IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Люба Кулезич иска да е шеф на БНТ


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

97
Tina
преди 14 години
Харесвам 12 Не харесвам 1
БНТ е единствената телевизия, която Е обществена и излъчва предавания от всички области на българския живот!Предаване за българския език, предаване за българската история, предаване за Православието, предаване за Българска Народна музика, предаване за земеделието, дори и предаването "Изборът" е къде по-стойностно от други риалитита! И трябва да се запази точно такава!Съмнявам се обачи, че точно тази жена на снимката го може!
отговор Сигнализирай
96
hamurapi
преди 14 години
Харесвам 11 Не харесвам 6
Aма защо то4но този прекипял мискет?Дето като жиди нъякое младо мом4енце и лигигте и поти4ат, а стар4еският цинизьм обхваща цялото и подсьзнание!
отговор Сигнализирай
95
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 8 Не харесвам 20
Люба е най достойната.Това е.
отговор Сигнализирай
94
Zoopolice
преди 14 години
Харесвам 15 Не харесвам 6
AЛИГАТООООР - КРОКОДИИИЛ !!!!АМ ! АМ ! АМ !Евала на фотографчето !
отговор Сигнализирай
93
Докинс
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 9
Люба Кулезич е shemale и някой трябва да я сложи под медийна карантина.
отговор Сигнализирай
92
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
мюсюманките могат да се снимат по бикини
отговор Сигнализирай
91
Данчо
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 5
О неееееееееееееееееееееее каква снимка само, по-големи зъби не можеше ли да наточи ?!?!?!?!
отговор Сигнализирай
90
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 9 Не харесвам 6
Смях и ужас!!!!!!!!!!!!!!!
отговор Сигнализирай
89
Камен Костов
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 7
ЩО Е ОБЩЕСТВЕНА ТЕЛЕВИЗИЯ И ИМА ЛИ ТЯ ПОЧВА У НАС?Ах, будет с нас купцов, кадетов,Мещан, чиновников, дворян,Довольно даже нам поэтов,Но нужно, нужно нам граждан!Н. А. НекрасовПоставеното заглавие има за цел да подчертае актуалната значимост на проблема обществена медия и в частност доколко обществена е БНТ. По-долу ще направим опит да дадем отговор на този въпрос. Засега отговорът на въпроса във втората част на изречението - има ли тя почва у нас - е не. В подкрепа на това твърдение привеждаме примери от наша социологическа анкета:БНТ е държавна телевизия и се държи като чиновник - няма нищо обществено: има предавания, спонсорирани с държавни пари, които не струват нищо и никой не ги гледа. Първо да престанат да правят новините въз основа на прессъобщенията на държавните институции, репортерите да усещат събитията, да имат душа, а не само да изпълняват съвестно задълженията си по Кодекс. Да върнат "българщината" и да заговорят на разбираем език, да се държат като медия, а не само да дават едната страна на въпроса.... трябва да се скъса с безхаберието и чиновническия подход, според който: Това е моя работа! Това не е моя работа!!! Всичко, отнасящо се до просперитета на БНТ, е работа на всеки неин служител - от чистачката до генералния директор. Всеки, който взема присърце цялостната дейност на телевизията, трябва да бъде стимулиран материално. Адекватно трябва да се реагира и към тези служители, които се стремят да се свият в ъгъла и да получават заплата по възможно най-лесния начин.Лично аз под обществена медия разбирам медия, върху която всеки гражданин може да упражни по възможно най-пряк начин (мъничкото си) право на контрол върху съдържанието, стила и др. БНТ очевидно не отговаря на този критерий - не виждам никакъв институционален начин да променя нещо в съдържанието на телевизията, а има много неща, които поне да бъдат подложени на дискусия. Не мисля, че има нужда да се разтягат повече локуми, принципът на демократичността е пределно ***.Не мисля че е БНТ е обществена медия, защото и там има цензура, има съобразяване с политическата власт, или по скоро се усеща страха от вярното показване на недостатъците от тази власт (не говоря конкретно за момента, а въобще). Някак си като че ли стъпват по терлици, когато трябва да засегнат властта.Чалгата олицетворява ли т.нар. общество и трябва ли да се налага чалгата на цялото общество, като по този начин правим "обществена" телевизия? ББС обществена телевизия ли е? Ако да - по какво нашата "обществена" телевизия прилича на ББС?Глупостите с които ни заливат и 90% гадостите, които се излъчват ежедневно, липса на повече културна информация... Не гледам тв и не чета почти вестници вече - за мен и двете са промиване на мозъци.... една обществена медия има нужда от нови и повече на брой и разнообразни предавания за култура, образование и не на последно място - здравеопазване!!! И това е, защото в едно общество именно тези три явления случват развитието му, укрепването му, облагородяването, като цяло - съществуването му... Или съответно - застоят, напрежението, разпада, провала му. Но тези "по-важни" неща не се определят от медията или онези, които я "държат", а от самото общество... Предвид това, една обществена медия е необходимо да има не само голям шеф, капитал, ресурс, но най-вече, като част от този ресурс - големи и чисти уши, с които да улавя.., големи очи, с които да вижда обективната истина.., за да може с очаквано чистата си устна кухина да отрази реалността, в която не всички се намираме...