Шофьорските курсове да се увеличат от 31 на 50 часа. Това е заложила като мерки за справяне с катастрофите Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата.
Предложението е поставено под точка 9. Експертите смятат, че с повишаването на уменията на младите водачи ще се намалят и инцидентите по шосетата, пише в. "Монитор".
Идеята трябва да стане факт до 30 септември тази година със създаването на организация и актуализация на програмата за обучение на кандидатите за водачи на МПС.
С тази задача са ангажирани основно Министерството на образованието и науката и Министерството на транспорта.
Освен това от комисията са възложили задача на Министерството на регионалното развитие и благоустройството до по-малко от половин година да разработят програма за изграждане на съоръжения за намаляване на скоростта на входовете на населените места, през които преминават транзитно трасета от републиканската пътна мрежа. Това най-вероятно ще са контролни пунктове, както и поредица от легнали полицаи.
Кои шофьори на пътя имат най-рисково поведение?
На този въпрос се опитват да отговарят учени от европейски финансови институции и представители на застрахователни компании.
Те са разгледали около 100 млн. случая от последните 4 години, при които има има инцидент на пътя, за който е подаден иск към застрахователя.
Оказва се, че най-рисковите водачи са най-младите – тези на възраст от 18 години. На обратния полюс – с най-малко инциденти, са пенсионерите от 58 до 65 години.
Анализът на експертите по отношение на стажа на водача, показват нещо напълно очаквано. Хората без опит зад волана са 6,3 пъти по-рискови от тези, които имат стаж от 40 и повече години.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.