IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Пет са вариантите за третия лъч на метрото в София

Голяма част от трасетата ще са наземни, но доста бързи

Снимка: архив Булфото

Снимка: архив Булфото

Общо пет са вариантите на чешкия консултант за трасетата на третия лъч на софийското метро, обяви пред БТА изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.

Ще се иска обаче и мнението на гражданите кой вариант да бъде предпочетен.

Братоев уточни, че при всички варианти се говори за строителството не на скоростен трамвай, а за "леко метро".

Това, по думите му, означава, че откритите участъци в проекта ще са над 40%, а в този случай става въпрос за над 55% открито трасе и подземен 8-километров участък главно в центъра.

Станции ще има на всички възлови спирки.

Първият вариант, който е предложен от консултантите е старият, заложен в Общия устройствен план - от кв. "Княжево" по бул. "Цар Борис Трети", центъра и оттам до бул. "Ботевградско шосе".  Около 115 хиляди пътници дневно. Стойност на строителните дейности е 720 млн. евро.

Вторият вариант е по бул. "Владимир Вазов", като се поеме обслужването на ж.к. "Хаджи Димитър", ж.к. "Левски Г", ж.к. "Левски В", оттам до бул. "Мадрид, по бул. "Янко Сакъзов", паметника "В. Левски", бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Св. Г. Софийски", с връзка с трамвайното трасе при бул. "България" и бул. "Иван Е. Гешов". През ж.к. "Белите брези" трасето ще влиза под земята по малък участък от бул. "Цар Борис Трети". От бул. "Овча купел" ще влиза към едноименния квартал. 125 хиляди пътника дневно. Стойността на проекта е 750 млн. евро.

Третият вариант е идентичен с втория. Разликата е, че при кръстовището между булевардите "Мадрид" и "Евлоги и Христо Георгиеви" трасето ще продължи по "Евлоги и Христо Георгиеви" с връзка с метростанция "Софийски университет" . От там ще продължи по маршрута на втория вариант до бул. "Овча купел".  137 хиляди пътници. Стойност на проекта около 740 млн. евро.

Четвъртият вариант е от бул. "Владимир Вазов", театър "София", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", пл. "Орлов мост", бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Св. Георги Софийски", под площта на Медицинска академия, с връзка с трамвая при кръстовището на бул. "Иван Е. Гешов" и бул. "България", през ж.к. "Белите брези", ж.к. "Красно село" и при ул. "Житница" с естакада към ул. "Президент Линкълн", откъдето трасето ще стигне до кв. "Горна баня" с връзка при жп линията София - Перник. Възможен поток от пътници – 137 хиляди души. Стойност на проекта – 730 млн. евро.

Петият вариант е идентичен с четвъртия. Трасето няма да минава под Медицинската академия, а ще продължава по ул. "Св. Георги Софийски". При Института по хигиена продължава към кръстовището на булевардите "Иван Е. Гешов" и "България" и през ж.к. "Белите брези" продължава по част от трасето в четвъртия вариант. Възможни са 140 хиляди пътници дневно. Предварителната оценка е за над 740 млн. евро.

Общинското дружество "Метрополитен" вече подготвя тръжната документация за избор на строител на продължението на първия лъч на метрото от бул. "Цариградско шосе" до летище "София".

По думите на Стоян Братоев има индикации за осигуряване на финансиране. Това означава, че при начало на строителството през следващата година за две години и половина трасето ще бъде изградено.

"Така ще имаме над четири километра продължение на метрото", отбеляза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата