IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Нов дизел или нов бензин: Кои коли замърсяват по-малко?


Обратно в новината

Коментари Коментари

25
Анонимен
преди 7 години
Харесвам 6 Не харесвам 3
Някои гледат, но не виждат. Въглеродният двуокис е газ без цвят и не може да го видите, но това не значи, че го няма. Въглеродният двуокис предизвиква парниковият ефект, който по принцип е нещо хубаво, но когато се натрупа много въглероден двуокис, това вече води до промени в климата, както е в последните десетилетия. Това, че някои виждат само черния дим от ауспуха на някои коли, не значи, че те замърсяват най-много. Тези, които замърсяват най-много не се вижда, че го правят.
отговор Сигнализирай
24
Неразбирко
преди 7 години
Харесвам 17 Не харесвам 2
Сега започна да се говори и за фините прахови частици (ФПЧ), но за България нещата не са като в Германия или Великобритания например. В България основен замърсител с ФПЧ е отоплението с твърдо гориво през зимата, което в София замърсява 4-5-6 пъти повече от всичко останало взето заедно и даже неизмитите улици замърсяват два пъти повече от двигателите на колите, а новите коли по Евро 5 и 6 имат много ниски нива на ФПЧ и са еднакви за дизеловите и бензиновите двигатели с директно впръскване.
отговор Сигнализирай
23
Неразбирко
преди 7 години
Харесвам 10 Не харесвам 1
Основният замърсител е СО2 и затова толкова години се работи по ограничаването на това замърсяване. Сега когато то е сведено до доста ниски граници, някои започнаха да говорят и за другите видове замърсяване от колите, които все още са доста по-малки замърсители от СО2. В България най-големият замърсител с СО2 са тецовете, като трите Марици водят с много в това отношение. Питайте по-старите хора да ви кажат,че от Витоша София изглеждаше замърсена и преди 60-70-80 години, когато колите бяха малко
отговор Сигнализирай
22
Неразбирко
преди 7 години
Харесвам 7 Не харесвам 0
Основният замърсител е СО2. В момента, ако се сравнят дизелови и бензинови коли на един и същ производител, ясно се вижда,че бензиновите замърсяват повече с СО2 от дизеловите, въпреки че нещата вървят към изравняване, като от големите производители най-напред са VW. Примерно Пасат някакъв модел при двигател с еднаква мoщност,при дизела СО2 е 109 гр/км,а при бензина СО2 е 119 гр/км. При други производители разликата е по-голяма, примерно 105-108 гр/км при дизелите и 125-130 гр/км при бензиновите.
отговор Сигнализирай
21
Реалист
преди 7 години
Харесвам 4 Не харесвам 1
Има си таблици за допустимо замърсяване с различни замърсители, по различните евростандарти Евро 1, Евро 2, ... Евро 6, съответно за дизелови и бензинови двигатели, както и по вида на автомобила (масата му). Когато някой "разбирач", като номер 19 един, иска да докаже нещо, което на него му изнася, хваща това в което "неговия" двигател има предимство и пише само за това. В тези таблици липсва СО2, който реално е най-големият замърсител, като все още бензиновите двигатели замърсяват повече от дизе
отговор Сигнализирай
20
Димитров
преди 7 години
Харесвам 3 Не харесвам 4
Проблемът НЕ Е CO2, иначе може всички да минаваме на двутактови скутери. Хем на CO2 са 1/10 от автомобил... само дето скутера ще отделя 416% повече хидровъглерод, 3200% азотен доксид и 8000% повече въглероден моноксид. Дизелите са малко по ниски като CO2 но са определено по мръсни като цяло, и това ако имаш катализатор, без него са в пъти по мръсни от бензинов двигател
отговор Сигнализирай
19
един
преди 7 години
Харесвам 7 Не харесвам 6
До всички "разбирачи" във форумаДизеловите двигатели отделят азотни оксиди и диоксиди, КОИТО СА КАНЦЕРОГЕННИ.Съгласно комисията ЕМИС към Европарламента, 40% от замърсяванията на въздуха се дължат на азотния диоксид /силно отровен и канцерогенен/ от които 40% САМО 80% се причиняват от дизеловите двигатели.За незнаещите - дори и безвредният азотен оксид при попадане в атмосферата се трансформира с силно канцегенният и отровен азотен диоксид.Към незнаещите - кацерогенен т.е. причиняващ РАК
отговор Сигнализирай
18
sasho
преди 7 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
do 14 ,коментираме кое е най екологично,не най сигурно,то и аз не съм сложил газ но по други причини
отговор Сигнализирай
17
Анонимен
преди 7 години
Харесвам 8 Не харесвам 9
Гледах каталог на Сузуки, в които имаше и СО2 - бензиновите имаха около 130 гр/км, а .дизеловите около 105 гр/км, При VW е същата работа - бензиновите замърсяват повече. Не знам как ги докарват почти равни - сигурно сравняват тежките дизелови камиони с леките коли на бензин.
отговор Сигнализирай
16
Факт
преди 7 години
Харесвам 8 Не харесвам 9
Големият проблем е СО2, а там бензиновите двигатели замърсяват много повече при равни други условия, т.е. да не се сравнява тежкия камион с малолитражка.
отговор Сигнализирай
Новини