IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Катастрофа с жертва заради дупка на пътното платно


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

34
GOMOR
преди 12 години
Харесвам 12 Не харесвам 0
Що ме изтрихте?МИНИСТЕРСТВО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТОНАРЕДБА РД-02-20-19 от 12 ноември 2012 г.за поддържане и текущ ремонт на пътищатаГлава първаОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯЧл. 1. (1) С тази наредба се определят видът, обхватът, техническите изисквания, норми и правила и периодичността на работите за поддържане и текущ ремонт на пътищата, както и изискванията към организацията и технологията за тяхното изпълнение.(2) Изискванията на наредбата се прилагат за републиканските и местните пътища, класифицирани в съответствие с чл. 3 от Закона за пътищата (ЗП). (3) Изискванията на наредбата се прилагат в съответствие с техническите нормативни актове и техническите спецификации за строителни продукти в областта на пътното дело, свързани с надеждността и безопасната експлоатация на пътищата и със здравословните условия на труд, пожарната безопасност и санитарно-хигиенните норми.Чл. 2. (1) Поддържането на пътищата включва комплекс от дейности и системни грижи за осигуряване на необходимите условия за непрекъсната безопасна и нормална експлоатация на пътя, за предпазване на пътищата от преждевременно износване, за охрана, за осъществяване на мерките за защита на пътните съоръжения и принадлежности, както и за реда за водене на техническата отчетност на пътищата.(2) Поддържането на пътищата в зависимост от целите, които трябва да бъдат постигнати, е, както следва:1. превантивно;2. текущо;3. зимно.Чл. 3. (1) Поддържането и текущият ремонт на пътищата се организират и осъществяват от собствениците или администрацията, съответно юридическите лица, управляващи пътищата, както следва:1. за републиканските пътища от Агенция Пътна инфраструктура (АПИ);2. за автомагистралите по чл. 28б, ал. 1 ЗП от Национална компания Стратегически инфраструктурни проекти (НКСИП);3. за общинските пътища от общините.(2) Поддържането на републиканските пътища в границите на урбанизираните територии се осъществява по взаимна договореност между АПИ и общините при условията и по реда, определени в Правилника за прилагане на Закона за пътищата (ППЗП), приет с ПМС 245 от 2000г. (ДВ, бр.98 от 2000г.).(3) Поддържането на подземните съоръжения, на тротоарите, велосипедните алеи, паркингите, пешеходните подлези, на осветлението и крайпътното озеленяване по републиканските пътища в границите на урбанизираните територии се организира от съответната община.(4) При възлагане на дейностите за поддържане и ремонт на пътищата по реда на Закона за обществените поръчки неразделна част от договора са утвърдените от лицата по ал. 1 писмени инструкции за организацията и технологията за изпълнение на работите за поддържане и ремонт на пътя.Чл. 4. (1) Дейностите, свързани с поддържането и текущия ремонт на пътищата, осигуряват основните проектни изисквания към пътя в продължение на икономически обоснования експлоатационен срок, през който експлоатационните характеристики трябва да бъдат поддържани на необходимото за удовлетворяване на основните изисквания ниво.(2) Основните изисквания към пътищата и начините за осигуряване на безопасността на движението, в т.ч. електронна съобщителна мрежа с оптичен кабел за видеонаблюдение по автомагистралите и пътищата от първи клас и др., се определят с Наредба 1 от 2000 г. за проектиране на пътища (ДВ, бр. 47 от 2000 г.). (3) Дейностите, свързани с поддържането и текущия ремонт на пътищата, се планират и възлагат в съответствие с експлоатационното им състояние, сезонните особености и финансовите разчети на бюджета на АПИ, съответно на НКСИП и на общините за този вид дейност.Чл. 5. (1) Охраната на пътищата се осигурява от лицата по чл. 3. Охраната следи за опазване на пътищата и на техните съоръжения и принадлежности, взема мерки за предотвратяване и своевременно отстраняване на причини и фактори, които влошават експлоатационните характеристики на пътя и застрашават сигурността и безопасността на ползвателите.(2) Лицата по чл. 3 документират и водят техническа отчетност, която включва техническия паспорт на пътя и база данни за съоръженията на пътя и за проведените прегледи, проверки, обследвания и изпитвания на елементите на пътя за установяване на експлоатационното им състояние, за определяне на причините за възникналите повреди и дефекти, за експлоатационното състояние на пътната инфраструктура и за изграждане на системи за управление на пътните настилки и съоръжения.(3) За организацията и технологията за изпълнение на работите, свързани с поддържането и ремонта на пътя, лицата по чл. 3 разработват и утвърждават писмени инструкции.(4) Периодичността на работите и планирането на дейностите, свързани с поддържането на пътищата, се определят отделно за всяка дейност от превантивното, текущото или зимното поддържане с одобрени програми въз основа на извършените оценки. ;)
отговор Сигнализирай
33
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
До ВрацаПравилно си написал само околоврастното. Ако беше написал път или шосе щях да те питам как може да го наречеш така. То не само това околовръстно е такова, но това е друга тема.
