ мениджър в образованието". А учителят, който ми разказа самата история, е инж. Атанас Атанасов. Казвам всички тия неща, за да е съвсем достоверна историята, която ще разкажа кажи-речи с неговите думи. Завежда инж.Атанасов група ученици от пловдивската гимназия във Франция на производствен стаж. Който е прочел статията за директора на същата гимназия инж.Паунов вече знае, че това елитно училище в Пловдив има невероятни постижения в полето на европейската интеграция. И то още дълго време преди България официално да влезе в Европейския съюз. Групата наши ученици се установява в град Шатилон Сюр Сен, а тамошното училище, с което имат тясна връзка, се нарича Лицей "Дезире Низар". Към нашата група ученици бил прикрепен техният заместник-директор, а именно мосю Ноел Естра. Всички тия факти, повтарям, са нужни именно за пълната достоверност на невероятната история, която ще ви разкажа.А ето и самата история. Ще я предам от единствено число, както ми я разказа инж. Атанасов, за да звучи историята съвсем автентично. Та този мосю Естра ни водеше навсякъде - казва ми инж. Атанасов - показваше ни това-онова, обясняваше ни нещата. Отначало беше един такъв важен и студен, но много учтив, ала постепенно се сближихме, почнахме да разговаряме по какви ли не теми. Дори и вицове почнахме да си разказваме, да се смеем, станахме приятели. И както си разговаряхме съвсем непринудено, стана дума и онзи мосю Естра изведнъж попита: Абе вие, учителите, в България колко пари получавате като заплата? Аз му казвам на този мосю Естра: 200 евро. Увеличих малко и закръглих, та да изглежда по-солидна нашата тукашна заплата, няма да се излагаме я. Той обаче ме погледна крайно изненадан и ме помоли да му запиша цифрата, смятайки, че има някаква грешка. Написах му я, той погледна и, озадачен крайно, сложи една нула отзад, и каза: Може би имате предвид това? Не, повтарям му: 200 евро, и зачертавам нулата. Оня ме погледна като че ли гръм го е ударил. Човекът не можеше да повярва и дори рече: Не, това не е възможно, вие се шегувате с мен! Или пък ме лъжете?! И аз почвам да му казвам, че съм съвсем сериозен, че това е самата истина, ето, ако иска да попитаме учениците, които бяха наблизо и работеха, няма да се лъжеме я. Мосю Естра ме гледаше с недоверие, горкият човек не можеше да асимилира тази цифра. И почна да ме пита: колко струва бензина, колко струва това, колко струва онова. Отговарях му, а той възкликваше всеки път: Се импосибл, се импосибл, сиреч това е невъзможно, това е невъзможно!В един момент г-н Естра, съвсем отчаян, но някак си и възмутен, скочи да ми показва колко п
отговор Сигнализирай
134

преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Аз лично съм на мнение, че трябва да има периодични изпитвания на учителите. Ако ти са запознати с новостите и новите методи на обучение нека искат 800лв и да ги получат. Ама какъв процент от тях са наистина добри преподаватели. А който не учи си е за негова сметка. А доколкото за сравненията с другите професии, ако оставим на страна работното време и почивките, всеки друг работещ, ако не си върши свястно работата биха го уволнили, но при учителите няма проверки. Не искам да кажа, че всички учители са такива, защото има много, които си разбират от професията, но същото важи и за учениците(има които учат има и които не, но тези които имат амбиция не трябва да бъдат ощетявани).А относно матурите. Защо трябва да има матури след като повечето университети не ги признават(знам, че почти всички софийски поне не ги признават.)? Айде дацата да държат и кандидат-студентски и матури. В това няма никаква логика. А до това за обективността, то и на кандидат-студентските учениците си я получават.
отговор Сигнализирай
Новини