IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Бивш полицай убил красивата Мария заради любовна афера


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

483
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 1
Йудейството за подсъзнанието Оценка: / 16 СлабОтличен Какво говори йудейството за подсъзнанието? Какво е казано в нашите книги за подсъзнанието? До колко то влияе върху живота ни и може ли, нужно ли е да се работи над него в някакво направление? В.Уважаеми В.,Когато Зигмунд Фройд публикува книгата си Тълкувание на сънищата, той обявява за сензационно откритие в областта на структурата на човешката душа. По негово твърдение, в основата на духовния живот, под тънък слой съзнание, лежи цял свят от мисли, стремежи и импулси, които човек не осъзнава. Фройд твърди, че в човека протичат сложни мисловни процеси, без да пробуждат съзнанието му. Но тъй като те не са осъзнати е невъзможно да се изучават пряко. Може само да се направят изводи за тях на основата на влиянието върху съзнанието, например, по време на сън.Откритието на Фройд е било откритие само за незапознатия със Святата Тора и трудовете на еврейските мъдреци. Запознатият с думите на мъдреците е знаел, че те са изпреварили Фройд с хиляди години.В Тора, вече четем за мисли, съществуването, на които човек не осъзнава. Така например, в седмичната глава Вайера е разказано: когато ангелите съобщили на Авраам, че след година Сара ще роди, Сара вътрешно се разсмяла (Бирешит 18,12). Всевишният не оставил това без внимание и казал на Авраам (също там 13,14): Защо се разсмя Сара, казвайки: Нима аз действително ще родя, та аз съм състарена? Има ли непостижимо за Г-спод?. Когато Авраам попитал Сара защо тя се разсмяла, тя отговорила: Аз не съм се смяла (пак там, 15), защото прамайката Сара не осъзнала мимолетната мисъл в нея. На което Авраам и отговаря: Не, ти се засмя (пак там), т.е. той знаел затова пророчески.В статията Какво говори йудейството за сърцето? аз вече писах, че подсъзнателните мисли на човек се наричат в Танах мисли, които са в сърцето, защото сърцето от една страна е скрит орган, от който, от друга страна зависи целия живот и дейност на човек.Един от стиховете в Тора, говори за силното влияние на безсъзнателното поведение на човек, е този за подкупа. В седмичната глава Мишпатим (Шимот 23,8): Не взимай подкуп, тъй като подкупът ослепява зрящите и извращава думите на правите. Мъдреците ни разясняват, че тук не става дума да се оправдае виновния или да се обвини невиния, чрез подкуп това разбира се е забранено, както е казано и на друго място (Ваикра 19,15): Не съдете неправилно на съд. Става въпрос, че е забранено да се взима подкуп дори при оправдаване на невиния и осъждането на виновния. В трактата Ктубот (105 б) Рав обяснява: Тора забранява да се взима подкуп дори при правилен съд, защото когато съдията получава подкуп от някого, той става близък по мисли си с него (идентифицира се с него), а собствената си вина човек не може да види. В Мидраша Танхума (раздел Шофтим 8) мъдреците казват: Ако съдията приеме подкуп, става сляп в съда и не може да съди справедливо. Тук се има предвид, че подсъзнателната само идентификация на съдията с една от страните оказва много силно въздействие на обективността на съдията, дотолкова, че той губи способността си, да съди справедливо.Затова, дори незначителна склонност в сърцето на човек променя целият му ход на мисли, това разбираме от случка разказана в Талмуда (Ктубот 105 б). Талмудът ни разказва, че раби Ишмаел, син на раби Йоси, имал арендатор, който всеки път в навечерието на шабат му носел кошница с плодове от градината (на раби Ишмаел). Един път, понеже арендаторът имал спор с друг евреин и делото било назначено в четвъртък, той донесъл кошницата в четвъртък (а не в петък, когато бил задължен да я носи). Раби Ишмаел бил съдията. Той се изплашил, че получаването на плодовете един ден по-рано (а това му доставяло удоволствие) може да се оцени като подкуп. Затова той отказал да приеме плодовете. Но макар, че раби Ишмаел не приел плодовете, той се опасявал че е подкупен само с това, че арендаторът ги донесъл един ден по-рано. Затова той казал на арендатора: Аз нямам право да бъда съдия по твоето дело и предал делото на друг съдия. По време на съдебните прения раби Ишмаел се разхождал около съда и слушал доводите на страните. Той почувствал, че арендаторът му се сторил прав. И си помислил: Добре би било, той да изкаже тези и тези доводи и да спечели процеса. (В този момент раби Йшмаел осъзнал, че макар и не приел подкуп, подсъзнателно вече мислил за спечелване на делото от страна на арендатора му. допълнение по тълкувание на седмична глава Мишпатим, от същия източник - толдот.ру).
