IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Трудна работа. Никой не иска да обучава мотоциклетисти


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

28
Mr.Loverman
преди 16 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Млади хора, карам мотори от 20 години и много мои приятели съм научил да карат, макар и да не съм инструктор. За мен най-добрият начин да се научи човек да кара мотор е два моториста с два мотора. Първо извън града, където опитния кара отпред, а новакът отзад. Опитния постепенно и внимателно увеличава скоростта, а младия се движи зад него и се старае да взема завоите по същия начин. След време лягането по завоите си идва от само себе си. А за градското каране, там трябва да си карал доста на полигон и на извънградско, за да се пуснеш в града. Карах А категория през 1987 година към ОСО. Курса тогава беше три месеца само на полигон, та докато свят ти се завие от тези 30 задължителни елемента. И сега мога да ги мина със затворени очи.
отговор Сигнализирай
27
бай ху
преди 16 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
на иснтруктор" - имам предвид инструктора да е на полигона и да го напътства; не да седи зад него. а има и друга подробност - човек, който се е засилил да взима категория "А", по правило вече може да кара мотоциклет, та инструктора няма да се изгърби от работа. неофициално, но факт. a за градското - правилникът си е правилник, независимо какво караш. изпит на листовки, и това е. когато аз карах курсовете, за да запишеш курс за А трябваше да имаш взет изпит за Б - тогава е ясно, че правилника (малко или много) го знаеш и няма кво повече да те изпитват.
отговор Сигнализирай
26
бай ху
преди 16 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
голямо празно дрънкане - а решението е елементарно: корекция в закона, "НЕПРАВОСПОСОБНО ЛИЦЕ МОЖЕ да управлява мотоциклет, при положение, че е редовно записан курсист, в присъствието на инструктор и на учебен полигон." - и проблемът е решен. На полигона ще му разиграват и светофари, и стопове, и макети на коли, и т.н. - не сте ли виждали изпитен полигон в САЩ, примерно - появяват се коли, пешеходци, животни на платното.... това е решението. без инвестиции не става - иначе ще караме без книжки, е*ал съм го.
отговор Сигнализирай
25

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Az ziveja v cechija i tuka kursovete za knizka za motociklet se provezdat po slednija nacin: Otivas v avtoskolata, kazvas iskam se nauca da karam motociklet, daskala vika ok, vzima motocikleta, sjadas, toj sjada zad tebe i taka karate 4 meseca samo iz grada. Neznam kade vi e problema da sedi instruktora zad vas.
отговор Сигнализирай
24
мишо
преди 16 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Трябва да си призная, че на курса нищо не научих, освен това да не падна от мотора.........платих си изпита, въртях из квартала докато свикна с движението и чак след 2-3 месеца можех спокойно да кажа, че МОГА да карам! 12те часа не са достатъчни, моторите на които се държат изпити са под всякаква критика.......Пак казвам - да се учат от японците, симулатора му е мамата!
отговор Сигнализирай
23
17
преди 16 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Добре де, како, така е - и аз мотор карам, минал съм през курса, разбирам какво говориш. Обаче дали като взех книжка и тръгнах да карам, имах нещо друго освен каска? Не... Дали пак не излизязох на улицата с 10 часа полигонен опит? Ами излязох... Е, да, ама е по-добре да изляза с учебния мотор за 2 часа и отзад да ме пази инструктора в колата, отколкото да взема книжка и айде юруш в дълбокото. Нищо не са тези 2 часа, обаче са първите! Все ще добиеш малко спокойствие и увереност, които да са ти от полза като тръгнеш сам в джунглата. Полза ще има! Не е идеално, ама ще е по-добре, отколкото е сега. Освен това един курсист не кара като мене или тебе... ще си се влачи с 20, трудно ще го засече някой ;)
отговор Сигнализирай
22
Kakata
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
"Нямах това предвид, като казах "с инструктор зад себе си", а по-скоро с друг мотор или в кола. И естествено не от първия ден на курса, а по-скоро последните няколко часа, и то чак след като инстуктора се е уверил, че имаш шансове да го преживееш. :)"За да се увери инструктора, че си способен да го преживееш се иска малко повече от 12 часа. В града, на улицата, в реалния живот никой не вижда тези, които се движат на 2 колела. Аз често се движа на 2 колела и мога да ти кажа, че никой не ме пази. Често чувам приказки от колеги: "Ама тия мотористи как ми изскачат!?!"Е как? Като не си гледаш в огледалата - изскачат. Има шофьори, които и камион няма да видят. Да не говорим за мотор. Кой ще ми даде нуждана екипировка за изпита? Една светлоотразителна жилетка няма да ме опази ако ще - турско да е!Екипа ми струва 1300 лв. и това е един от най-евтините варианти за екип за мотор. Има хора, на които само ръкавиците им струват толкова. Ако инструкторите бъдат заставени да пускат човек с 12 учебни часа на мотор по улиците ще стане масово клане. Ако не им осигурят екипировка какво правим? И с 10 км./ч. можеш да се пречукаш като куче, а след това да ти мине някоя блейка с гумите през главата. Как ще компенсира държавата подобен случай? Ще промени ли законите си? Правилника за движение по пътищата започва с увод, в който пише, че "този правилник е създаден за да опази живота и здравето на хората". Тази недомислена наредба от министерството нито опазва живота ми - нито здравето ми. Напротив - застрашава ги.
отговор Сигнализирай
21
valentino46
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 1
Мотор с кош е чиста работа... ама някой по модерен ,да не е Иж 350
отговор Сигнализирай
20

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Прав си! Абсолютно съм съгласен, че е безумие инструктора да седи на задната седалка. Нямах това предвид, като казах "с инструктор зад себе си", а по-скоро с друг мотор или в кола. И естествено не от първия ден на курса, а по-скоро последните няколко часа, и то чак след като инстуктора се е уверил, че имаш шансове да го преживееш. :)
отговор Сигнализирай
19
Bandit
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Доста е сложно като цяло регулирането на една подобна сфера, защото има много интереси, които се засягат. От една страна са инструкторите, които тъй като са много гъвкави е трудно да бъдат вкарани в някакви рамки. От друга страна идват организациите организиращи подобни курсове. Шофьорските курсове да речем имаше преди две организации, които се занимаваха с това преди - ОСО и СБА. За ОСО сега незнам как са, но за СБА все още извършват курсове за правоспособност на кандидат шофьори. Но те да речем са в много неизгодна позиция, защото те инвестират в зали, в оборудването им, в персонал, в автомобили и при тях няма вариант вместо 100 часа кормуване да минат 20 часа и да попълнят после бланката че са минали 100. Оттам разходите им са реални, освен това като юридически лица са длъжни да начисляват и ДДС и така разходите им скачат още. Сега тъй като се изискват зали за възстановяването на точки, всички инструктори изпищяха на умряло, защото трябва да плащат наем на зали и лектори съответно, което яде от техните пари, а те се интересуват главно от това, а не дали курсиста ще разбере предаденото на 50 или 100 %. Едно време тези организации поддържаха полигони, които на доста места все още съществуват, на други не. Но я ми кажете, кои от частните инструктори ще даде пари за поддръжката на един такъв полигон, не говоря за направата му, а само за поддръжката му. Това е доста сложен въпрос, така че не се карайте за глупости тук. Все пак това е един форум да си изкажете мнението, а не да влизате в разгорещени спорове.
отговор Сигнализирай
Новини