IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Младите четат, но не това, което искат институциите


Обратно в новината

Коментари Коментари

21
Гост
преди 9 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Отн.: За съжаление, когато настъпи началото на същинската дискусия, представителите на институциите вече си бяха тръгнали.Което означава какво:- Дискусията е била толкова скучна и отвлечена, че даже и представителите не са се сдържали да не си тръгнат- Представителите смятат, че това не е техен проблем, и че литературата се случва само на другите,- И да останат и да не останат, и каквито и бележки да са имали по литература, винаги могат да си купят от някой изпаднал доцент някаква дисертация
отговор Сигнализирай
20
.
преди 9 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
Пак да напомним на "циника"-никой не е против ученето, против "логиката",но да учиш некачествени произведения за сметка на пълнокръвни такива и есенцията на обучението да се състои в наизустяване на нечия чужда интепретация върху чуждите думи и идеи-това е безсмислено. Няма да откриваме ние топлата вода. Хората са го отдавна измислили- писане на повече собствен текст и излагане на повече собствени мисли,защита на лични позиции,четене на произведения и обсъждането им със собствена интерпретация.
отговор Сигнализирай
19
Мей-мей
преди 9 години
Харесвам 2 Не харесвам 1
Трябва да се наблегне на световно значими автори.Чета от 4годишна и имам завидна библиотека събирана три поколения,но и аз не разбирам този култ към "Под игото" Не го харесвам и това е!Същевреминно,деца 2-3-4 клас да четат "Малкия принц"също е безсмислено-те не го разбират,и за винаги се лишават от удоволствието да го прочетата на подходяща възраст.
отговор Сигнализирай
18
Таня
преди 9 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
Аз не отричам логиката, погледни какво съм писала. Имаме богатство на езика - едно нещо може да се предаде с различни думи - синоними. А преподавателите използват едни и същи думи. Аз лично имах съученички, които какваха същото като преподавателите, но с други думи, но не учителите си знаеха само своето.
отговор Сигнализирай
17
циника
преди 9 години
Харесвам 2 Не харесвам 2
та Таня, защо се учудваш,че литературният фундамент от Древността до днес представлява реализация на стройна етична, естетична и философска концепция на както вече казах универсалният човешки ум. И какво чудно има тогава, че и разбирането, разкриването и опознаването на тази концепция се постига с един също така универсален инструмент, какъвто е човешката логика. Аз винаги съм казвал,че най-важният предмет, с който трябва да започваме училище от първи клас е Логика.Това е големият ключ.
отговор Сигнализирай
16
циника
преди 9 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
Таня: "И кой точно определя какво е искал да каже даден автор?"Таня, ти как си представяш раждането на едно голямо произведение?Като хаотични подскоци на мисълта,осъществени в безразборно, бясно щракане върху пишеща машина? Виж,човешкият ум е универсален.Любов,омраза,доброта,щедрост,агресия,отчаяние,въодушевление и пр. Хората сме по-скоро еднакви,отколкото различни.
отговор Сигнализирай
15
циника
преди 9 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
14, слава богу, един човек, който се придържа стриктно към законите на логиката и на анализа ще преодолее съпротивата на хиляди други, чиято претенция изтича през ситото на "аз съм достатъчно умен и моето мнение е ценно, само защото е ...мое". Случвало се е хиляди пъти - христоматийните примери са Бруно или Галилей,изправени пред количествения валяк на тълпата. Така че не е достатъчно едно мнение да е "мое". Нужно е зад това мнение да стои познание, да стои експертност.
отговор Сигнализирай
14
Таня
преди 9 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
И кой точно определя какво е искал да каже даден автор? И на всичкото отгоре преподавателят да речем можеше да каже някой анализ по-различно, използвайки синоними на думите. Аз не говоря, че се запазил смисъла, а че буквално дума по дума е повторено същото
отговор Сигнализирай
13
,,,
преди 9 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
До циникаСлава Богу не един човек определя кое е смислено и кое- не. Цитираните в пост 1 не са малки деца, нито за всеки голям човек. Клише е да се смята, че те са задължителни и достатъчни, също.Не ви знам и какво ще добавяте- и Данте, и Шекспир се изучават.
отговор Сигнализирай
12
циника
преди 9 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
10, Таня, ако трябва да ти отговоря честно, на мен ми говори, че не си наясно с развитието на познавателния процес като цяло. Анализът е модел на обективно мислене и няма нищо по-естествено Епопея на забравените да бъде дисектирана по сходен начин, както и по-рано. Или ти смяташ, че аналитичната работа е като ветропоказател - сменя се на всеки 5 години според личните ни предпочитания?
отговор Сигнализирай
Новини