IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Проф. Личева: Сухите диктовки и зубрене на теми убиват любовта на децата към четенето


Обратно в новината

Коментари Коментари

86
фриЗор
преди 1 година
Харесвам 8 Не харесвам 2
Тая ондулирана кака бая духала та до професор се докарала. Това не е моя университет вече...
отговор Сигнализирай
85
spomen
преди 1 година
Харесвам 1 Не харесвам 1
1982 година в двора на ПУ(Пловдиския универсиет) дойдоха два камиона и изсипаха томове на др.Ленин. Имаха цена книгите печатани 1955(мисля или 1953)година. След 4-5 обезценявания имаха последна цена около 80ст. И накрая печчат подарено. Та можеше да си събереш библиотека само с том 21 примерно. А това е най-ценния том на Ленин. Башка томове на бае Тошо, Брежнев , Сталин и т.н.
отговор Сигнализирай
84
Анонимен
преди 1 година
Харесвам 7 Не харесвам 6
Учителите по литература обикковено са най- неадекватните. Четенето на художествена литература далеч не прави човек мислещ или осведомен. Литературата винаги се базира на възгледи да света, които, ако не се познават поне отчасти, цялата литература е пустословие. А точно за тези възгледи не се обучава.
отговор Сигнализирай
83
Анонимен
преди 1 година
Харесвам 5 Не харесвам 1
До Рендету, с писане на есета :) Писане на тези :) Писане на публикации :) С писане на статии :) Знаеш ли колко неща могат да се пишат? Очевадно не знаеш :) За да пише един човек трябва много да чете. Това е като намигване към всички драскачи тук. Грамотността в българския език се постига с много четене. Вместо да четат романи, които не разбират, могат да четат детска литература съобразена с възрастта им. Любовта към четенето не се възпитава със списъци задължително лятно четене :)
отговор Сигнализирай
82
Анонимен
преди 1 година
Харесвам 2 Не харесвам 2
Според мен обучението по литература трябва да има две степени. Едната - обучение като изкуство, което да е на базата на смилаеми текстове и втора; - обучение като мисловност, което няма как да е смилаемо, защото са налични само минималки познания за бита, условията на живот, целта на текста, включително в рамките на определни обществени сборища. религията, мястото на пишещия в обществото, историческия контекст, подражателство, приемственост, възможност това да е поминък, връзка с фолклор и т.н.
отговор Сигнализирай
81
Анонимен
преди 1 година
Харесвам 13 Не харесвам 2
Заради такива скумрии-автори на учебници те са нечетими, неразбираеми и отблъскват учениците.
отговор Сигнализирай
80
Анонимен
преди 1 година
Харесвам 6 Не харесвам 2
Време е за мокри диктовки!
отговор Сигнализирай
79
Анонимен
преди 1 година
Харесвам 6 Не харесвам 2
"митологеми" има не само при Иван Вазов, още повече са в западноевропейската литература. И не виждам защо трябва да е точно западно европейска. Защо няма обрзци от полската литература например или арабската. Защото арабите са учили западноевропейьите и на природни науки, и на философия, и на приложни изкуства (доколкото им е схващал плиткият мозък на западняците). Не виждам как средностатистическият бълг ученик би бил в състояние да осмисли Вера Мутафчиева. Която наистина е изключителна.
отговор Сигнализирай
78
Ха ха!!!
преди 1 година
Харесвам 4 Не харесвам 5
Много ясно. Откриите какво им е интересно на децата и по тази тема им давайте книги. Когато пораснат, узреят и сами видят нещата от живота, ще се поинтересуват от история, изкуство и тн. А не да ти занимавате от малки с неща, които изобщо не разбират. Трябва да е нещо лесно и смилаемо.
отговор Сигнализирай
77
Анонимен
преди 1 година
Харесвам 2 Не харесвам 5
Да станем като Америка ,децата нямат право да отсъстват от часовете с жендър просветяването.Падение.
отговор Сигнализирай