БНТ е поредната политическа манипулация, която работи по зададени теми без капка креативност.БНТ не е обществена телевизия - най-малкото защото няма независимо обществено финансиране (както всъщност е залегнало в закона - фонд, който никога не се осъществи).БНТ, според мен, не е обществена медия, защото от екрана й се защитават основно интересите на управляващата партия, а не на държавата.БНТ не е обществена медия, а е политически хроникьор.На зададеният въпрос 2: БНТ обществена медия ли е; ако не защо мислите така? отговорите са:Да: 5,5 (30,5%)Не: 9,5 (52,7%)Не знам: 3 (16,66%)Нашата иновативна визия по темата ни дава право да вземем участие в настоящия изключително актуален дебат.Всъщност, първият отговор е еднозначен: обществена е онази медия, чиито продукти са резултат от активно търсено и успешно осъществено партньорство с гражданското общество, чийто адресат е гражданското общество.Относно текста в чл. ........ предавания, предназначени за българските граждани, за които българският език не е майчин, включително и на техния език, напомняме, че още през м. май 1934 г. беше подписан Балканският пакт, където се казва, че всеки роден на територията на определена балканска страна, е гражданин на същата: в България всички са българи, в Турция турци, в Гърция гърци и т.н. Всички страни, с изключения на България, стриктно спазват тази клауза на Пакта, поради което нямат проблеми с етническата идентификация на своите граждани. Това беше една от основните причини за възродителния процес, чиито последствия берем и до момента. Нашата позиция е, че в Българска национална телевизия всички основни предавания и особено новините трябва да са единствено на български литературен език! В книгата на Господин Колев Един *** в ЦК на БКП има пасажи, в които той подчертава голямото значение на БНТ за качественото овладяване на говоримия български език от ромите. Там той с удивление признава, че телевизията е най-мощният фактор за успешното приобщаване на ромите в българското общество, което им помага да овладяват по-добре учебния материал, да се реализират социално и професионално и да развиват художествена самодейност на ниво. Доказателство са множеството индивидуални и колективни награди на различни регионални и национални прегледи на художествената самодейност. Благодарение на телевизията българските роми приеха българския обществен и културен модел без принуда и това повлия за ефективната им интеграция в българското общество. Тя беше комплексна и на всички равнища. За съжаление, в условията на прехода 1989-2010 г. тези постижения се позабравиха и останаха на втори план. Това е истинската причина за хроничната криза в интеграцията на тази общност в българското и европейското общества. Фактът не е никак безобиден за обществото и държавата. По изследвания на Световната банка тази криза в интеграцията на ромите струва 485 млн. евро! Затова нашият екип обръща сериозно внимание в своята Концепция за развитие на БНТ на този важен сегмент за солидаризиране на гражданското общество на европейска България. Имаме предвид създаването на комплекс от образователни, изследователски, публицистични, информационни и т.н. програми, насочени към обсъждането и решаването на проблемите на различните етнически, социално уязвими (хора с увреждания, възрастни, самотни, деца в неравностойно положение) и пр. групи. Концепцията предвижда създаването на обществени съвети с представители на различните групи, които ще фокусират инициативата и енергията на гражданското общество върху определен кръг проблеми и ще определят темите на предаванията. По този начин телевизията по-пълно отговаря на реалните потребности на обществото. Чрез активно и творческо партньорство с представителите на гражданското общество тя се превръща наистина в обществена медия. Каквито са нейното предназначение, задължение и отговорност!Считаме, че предавания на майчиния език за отделни етнически групи са допустими в специализирани предавания, с цел запазване идентичността и самобитността на съответната етническа група. Това е изискване и на Европейската общност единство в многообразието.Телевизията ще стане наистина обществена, ако завладее вниманието на различните обществени групи и успее да държи ръка върху пулса на живота. Такъв, какъвто е. Например, как да се компенсират минусите в образованието, свързани с масовото бягство на децата от родното училище. Така много деца остават практически неграмотни и нямат ясна перспектива за своята професионална трудова реализация. Тази тревожна тенденция вече е очертана в условията на прехода към демокрация 1989 -2010 г. и сега усилено се търси алтернатива на този процес. Според нашата визия, тя се свързва със специфични предавания, които могат да стимулират ранната професионална ориентация. Те ще бъдат съпътствани с образователни документални филми, даващи възможност на всеки желаещ да овладее дистанционно определена професия: монтьор на ВиК инсталации, бояджия и т.