отговор Сигнализирай
482
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 1
Но както физическите болести на сърцето трудно се поддават на лечение, така и работата с (мислите на сърцето) е изключително трудна. Както при лечението на физическите болести на сърцето, така и при работата над собственото безсъзнание съществуват два основни проблема:Тези болести трудно се разпознават, тъй като сърцето е скрит орган. Също така е трудно да се разпознаят мислите на сърцето, защото те са дълбоко скрити в душата на човек.Възможностите за повлияване в този свят са ограничени.Ще започна с първия проблем.Както сърдечните болести са разпознаваеми по тяхното влияние върху организма на човек, така и светът на безсъзнателното може да се разпознае по неговото влияние върху съзнанието.Има два основни пътя за човек, за да разбере вътрешния си свят. Първият път е да обърне внимание на поведението си в напрегнати (извънредни) ситуации, когато няма възможност да действа премислено. Мъдреците казват (Талмуд, трактат Ерувин 65 б): По три неща се разпознава човек: по чашата, по джоба и в гнева (на иврит трите думи са много близки кос, кис, каас) (по това как се държи в състояние на опиянение, при проблеми с парите и при гняв).Вторият път е да анализираме сънищата си (и в това мъдреците са изпреварили Фройд). В книгата на пророк Даниел (2) е разказано, че цар Навуходнецар видял в съня си огромна светеща статуя, със страшен вид. Разяснявайки този сън, Даниел казал (стих 29): Царю твоите размишления (имат се предвид (мислите на сърцето) са влезли на твоето ложе. Т.е. тайната гордост на царя се отразила в неговия сън и той видял всички бъдещи царства и себе си начело. Оттук ни учат мъдреците на Талмуда (Брахот 55б): човек вижда в сънищата си само това, за което размишлява в сърцето си.Що се касае за формирането на подсъзнанието е уместно да се приложи дискусията от Пиркей Авот (глава 2, мишна 10). В тази мишна Рабан Йоханан бен Закай пита учениците си: Кой път (толкова) е прав, че човек неотклонно да го следва?. Т.е. какво именно може да повлияе към добро за целия човешки живот, така че човек винаги да го следва? Мненията на учениците се разминавали. Раби Йошуа казал: добрият приятел. Раби Йосей казал: добрият съсед. Въпросът бил кое оказва по-голямо влияние на безсъзнанието на човек: това, което е по-ценно за него (добрият приятел) или това, което по-често вижда (добрият съсед). И двамата мъдреци се съгласили, че и едното и другото оказват много силно влиание. Оттук правим извода: човек трябва много важно да следи затова, интересите му, приятелите и обкръжението му да са достойни. Това, в крайна сметка ще окаже положително въздействие и на неговото подсъзнание.
