IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Колите с включени фарове - денонощно и целогодишно


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

97
знаещ
преди 15 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
Принуждението е специалитет на правителствата, понеже винаги остава съществена група хора, неподвластни на пропаганда. Ако правителството има право да те накара да включиш светлините без причина, то същото има право да ти каже какво да обличаш, какво да ядеш, кога да си лягаш да спиш, колко да спиш, накратко да ти отнеме всички права на пълнолетен индивид. Правителството казва, че сме некомпетентни колкото децата и то е нашият родител. Това е кошмарът, който Джордж Оруел описва в своя роман "1984". Под циничния и фалшив претекст, че са загрижени единствено за нашето добруване, подобни закони се използват като повод полицията да те спира, притеснява и ограбва. Те просто отварят по-широко вратата към полицейската държава.
отговор Сигнализирай
96
знаещ
преди 15 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
ЗАЩО ДНЕВНИТЕ СВЕТЛИНИ СА БЕЗПОЛЕЗНИ И ВРЕДНИ? Законодателна недомислица ------------------------------------------------ --------------------------------Регламентиране то на задължителни светлини у нас (изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.) е законодателна недомислица, достойна за подигравка: Никъде не се посочва какво са и какво не са дневни светлини, а само за какво служат. Оставено е изцяло на субективния произвол на контролното лице да прецени дали водачът подлежи на санкция, понеже е включил светлини, които не са къси. Няма регламент за минимални, нито максимални нива на интензитет на светене. Следователно, всеки водач, който не ползва пълната мощност на късите светлини, подлежи на санкция, а всички, които заслепяват - не. Законодателното кредо в случая е "достатъчно ярко за да се вижда, но не по-слабо от къси светлини" и "колкото по-дразнещо, толкова по-безопасно". Не са предвидени санкции за неправилно регулирани фарове. Излиза, че по закон участниците с неизправни светлини са длъжни да причиняват дискомфорт на другите през определена част на годината и е препоръчително да го правят през останалата. Така формулирана санкцията за неизправни светлини представлява наказателен данък. Санкционират се водачи, чиито крушки са изгорели в движение, дори това да е станало туко що. През деня водачите нямат начин да констатират в движение неизправност на светлините, поради заобикалящата ги естествената светлина. Освен тунелите, не се посочва нито едно място или пътна отсечка, която да предполага движение с включени светлини. След като целта на законодателят е била да улесни водачите при "разпознаване предната част на превозното средство" от по-голямо разстояние и при висока скорост, остава загадка защо са задължителни в градовете, където движението е интензивно, скоростите са пределно ниски и през по-голямата част от времето участниците престояват на място.
отговор Сигнализирай
95
Любо
преди 15 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
Имам сравнително нов автомобил - модел от 2006г. но няма "вградени дневни" или както там ги наричате светлини които светят постоянно при запален дв. или при движение.Напротив.Когато са включени фаровете, светлините на таблото отслабват. Идеята е: нощно време (сире4ч като е тъмно) светлините на таблото да не дразнят зрението, понеже денем са наистина много силни, достатъчно че да се виждат и при яко слънце.Но през деня ако включа фарове не виждам никакви индикации на таблото.Някакви идеи какво да правя?Относно закона: Явно такива решения трабва да се взимат от инжинери, а не от политици. В случая тази норма приложена по отношение на въпросния клас автомобили намалява безопасността.Логично е такива мерки да са ориентирани към производителите (напр. включване в изискванията на съответните стандарти)Бих бил благодарен ако някой сподели
отговор Сигнализирай
94
baimile
преди 15 години
Харесвам 0 Не харесвам 3
стига сте ревали бе, излезте малкопо света и вижте хората как живеят .... навсякъде велосипедистите са осветени през нощта, а в някой държави от години карат на светлини денонощно и целогодишно
отговор Сигнализирай
93
Kzint
преди 15 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
И един живот годишно да спасяват включените фарове, ползата е несравнимо по-голяма от 2-3 крушки и 2-3 литра преразход на автомобил. Само се правите на ***, или имам грешка?
отговор Сигнализирай
92
tosunbey
преди 15 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
jabata vidyala,4e podkovavat konya i tya vdignala krak........
отговор Сигнализирай
91

преди 15 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
нешастникооооооо!!!!! защо свързваш всичко с политиката? ти си толкова неграмотен, че нямяш равен на себе си!
отговор Сигнализирай
90

преди 15 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
Неща да се заяждам с по-умни от мен (все пак си проектирал осветление в 3 зали) Написал съм за последиците от карането на фарове през деня (колкото и незначителни да са те за някои). И с лека забелележка... Щото дамата си мисли че като е с нова кола, там фаровете си светят сами и не консумират нищо. Помолих ако има статистика да видим има ли положителен резултат от всичко това.И няма да ми пишат актове защото се старая да спазвам законите дори когато мисля че не са удачни, а не само тези които на мен ми харесват :)))
отговор Сигнализирай
89

преди 15 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
*** ще ме накарат да сложа енергопестящи крушки и на колата.... живея в малко село и карам по 3 км до работа.... ако карам на фарове алтернатора съвсем няма да смогва да ми зареди акумулатора
отговор Сигнализирай
88
успяващ
преди 15 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
Малко ни е всичко, което ни се случва. Щом търпим, да ни яздат още!
отговор Сигнализирай
Новини