н. Такива има вече професионално изработени от различни фирми, рекламиращи своята продукция и търсещи млади хора, които да превърнат това поприще в своя професионална кариера. Въпрос на добро партньорство. Според нашата визия, това трябва да се свързва с приходите от рекламата и от дистрибуция на този продукт. Този пример демонстрира, че една обществена медия може да търси по-активно сътрудничество с корпоративни партньори, които осигуряват:комплексни решения за ранна професионална ориентация и учебни филми за дистанционно обучениелегитимен сертификат за получените професионални умениявъзможности за микрокредитиране, което ще позволи на успешно завършилите курса за професионална квалификация и/или преквалификация да закупят комплект от инструменти и пособия за стартиране на свой собствен бизнесзаплащане на медиятаТакъв иновативен подход позволява на обществената медия да участва с различни проекти, свързани с усвояването на средствата по седемте оперативни програми и стурктурните и кохезионни фондове на ЕК, още повече, че последните европейски директиви препоръчват създаването на удачни партньорства, които да гарантират професионализъм и компетентност, за разлика от аматьорския подход на НПО, бенефициенти на средствата по различни проекти. По този начин решаваме въпроса с финансирането на обществената медия. Същото ще намали размера на държавната субсидия, което е особено важно в условията на световната икономическа криза. И още по-важно ще гарантира нейната независимост!От тази гледна точка нашата визия се основава на необходимостта от добър мениджмънт на обществената медия. Добрият мениджър работи в екип. Това му позволява да намери точния човек за точната работа. Той трябва да е добър психолог, да умее да мотивира и стимулира хората от екипа си, да има гъвкав подход, да търси ефективни решения в различни посоки, да мисли изпреварващо, креативно и винаги да предлага варианти за добро ефективно партньорство.От корпоративните партньори се търси поемането на патронаж над цял блок предавания в различни насоки: култура, образование, социални проблеми, здравеопазване и т.н. С международни партньори се договарят споразумения за производство на филми, сериали, блокови предавания и пр. Спецификата на една обществена медия налага създаването на предавания, чиито финансови резултати се насочват към благотворителност за решаване проблемите на детски градини, домове за възрастни, училища и здравни заведения със специални нужди и т.н.По отношение на контрола:Нашата визия предполага всички ръководители на формални и неформални обществени групи, НПО и т.н. да формират един борд с консултантски функции. Той ще помага за избистрянето на стратегията за работа на обществената медия, ще се намесва в оперативното управление като естествен коректив на гражданското общество и ще бъде най-добрият мониторинг върху цялостния процес на управление. Бордът се превръща в пряка връзка с хората от улицата и техните проблеми. Това е императивно задължение и отговорност на една обществена медия!
отговор Сигнализирай
88
Камен Костов
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 6
Нашата иновативна визия по темата ни дава право да вземем участие в настоящия изключително актуален дебат.Всъщност, първият отговор е еднозначен: обществена е онази медия, чиито продукти са резултат от активно търсено и успешно осъществено партньорство с гражданското общество, чийто адресат е гражданското общество.Относно текста в чл. ........ предавания, предназначени за българските граждани, за които българският език не е майчин, включително и на техния език, напомняме, че още през м. май 1934 г. беше подписан Балканският пакт, където се казва, че всеки роден на територията на определена балканска страна, е гражданин на същата: в България всички са българи, в Турция турци, в Гърция гърци и т.н. Всички страни, с изключения на България, стриктно спазват тази клауза на Пакта, поради което нямат проблеми с етническата идентификация на своите граждани. Това беше една от основните причини за възродителния процес, чиито последствия берем и до момента. Нашата позиция е, че в Българска национална телевизия всички основни предавания и особено новините трябва да са единствено на български литературен език! В книгата на Господин Колев Един *** в ЦК на БКП има пасажи, в които той подчертава голямото значение на БНТ за качественото овладяване на говоримия български език от ромите. Там той с удивление признава, че телевизията е най-мощният фактор за успешното приобщаване на ромите в българското общество, което им помага да овладяват по-добре учебния материал, да се реализират социално и професионално и да развиват художествена самодейност на ниво. Доказателство са множеството индивидуални и колективни награди на различни регионални и национални прегледи на художествената самодейност. Благодарение на телевизията българските роми приеха българския обществен и културен модел без принуда и това повлия за ефективната им интеграция в българското общество. Тя беше комплексна и на всички равнища. За съжаление, в условията на прехода 1989-2010 г. тези постижения се позабравиха и останаха на втори план. Това е истинската причина за хроничната криза в интеграцията на тази общност в българското и европейското общества. Фактът не е никак безобиден за обществото и държавата. По изследвания на Световната банка тази криза в интеграцията на ромите струва 485 млн. евро! Затова нашият екип обръща сериозно внимание в своята Концепция за развитие на БНТ на този важен сегмент за солидаризиране на гражданското общество на европейска България. Имаме предвид създаването на комплекс от образователни, изследователски, публицистични, информационни и т.