IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Старите лаври на образованието


Обратно в новината

Коментари Коментари

21
име
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
и какво му е на преподаването по български език и литература, та не отговаряло на съвременните изисквания? Сигурно не се преподава български.Преподава си се много хубаво, само че на някои превземки им скимнало да разсъждават. А, вярно, вече трябва от турския да взаимстваме...
отговор Сигнализирай
20

преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Незнам дали забелязахте параграфа : Образователната система в България е така изградена, че да се акцентира най-вече върху сериозни познания по отношение на образованието след гимназияАко това което става в университети може да се нарече образование , и то по-добро от гимназиалното , горко на нацията ни .. А колкото до университетските преподаватели ... по-добре да не пишат за малките децата .. нека да си изкарат спокоино детството ..
отговор Сигнализирай
19
халиел
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
е много болно същество.
отговор Сигнализирай
18
kyky
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
е как да не му стане благо на душата на човек :)))и без да съм писал тук пак лудите полудяха :)))лъжльо лъжльооооооо много си смел когато на мен ми трият постовете а ти си мислиш че ме няма :)))
отговор Сигнализирай
17
Даскалеску
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Да не се окажеш обикновен откаченяк ? :-0 Сам си правиш смешки , сам си се смееш .....
отговор Сигнализирай
16
несъгласна с Мира Ян
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
И аз съм доволна от образователната ни система. За непрекъснато понижаващите се резултати на учениците вина имат невзискателните учители, мързеливите ученици и недостатъчният родителски контрол. Многото свободни часове, поради фалшивите болнични на преподавателите, безбройните извинени и неизвинени отсъствия на децата и липсата на ангажираност на възрастните са най - големият бич на образованието. Няма ли взаимодействие между родители, учители и ученици, лошите резултати винаги ще са на лице.
отговор Сигнализирай
15
hamilton
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Obrazovanieto se gradi purvo v semeistvoto, posle v obshtestvoto, a seld tova v klasnata staia. Purvite 12 godini v zapadnite sistemi sa po ne-intenzivni, no tova se obrushta v nasha vreda v perioda 13+ godini obrazovanie. Purvite 12 godini ne sa samo za chetene i pisane, no i obuchenie po grazhdanska doblest i moral. Nikoi ne kazva che vuv sport, izkustva, i izvunklasni zanimania sme plachevni, a tochno tam se nadgrazhdat brunkite na obshtestvoto.Ako bashta ti se hvali kak ne si plashta danucite na durzhavata, a maika ti e gorda che bez da e pipnala uchebnik e zavurshila sus otlichen 5.53, i otgore na tova Slavi Trifonov e edinstvenia masov sviasten model na podrazhanie (chovek koito ne e postignal uspeh ot visoka formalna obrazovanost), stava malko trudno za edin uchenik na 10 da nameri smisul i podhod kum obrazovanieto.
отговор Сигнализирай
14

преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Е, каааак, само 15%-ина процента имат над гимназиалното образование? АМи нали половината българи са завършили виШу бе.....Макар повечето само на теория.А иначе за образователната система - аз съм учила по нея и смятам, че моето образование си е баш по европейките норми. И си знам българския перфектно, пак по същата система. Това, че децата затъпяха и родителите не ги контролират не е проблем на образователната система.
отговор Сигнализирай
13
ШИХАН
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
По въпроса с учебниците... Трябва да има национални стандарти, които да бъдат наблюдавани от ХЕИ дали се спазват... Не може текста да е излят като безформена буца /пр. учебниците по разказвателни предмети/. Работи се с поколение със силно визуално мислене. Затова структурирането на съдържанието е от особено значение - то е част от въздействието върху съзнанието на учениците. Всеки урок трябва да има поне скрита структура. Въпросите да се подреждат в определена последователност, а отделните части да вървят логично една с друга. Важно е да се отдели достатъчно време за подбора на аргументите и тяхното представяне. Тук влизат видовете списъци, йерархичните класификации, проблемните уроци /напр. един основен проблем, три възможни решения и пет основни момента, които да бъдат изброени или обяснени/., образуването на вериги, сравнения - напр. сравняване на основните характеристики на два или три метода. Особено внимание следва да се обърне на моделите - неформално известни като органични бележки или мозъчни карти - в тях е закодиран начина по който човекът възприема познанието в дадена сфера... Визуално това означава моделите да започват от средата на страницата и да се движат отвътре навън според линиите на асоциациите или логичните взаимовръзки. Добрият модел показва отлично как отделните концепции се обединяват и си взаимодействат. Не на последно място са мрежите като модели с предназначение да покажат комплексните взаимодействия между факторите. За горните класове могат да се показват логични двойки или матрици... Но разбира се най-важната част от добрият урок е да се каже достатъчно ясно какво наистина учениците трябва да усвоят от него... Това означава да се конкретизира какво се очаква учениците да знаят в края на урока.
отговор Сигнализирай
12
НФБ
преди 17 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
явно синчето ти тази година завършва, та допълнително си мотивиран...двата сребърника отпуснати ти от станишката не стигат,... а ти си и скъперник и не ти се дават допълнително пари за уроци...Тежък случай си....
отговор Сигнализирай
Новини