отговор Сигнализирай
481
До Анонимен
преди 12 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
напълно прав си, но това е само част от принципните възгледи, които трябва да възприеме човек. човешкото тяло е смъртно, затова всеки трябва да уважава правото на живот на останалите живи същества. възникването на живота е непонятно и до ден днешен, човекът има наи-малко право да го отнема след като може чрез разума си да се извиси над обстоятелства и заобикаляща го среда, конфликтите са неизбежни и оправдани когато се касае за оцеляване, но напълно неоправдани когато са подбудени от егоизъм
отговор Сигнализирай
480
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
Обработка на подсъзнанието Оценка: / 10 СлабОтличен Може ли пряко да обработваме своето подсъзнание?От предишния Ви отговор не става ясно, разрешено ли ни е пряко да обработваме подсъзнанието си. Така например в съвременната психология това се прилага. Например за подобряване на достигането на целите, психолозите препоръчват обработване на подсъзнанието си, за да се повиши мотивацията и т.н. Това разрешено ли е? В.Уважаеми В.Не разбирам напълно, какво означава пряко да обработвам подсъзнанието си. Може ли да опишете по-конкретни методи?Извинявам се ако отговорът ми за подсъзнанието не е бил добре разяснен. Не успях да го обмисля поради остър недостиг на време. Първоначално мислех да добавя към отговора и други неща, но в края на краищата реших, че това е достатъчно.Рав Реувен КуклинОтговорът Ви е добър. Аз мисля, че всеки отговор, трябва да поражда допълнителни въпроси, т.е. въпросът сам по себе си не е еднозначен.Методиката подбудила ме да задам сегашния въпрос е примерно такава:за да се достигне някаква цел е нужно да се затворят очите и мислено да си представим, че вече сме я достигнали. Да си представим картината наоколо, възторга на другите хора, собствените усещания и т.н.След такава обработка на подсъзнанието се повишава автомотивацията за достигането на тази цел, ако представената картина е много добра. По такъв начин, достигането на тази цел става по-лесно, бързо и приятно. В. Уважаеми В.,Този метод на въздействие върху подсъзнанието е много важен и мъдреците нееднократно са го споменавали.В предишния отговор приведохме цитат от Пиркей Авот (2,10). В него ставаше въпрос за въздействието на подсъзнанието: Рабан Йоханан бен Закай питал учениците си, кое оказва по-съществено влияние на подсъзнанието. Ние дадохме отговорите на двама от учениците му раби Йошуа и раби Йосей. Там е приведен и отговорът на трети ученик раби Шимон. Раби Шимон отговорил: Далновидният (аРое ет аНолад, (този който вижда зараждащото се). В трактата Тамид (33а) е разказано: Александър Македонски питал еврейските мъдреци, кой се нарича мъдрец. Те му дали отговор, подобен на отговора на раби Шимон: Този, който вижда зараждащото се. Хафец Хаим, в книгата си Ховат аШмира (в предговора) обяснява: раби Шимон и мъдреците, за които се говори в трактата Тамид, формулирали отговора си именно виждащия зараждащото се, а не познаващия зараждащото се, тъй като обикновеното знание само по себе си не влияе много на безсъзнателния свят. Ако човек иска да въздейства на подсъзнанието си, той трябва да си въобрази зараждащото се, ясно да види картината на бъдещето.Хафец Хаим продължава: на това ни учи пророк Йермяу. Той обвинява евреите затова, че са оставили Всевишния, със следните думи: ... и ти (Йудея) ще узнаеш и видиш, че е лошо и горчиво това, че остави Г-спода, Б-га твой. (2,29). Йермяу употребява две думи: ще узнаеш и ще видиш. Съгласно разясненията на Хафец Хаим, пророкът, тук имал предвид следното: евреите трябва да знаят, какво ще стане, с тези оставили Всевишния. Затова е необходимо да се изучи, какво е казано за това в Тора. Но това не е достатъчно. Трябва също да си представим това, да го нарисуваме във въображението, ясно да видим. Само така човек може да повлияе на подсъзнанието си и да победи лошите стремежи.По такъв начин Хафец Хаим тълкува и другото изказване на мъдреците в Пиркей Авот (3,1): гледай за три неща и няма да стигнеш до греха. В книгата си Торат аБайт (ч. 8) той пише: Тук също става въпрос за това, че човек е длъжен да нарисува (живо да си въобрази тези три неща) в душата си сякаш действително вижда това с очите си и такова съзерцание, несъмнено ще му помогне да избегне греха.