н. програми, насочени към обсъждането и решаването на проблемите на различните етнически, социално уязвими (хора с увреждания, възрастни, самотни, деца в неравностойно положение) и пр. групи. Концепцията предвижда създаването на обществени съвети с представители на различните групи, които ще фокусират инициативата и енергията на гражданското общество върху определен кръг проблеми и ще определят темите на предаванията. По този начин телевизията по-пълно отговаря на реалните потребности на обществото. Чрез активно и творческо партньорство с представителите на гражданското общество тя се превръща наистина в обществена медия. Каквито са нейното предназначение, задължение и отговорност!Считаме, че предавания на майчиния език за отделни етнически групи са допустими в специализирани предавания, с цел запазване идентичността и самобитността на съответната етническа група. Това е изискване и на Европейската общност единство в многообразието.Телевизията ще стане наистина обществена, ако завладее вниманието на различните обществени групи и успее да държи ръка върху пулса на живота. Такъв, какъвто е. Например, как да се компенсират минусите в образованието, свързани с масовото бягство на децата от родното училище. Така много деца остават практически неграмотни и нямат ясна перспектива за своята професионална трудова реализация. Тази тревожна тенденция вече е очертана в условията на прехода към демокрация 1989 -2010 г. и сега усилено се търси алтернатива на този процес. Според нашата визия, тя се свързва със специфични предавания, които могат да стимулират ранната професионална ориентация. Те ще бъдат съпътствани с образователни документални филми, даващи възможност на всеки желаещ да овладее дистанционно определена професия: монтьор на ВиК инсталации, бояджия и т.н. Такива има вече професионално изработени от различни фирми, рекламиращи своята продукция и търсещи млади хора, които да превърнат това поприще в своя професионална кариера. Въпрос на добро партньорство. Според нашата визия, това трябва да се свързва с приходите от рекламата и от дистрибуция на този продукт. Този пример демонстрира, че една обществена медия може да търси по-активно сътрудничество с корпоративни партньори, които осигуряват:комплексни решения за ранна професионална ориентация и учебни филми за дистанционно обучениелегитимен сертификат за получените професионални умениявъзможности за микрокредитиране, което ще позволи на успешно завършилите курса за професионална квалификация и/или преквалификация да закупят комплект от инструменти и пособия за стартиране на свой собствен бизнесзаплащане на медиятаТакъв иновативен подход позволява на обществената медия да участва с различни проекти, свързани с усвояването на средствата по седемте оперативни програми и стурктурните и кохезионни фондове на ЕК, още повече, че последните европейски директиви препоръчват създаването на удачни партньорства, които да гарантират професионализъм и компетентност, за разлика от аматьорския подход на НПО, бенефициенти на средствата по различни проекти. По този начин решаваме въпроса с финансирането на обществената медия. Същото ще намали размера на държавната субсидия, което е особено важно в условията на световната икономическа криза. И още по-важно ще гарантира нейната независимост!От тази гледна точка нашата визия се основава на необходимостта от добър мениджмънт на обществената медия. Добрият мениджър работи в екип. Това му позволява да намери точния човек за точната работа. Той трябва да е добър психолог, да умее да мотивира и стимулира хората от екипа си, да има гъвкав подход, да търси ефективни решения в различни посоки, да мисли изпреварващо, креативно и винаги да предлага варианти за добро ефективно партньорство.От корпоративните партньори се търси поемането на патронаж над цял блок предавания в различни насоки: култура, образование, социални проблеми, здравеопазване и т.н. С международни партньори се договарят споразумения за производство на филми, сериали, блокови предавания и пр. Спецификата на една обществена медия налага създаването на предавания, чиито финансови резултати се насочват към благотворителност за решаване проблемите на детски градини, домове за възрастни, училища и здравни заведения със специални нужди и т.н.По отношение на контрола:Нашата визия предполага всички ръководители на формални и неформални обществени групи, НПО и т.н. да формират един борд с консултантски функции. Той ще помага за избистрянето на стратегията за работа на обществената медия, ще се намесва в оперативното управление като естествен коректив на гражданското общество и ще бъде най-добрият мониторинг върху цялостния процес на управление. Бордът се превръща в пряка връзка с хората от улицата и техните проблеми. Това е императивно задължение и отговорност на една обществена медия!
отговор Сигнализирай
Новини