Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.
Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.
Rozpoczynamy akcję #NieMówcieŻeSięNieDa Porównamy rozwój Warszawy w ostatnich 12 latach z innymi miastami Europy. Na początek metro. W czwartek konferencja w Sofii. Bardzo przykre dla obecnych władz stolicy Polski porównanie. Chcemy #AmbitnaWarszawa pic.twitter.com/VxbPpwitTP
— Patryk Jaki (@PatrykJaki) 20 август 2018 г.
Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.
Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.
Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":
"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".
Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.
"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.
Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.
В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.
След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.
Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.
"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.