Кабинетът пак стартира проекта за тунел под прохода "Петрохан"

Обявена е обществена поръчка за пътя София-Монтана
29 дек 2023 09:02, Петър Бойчев
19
Кабинетът пак стартира проекта за тунел под прохода "Петрохан"
Снимка БГНЕС

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за изработването на идеен проект за скоростен път Монтана - София с тунел под прохода Петрохан, съобщиха от АПИ. До 15 февруари 2024 г. ще се приемат оферти. Приблизителната дължина на участъка е 82 км, а проектната скорост – 120 км/ч. Индикативната стойност на обществената поръчка за проектиране е 6,66 млн. лв. без ДДС.

Избраният изпълнител ще трябва да изготви разширения идеен проект на трасе, което да свърже обхода на гр. Монтана и Софийския околовръстен път, поясняват от АПИ. Новото трасе ще трябва да бъде съобразено с проекта за изграждане на скоростен път Монтана - Враца и автомагистрала „Европа“. Необходимо е при разработването на идейния проект да се избягва преминаването през защитени зони и територии и да се спазват всички изисквания в Закона за опазване на околната среда и Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС. Срокът за изпълнение на поръчката е 365 календарни дни.

Преди около 5 г. пътната агенция подписа договор за изработването на прединвестиционното проучване на поне три варианта за ново пътно трасе между София и Монтана с тунел под Петрохан, припомня "Сега". Без да бъде постигнат резултат, срокът изтече през 2021 г. През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено, припомнят днес от АПИ. Скоростният път Монтана – София с тунел под прохода „Петрохан“ е ключов за националната и европейската транспортна мрежа, се казва още в съобщението за обявения търг. Направлението на пътя София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход „Петрохан“, посочват още от агенцията.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
12
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Най доброто правителство след комунизма. Браво!!!
16
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Трасето, колко стотици млн. тонове ще превозиш по това твое гърло на бутилка?
15
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Сравни: за 3 години Русия изгради магистрала-слънце от Москва до Казань. До края на 2024 г. обещават да стигнат до източната граница на Европа, до град Екатеринбург, а до края на 2025 г. - до центъра на Западен Сибирь, до град Тюмень. За 5 години 3 000 км със стотици мостове, виадукти, тунели. 3 000 км с осветление и крайпътни обекти.
14
3
 
3
 
! Отговори
ВНимателно преди 4 месеца
Какви 6 Милиона лева да не би да са 80 МИЛИАРДА ..
13
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
И под Беклемето е нужен тунел. А дано, ама надали. Във България се набляга на краденето.
12
0
 
10
 
! Отговори
чудесно преди 4 месеца
Нема лошо, важното е дали ще го финишира.....
11
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
А ТУНЕЛА ЛЮЛИН-МАНХАТЪН КОГА?????!!!!!......
10
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Колкото ни построиха моста над Дунав при Силистра. Киро нали обеща.
9
2
 
30
 
! Отговори
Яз преди 4 месеца
Закъсняха даже се мотат.Откога е готов тунела под Шипка. А завода за електромобили бълва ли бълва кола след кола. Хемус готов чака свободна дата в календара за откриване а Струма вече е за ремонт от толкова години оживен трафик.
8
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
и под Шипка. За златото съм си купил кирки - един камион с кирки. Цената на кирка очаквам да стане колкото на апартамент в София. Който знае разказчето да се смее :).
7
1
 
9
 
! Отговори
пепи преди 4 месеца
Аз предлагам да го дадат на концесия . В Испания преди години са направили така - дали са скъпите инвестиции на концесия и сега си ги взимат .
6
3
 
19
 
! Отговори
Трасето преди 4 месеца
Трасето Солун,Петрохан,Лом е най-късият и евтин път за превоз на товари от Близкия изток,Индия до Централна и Източна Европа. До Солун по море ,а от Лом продължават по Дунава.
5
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Проект за тунел,проект за нова железопътна мрежа,проекти за Усвояване !
4
7
 
13
 
! Отговори
Нане преди 4 месеца
А, какво става с шенгеня, умнокрасивитета празнува ли... ===))) а, що се отнася до тунела, *** и техните ментори, го почват от догодина есента с кирки и лопати... Шъ ни излезе без пари... ===)))
3
3
 
28
 
! Отговори
Рамбооо преди 4 месеца
Това трасе е мечта за жителите на Северозапада. Дано се осъществи, защото ще се стига до Монтана за 1 час и стоките, капиталите и работната ръка ще са на ниво.
2
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Дали не идват избори, та пак подхванаха темата за Петрохан? От 50 години е все така!
1
6
 
20
 
! Отговори
шафьор преди 4 месеца
То пътищата дето ги има не стават, те нови ще правят. Едни лесни 6 милки за проектиране - тунелът ще мине направо от точка А до точка Б.