Автоинструкторите отложиха протеста в София. Kакво се разбраха с правителството и какво си казаха с транспортния министър?
"Решението е ясно - промените нямат разумна алтернатива. Това не бива да заблуждава никого, че ако се минава към диалогичност, както се случи в тази среща, промените ще бъдат отложени. На 20 октомври имаше много голям форум - там държавните институции, браншовите организации казаха, че трябва да има промени, защото в противен случай - от 90% сив сектор ще стане 100%. Ако сега убитите са 100, ще станат 1000", каза председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев за "Денят ON AIR".
Той смята, че обучението в момента е под всякаква критика.
"Автоинструкторите нямат отношение към нормативната уредба, те имат договорености с работодателя, в които те имат своите задължения и получават съответното възнаграждение. Те са служители в учебния сектор, но 90% работят като фирми, без да имат право. Автомобилна администрация в лицето на нейното ръководство години наред създаваше умишлено и съзнателно този сив сектор", коментира експертът пред Bulgaria ON AIR.
Красимир Георгиев подчерта, има около 425 учебни центрове без нито един собствен автомобил.
"Ако сега ръководството на Министерството им кляка - това няма да реши проблеми, ще го отложи временно, но пак ще трябва промените да влязат в сила. Огромен е процентът на тези, които не са карали шофьорски курсове по повече от 4-5 улици", добави Георгиев.
От Асоциацията са предложили електронен контрол по време на обученията.
"Той вбеси протестиращите, защото няма да могат да си возят жената по време на обучение. Няма да могат да ходят да си пазаруват. За да е 350 лв. курсът - не може часовете да са 31. Няма как", категоричен е специалистът.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.