Също така е казано от мъдреците в трактата Псахим (116 б): Във всяко поколение, човек е длъжен да гледа на себе си, сякаш (именно) той е излязъл от Египет. Рав Йехезкел Левинщейн прави оттук извода: само теоретичното познаване на това, че евреите са излязли от Египет е недостатъчно. Всеки човек трябва да чувства себе си така, сякаш той сам е излязъл от Египет. А достигането на това усещане е възможно, само въобразявайки си изхода от Египет така, че да виждаш ставащото с очите си (Ор Йехезкел, Емуна, стр. 23).Това е необходимо защото, именно това, което човек е виждал или ярко си е представял е способно да въздейства на подсъзнанието му. На човек прави впечатление само това, което преживява лично и това, което става около него. (Това виждаме и от примера с фараона: когато ставали поредните беди, той се разкайвал, но от момента на прекратяване на бедата - и видял фараона, че станало по-леко и се отегчило сърцето му (Шимот 8,11) от този момент, бедствието вече не му въздействало непосредствено).И в това е съществената разлика между праведния човек и неправедния човек. Праведникът, с помощта на въображението (внедрява в подсъзнанието си, това което е познал и разбрал на теория. Грешникът не прави това. Например, всички знаят теоретично, че в края на краищата ще умрат. Но праведникът си представя краят и помни, че не е вечен, затова се старае да извършва правилни действия т.е. да натрупва истинско вечно богатство. А усещането на грешниците е, че са в този свят завинаги, затова цял живот се грижат само за материалното си съществуване. В книгата Зоар (Насо, стр. 126) така е описано, това което чувстват хората: Човек върви по този свят и мисли, че му принадлежи навеки и че ще остане в него (този свят) завинаги. Разбира се Зоар говори само за подсъзнанието на човек (на теория всеки знае, че ще умре).Всичко това ни показва, колко важна и необходима е работата - да виждаш зараждащото се. Рав Реувен Куклин
отговор Сигнализирай
479
жена и половина
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 4
до 3/4сравнението ти е несравнимо.Никой човешки живот не заслужава да бъде отнеман от ревност и глупост и по никоя причина всъшност.До колкото разбирам от статията ,това момиче дори не е имало връзка с убиеца.Имала е нежелание за такава,а никя човешка воля не може да бъде пречупена.Той не е приел волята и ,и е реагирал като гамен от първостроя.Не ми давай неъсвместими примери.Мир на праха и.
отговор Сигнализирай
478
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
А сега втория цитат на тази тема, но от друг автор: Висшата мъдрост е винаги да разбираш инстинкта. Т.е. човек никога не трябва да изпада в идиотизма, да повярва, че той ще се издигне и ще стане господар и началник на природата. Това много лесно може да го доведе до високомерие. Той трябва да разбира фундаменталната необходимост от законите на природата и да осъзнава до колко неговото съществуване зависи от тези закони на вечна борба и съперничество. Тогава той ще почувства, че във вселената, където планетите се въртят около слънцата, а луните около планетите, където силата винаги побеждава слабостта и я заставя да бъде послушен роб или я унищожава, там не може да има особени закони за човек. И на него се разпространява вечния закон на тази висша мъдрост. Той може да се опитва да ги разбере, но да ги избегне никога.Хубав цитат? Можете да направите експеримент прочетете го на свои приятели или познати. Много от тях ще се съгласят. А между другото автор на този цитат е Адолф Хитлер. Ние сме го превели, за да демонстрираме, доколко идеите, които е имал Хитлер и неговите последователи са приети в нашето съвременно общество. Съгласете се, че ако не се обяви, кой е авторът на току що приведените думи, възгледа изглежда напълно невинен.
отговор Сигнализирай
477
Мъж и 3/4
преди 12 години
Харесвам 9 Не харесвам 0
До жена и половинаПо-кротко малката, че аз познавам жени оставили децата си заради мъже!
отговор Сигнализирай
476
жена и половина
преди 12 години
Харесвам 5 Не харесвам 13
ей тва е,мъжете сте *** коп*лета,всички в куп.да убиеш жена от ревност.гамен,***,невменям ***.
отговор Сигнализирай
475
:(
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
474
Martin
преди 12 години
Харесвам 12 Не харесвам 6
Кви сте жалки тея дето я обиждате... То от възпитание не се говори лошо за починал, без значение дали ви харесва или не... Ама нали сте *** селяни и завистливи ***,които никога няма да имат такава жена до себе си, или жени които да изглеждат наполовина добре като нея, що да не я оплюете.. :)
отговор Сигнализирай
Новини