Учениците се нуждаят от по-големи междучасия за пълноценен отдих между учебните часове, смятат медици, цитирани от ИТАР-ТАСС.
Резултатите от изследване, проведено от специалисти от медицинския колеж „Алберт Айнщайн” в щата Ню Йорк, показват, че учениците, които имат поне 15 минути междучасие, се справят по-добре със своите уроци, отколкото тези, които са лишени от подобен отдих.
Лекарите са анализирали информацията за успеваемостта, както и данните от други показатели на над 10 хиляди ученици на възраст между 9-10 години.
„Научните данни, с които разполагаме, ни позволяват да предположим, че междучасията определят до голяма степен ефективността на учебния процес, социалната адаптация на децата, а също така са важен фактор за тяхното здраве в началното училище”, се казва в изследването, публикувано във вестника на Американската академия на педиатрите.
Експертите отбелязват, че заетостта на децата в училище е била определена от приетия през 2001 г. в САЩ закон за по-пълноценно образование.
В крайна сметка много ученици са били лишени от междучасия. Вместо тях те са били изпратени да си „доучват” по предметите, които им куцат.
„В резултат на това, че основния акцент се премести върху математиката и четенето, намалява времето, отпуснато за почивка, творческите програми и даже физкултурата”, посочват авторите на проучването.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.