отговор Сигнализирай
32
Анонимен
преди 12 години
Харесвам 12 Не харесвам 6
Варненските ви неволи си ги причинявате сами, аз ли ви избирам кмета? Или все някой трябв а да ви е виновен за несгодите и несполуките? Ми излезте на улицата и си отстоявайнте правата. ББ ли не беше, *** ли ? Имате си кмет, който сте си избрали. Не е сложно да се сети човек какво трябва да се направи в случая, определено то не е сополиви самосъжалителни плюнчения и бръщолевения из интернет..
отговор Сигнализирай
31
Враца
преди 12 години
Харесвам 24 Не харесвам 2
А помогнаха ли винетките , нали , в същност къде отиват парите ?По околовръстното на Враца е трагедия , то е разбито направо,- на където и да завиваш колата ти подскача !
отговор Сигнализирай
30
хм
преди 12 години
Харесвам 20 Не харесвам 1
1 път влязохме в дупка ,резултата ако е по дълбока и на междуградски е що годе 1/1 ,като нищо ще те обърне по таван или забие в насрешното.При това оправдание ли ?Винетки, бюджет , евро ,акциз на горивата , излиза ,че една доста дебела сума отива за пътищата ,че да минават с номера няма пари.Е като няма слагаш табели и за една дупка ,че пътя е неизправен.Някои му е време да заведе дело в Страсбург ,че бая хора се изтрепаха.
отговор Сигнализирай
29
Народен съд
преди 12 години
Харесвам 30 Не харесвам 1
Осъждам община Варна, кмета на община Варна и областния управител да платят кръвнина на семейството на загиналата в размер на 1 500 000 български лева. Също така ги осъждам да положват общественополезен труд - асфалтополагане върху пътните участъци, нуждаещи се от ремонт и запълване на дупките по всички общински и национални пътища на територията на община Варна!
отговор Сигнализирай
28
обичащ тикви
преди 12 години
Харесвам 8 Не харесвам 9
еееееи тикво къко стаа с пътищата веее тиво.................
отговор Сигнализирай
27
varnenec69
преди 12 години
Харесвам 8 Не харесвам 2
taka..dupkite po patq sazdavat usloviq za katastrofi. Nito edna normalna Evropeiska darjava ne dopuska takiva patishta,normalno e da se e shashnala jenata kato vijda ogromna qma pred sebe si i to na pat kadeto nishto ne se vijda. Usloviqta sa nenormalni,nqma lampi, nqma markirovka,nqma nishto. Taka che ne se opitvaite da zashtitavate tapiq kmet i cqlata mafiotska sbirshtina koqto e dokarala grada i horata do tova sastoqnie.Otidete do edna Garciq da vidite kak e..Varna e sram..
отговор Сигнализирай
26
Макето
преди 12 години
Харесвам 5 Не харесвам 8
Луд народ едни се трепат по гората други карат се едно са автомобилни състезатели
отговор Сигнализирай
25
До №26
преди 12 години
Харесвам 5 Не харесвам 3
Виж хубаво какво съм написал. А относно зомбирани по форумите - много са. Всъщност в по-голяма част от времето си съм по пътищата, така че не мога да съм от тях /зомбираните/. А коментара ми беше в подкрепа на адвоката и насочен към умника, който се сеща за адвокатската майка...
отговор Сигнализирай
Новини