Транспортната комисия в Европейския парламент отхвърли българските поправки по пакета "Мобилност". Така остават изискванията шофьорът да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици. Както и камионите да се прибират в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.
Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България обяви пред "Денят ON AIR", че няма логика в поставените от ЕП изисквания.
"Прибирането на шофьора не в страната, където работи или е назначен, а при семейството му, има някакъв социален ефект, с който бихме могли да се съгласим. В прибирането на тежкотоварния автомобил обаче няма никакъв смисъл. Той нито жалее за България, нито му е мъчно. Започна да се вижда, че целите са съвсем на различно място", посочи той.
Според Димитров изискванията по пакета "Мобилност" ще докарат до фалит много предприятия у нас.
"Фалиралите предприятия ще бъдат заменени от немски и френски фирми. Не очакваме чудо, знаем съотношението на евродепутатите в ЕП. България има 17. Големите държави, които също са се съсредоточили в този пакет, имат в пъти повече", коментира събеседникът пред Bulgaria ON AIR.
В България има регистрирани над 65 хил. превозни средства, извършващи международни автомобилни превози.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.